دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷
کد مطلب : 127009

غرب و 11 سپتامبر‌های جدید

22 سال پیش در چین روزهایی آنچه حمله به برج‌های دوقلوی سازمان تجارت جهانی در نیویورک نامیده شد سرآغازی برای لشکر کشی‌ها و اشغالگری‌های غرب با محوریت آمریکا شد. در سال 2001 جرج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا در کنار ناتو با واژه جنگ صلیبی و هر مسلمانی تروریست نیست اما هر تروریستی مسلمان است لشکر کشی به اقصی نقاط جهان را آغاز کرد. اشغال افغانستان و پس از آن عراق در آن چارچوب صورت گرفت. جنگ 33 روزه سال 2006 رژیم صهیونیستی علیه لبنان، تروریسم تحمیلی به منطقه با محوریت سوریه و عراق، تجاوز ناتو به لیبی،  حمله ائتلاف سعودی به یمن، تحریک اوکراین به جنگ علیه روسیه، رقابت تسلیحاتی در شرق آسیا علیه چین و... ادامه این جنگ افروزی‌های غرب علیه جهان اسلام و نظام بین‌الملل بوده است.
نکته قابل توجه آنکه غرب با محوریت آمریکا به رغم تمام ضعف‌هایش به دنبال 11سپتامبرهای جدید برای تحمیل زیاده خواهی‌هایش به سایر کشورها و بازگشت جهان به دوران دهه 90 میلادی است.  امروز آمریکا برای ضربه زدن به دولت‌هایی که می‌خواهد به آنها ضربه بزند جنگ ترکیبی‌ ایجاد کرده است بگونه‌ای که با بهره گیری از رسانه‌ها و فضای مجازی به دنبال مسخ کردن و هدایت افکار عمومی بویژه جوانان در مسیری است که او می‌خواهد در حالی قدرت فکر کردن، تحلیل درست مسائل، هزینه و فایده و خوب و بد را از آنها می‌گیرد.  دشمن دو نقطه‌  اساسی یعنی وحدت ملّی و امنیت ملّی کشورها از جمله ایران را هدف قرار گرفته است. وحدت یعنی یعنی آنجایی که پای منافع ملت در میان هست اختلافات مذهبی، اختلافات سیاسی، اختلافات گروهی، اختلافات قومی باید کنار گذاشته بشود. همه باید در کنار هم باشند. اقوام مختلف، مذاهب مختلف در کنار هم قرار گیرند و از چند دستگی که خواست قطعی دشمن است خودداری گردد. چند پاره سازی ملت‌ها برابر با کنار رفتن روحیه امید و آینده نگری و تلاش واحد است که جز ویرانی و برهم خوردن نظم و پیشرفت هیچ دستاوردی به همراه نخواهد داشت.
 امنیت نیز به معنای بهره گیری از گسل‌ها جهت ایجاد درگیری‌ها و جنگ داخلی است که در نهایت طرح دشمن برای تجزیه و چند پاره شدن کشورها را به همراه دارد. طرحی که در پاییز سال گذشته دشمن به همراه وطن فروشان داخلی و خارجی در لوای شعارهای به اصطلاح حقوق بشری به دنبال آن بودند که با بیداری ملت و تلاش‌های نهادهای امنیتی و نظامی با ناکامی همراه شد. طراحان 11سپتامبر جدید  با فکر و مطالعه به این نتیجه رسیدند که در ایران چند نقطه بحران‌ساز وجود دارد از جمله اختلافات قومی، تفاوت‌های مذهبی و مساله جنسیت و زن که باید اینها را برای بحران‌سازی تحریک کرد. توطئه‌ای‌ که وحدت ملی در حفظ امنیت ملی راهکار مقابله با آن است که پیوست آن را نیز همگرایی سراسری در رفع مشکلات اقتصادی کشور تشکیل می‌دهد.

قاسم  غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcgzu9qyak9xz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی