سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
کد مطلب : 127014

دیداری بجا و به‌هنگام

یک دیدار بسیار مهم و تأثیر گذار در روز دوشنبه برگزار شد که بر روی تصمیمات و اقداماتی که قرار بود علیه جمهوری اسلامی ایران انجام شود سوار شد و موجب عصبانیت تحلیلگران و رسانه‌های معاند گشت.
روز دوشنبه جمع زیادی از مردم استان سیستان و بلوچستان و استان خراسان جنوبی، با تلفیقی از اقشار و اقوام گوناگون این دو خطه با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
خبر برگزاری این دیدار چند روز پیش، رسانه‌ای شده بود و رسانه‌های فارسی زبان معاند سعی زیادی کردند تا بتوانند آن را تحت الشعاع تبلیغات منفی و جنگ روانی خود قرار دهند اما آنگونه که این دیدار برگزار شد، اهداف نقشه‌های آنها را نقش بر آب کرد.
در این دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی، پشت‌پرده مأموریت گروه بحران را افشا کردند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در این زمینه گفتند؛«معلومات اطّلاعاتی ما میگوید که دولت آمریکا در آمریکا یک مجموعه‌ای را درست کرده است که اسم این مجموعه گروه بحران است؛ کارش چیست؟ مأموریّت این گروه، بحران‌سازی در کشورها است، از جمله در کشور ما. مأموریّت این گروه این است که بحران‌سازی کنند؛ بگردند نقاطی را که به نظر آنها موجب میشود در کشور بحران به وجود بیاید، پیدا کنند و این نقاط را تحریک کنند؛ این، مأموریّت این گروه بحران آمریکا است. آنها نشسته‌اند فکر کرده‌اند، مطالعه کرده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که در ایران چند نقطه‌ بحران‌ساز وجود دارد که باید آنها را تحریک کرد، آن نقاط را فعّال کرد؛‌ یکی‌اش اختلافات قومی است،‌ یکی‌اش تفاوتهای مذهبی است، یکی‌اش مسئله‌ی جنسیّت و مسئله‌ی زن است؛ اینها را باید در ایران تحریک کنند تا اینها بحران درست کند و از طریق بحران بتوانند به کشور عزیز ما ضربه وارد کنند؛ ‌این برنامه‌ی آمریکا است، و شتر در خواب بیند پنبه‌دانه»!
دیدار جمع زیادی از مردم دو استان که از اقوام و شیعیان و اهل تسنن هستند، نشان دهنده وحدت میان شیعه و سنی است که یکی از همان نقاطی است که رهبر انقلاب آن را اعلام کردند که دشمن در صدد اختلاف افکنی میان شیعه و سنی برای ایجاد بحران است.
عصبانیت رسانه‌هایی همچون اینترنشنال، من و تو، بی‌ بی سی و دیگران، از چنین دیدار و برنامه‌ای با توهین و ناسزا استقبال می‌شود!
«این‌ها مردم سیستان نیستند، این افراد جیره خوار و خائن هستند، از جای دیگری آدم آوردند، اینها یک عده بدبخت هستند که با اتوبوس کولردار برای دیدار آورده شدند، یک عده با ریش و سبیل، لباس مردم سیستان را پوشیدند!»
این بخشی از اظهارات ‌توهین آمیز شبکه‌هایی چون اینترنشنال،‌من و تو و بی‌بی سی فارسی است که پس از دیدار مردم سیستان و بلوچستان با رهبر انقلاب بیان شده است.
این عصبانیت به این اندازه سوزش شدید گردانندگان چنین شبکه‌هایی را از شکستی که به واسطه این دیدار خوردند نشان می‌دهد و سعی دارند تا آن را آنگونه که باب میلشان است تصویر کنند در حالی که حقیقت آن چیزی است که در دیدار افتاد و اگر امکانش وجود داشت جمعیت بسیار زیادتری در دیدار حاضر می‌شد.
سیستان و بلوچستان،‌ استانی پهناور با ظرفیت‌های بالایی است که دولت‌ها در رسیدگی به رفع کمبودها و محرومیت‌های آن کم کاری کرده‌اند،‌با توجه به تأکید رهبر انقلاب به رسیدگی سریع به اوضاع استان،‌ نوید آن می‌رود که دولت مستقر با مدیرت جهادی شرایط را در سیستان و بلوچستان بهبود بخشد و عقب ماندگی‌هایی که از دولت‌های گذشته باقی مانده جبران شود.
رهبر معظم انقلاب در سال 1381 سفر استانی به سیستان و بلوچستان داشتند و در این سفر جلسه هیئت دولت نیز با حضور اعضای دولت برگزار شد و مصوباتی داشت و بودجه‌ای هم اختصاص پیدا کرد که اگر همان زمان آن مصوبات اجرا و بودجه به طور کامل اختصاص پیدا می‌کرد،‌ چهر‌ه‌ ‌ای متفاوت از استان دیده می‌شد.
دشمنان بر روی استان‌های محروم و کمتر برخوردار سرمایه گذاری می‌کنند تا از این شرایط بهره برداری کنند و با ایجاد ناامیدی و اختلافات مذهبی و قومی به ایجاد آشوب و اغتشاش بپردازند،‌ پادزهر این اقدامات رسیدگی به شرایط و اوضاع نابسامان است.
دیداری که انجام شد؛ به موقع، بجا و به هنگام بود، این دیدار بازتاب‌های زیادی داشت که باعث خنثی شدن بسیاری از برنامه‌های دشمن گشت.

محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdccsmqs02bqix8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی