شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
کد مطلب : 127228

روز حاج قاسم

فلسطینی‌ها دیروز عملیاتی مشترک را در ابعاد به وسعت سراسر فلسطین و اراضی اشغالی تحت سلطه صهیونیست‌ها اجرا کردند. عملیاتی که از نظر غافلگیری، وسعت، تسلیحات و ادوات به کار گرفته شده، جناح‌های عملیات شامل زمین، زیر زمین، هوا و دریا، میزان خسارت‌ها و تلفات صهیونیست‌ها، غنائم و اسرای صهیونیستی در بند فلسطینی‌ها و... بی نظر و شوکی تاریخی را در معادلات فلسطین، منطقه و جهان ثبت نمود. این عملیات در حالی صورت گرفت که چند نکته در باب آن قابل توجه است:
نخست آنکه تا به امروز این صهیونیست‌ها بودند که حملات نظامی به غزه را صورت داده و فلسطینی‌ها در نقش مدافع بوده‌اند. در این عملیات اما فلسطینی‌ها ابتکار عمل را در دست داشته و توانستند با بهره‌گیری از انسجام و هماهنگی  کم نظیر میان تمان گروه‌های فلسطینی عملیاتی ویژه را اجرایی نمایند. نکته مهم آنکه این عملیات اقدامی پیش دستانه در برابر تهدیدات صهیونیست‌ها علیه غزه و نیز واکنشی به جنایات صهیونیست‌ها در کرانه باختری، طولکرم، جنین و اراضی اشغالی 48 بوده است. به عبارتی دیگر مقاومت فلسطین این پیام را برای صهیونیست ها داشته است که تمامی فلسطین و یکایک فلسطینی‌ها برایشان اهمیت دارد و هر اقدامی علیه آنان برابر با پاسخگویی گسترده مقاومت خواهد بود. قابل توجه آنکه این عملیات با محوریت حماس نشان داد که هیچ گروه فلسطینی اهل سازش نیست و ادعای کاهش رویکرد مقاومتی حماس دروغی رسانه‌ای بیش نمی‌باشد.
دوم آنکه این عملیات پاسخی آشکار به کشورها و دولتمردانی بوده است که طی هفته‌های اخیر از صلح و سازش با رژیم صهیونیستی سخن گفته بودند. آنانی که ادعا می‌کردند که این سازشکاری از یک سو زمینه‌ساز بهره‌گیری از توان نظامی و امنیتی این رژیم در برابر تهدیدات امنیتی می‌گردد و از سوی دیگر چتر حمایتی گسترده غرب را برای این کشورها رقم خواهد زد. عملیات بزرگ غزه در شرایطی صورت گرفت که به اذعان صهیونیست‌ها غافلگیری کامل دستگاه اطلاعاتی و نظامی این رژیم رقم زده شد. گستردگی عملیات طوفان الاقصی بیانگر برنامه‌ریزی از پیش طراحی شده و آموزش و‌ آمادگی رزمی گروه‌های فلسطینی است حال آنکه دستگاه‌های امنیتی صهیونیست‌ها نتوانسته بودند این عملیات را پیش بینی نمایند. از سوی دیگر ورود فلسطینی‌ها به اراضی اشغالی و اسارت دهها صهیونیست‌ها و به غنیمت گرفته شدن تسلیحات سنگین صهیونیست‌ها و تصاویر منتشره از فرار فاجعه آمیز نظامیانشان نشانگر فروپاشی و تشدید زوال ارتش اشغالگر است.
 در همین حال دستگاه‌های اطلاعاتی و نظامی حامیان غربی صهیونیست‌ها نیز از یک سو نتوانستند این عملیات را پیش بینی نمایند و از سوی دیگر نیز در نهایت آنها نیز تسلیم مقاومت غزه شده و سراسیمه به دنبال میانجی برای کاهش خسارت‌ها و ابعاد شکست این رژیم برآمدند. با این وجود ابعاد دستاورد فلسطینی‌ها چنان بود که حتی رسانه‌های غربی که در جنگ‌های گذشته با سانسور خبری حامی و پشتیبان اشغالگران بودند نتوانستند این بار ابعاد گسترده مقاومت فلسطین و خسارت‌های سنگین صهیونیست‌ها را سانسور سازند و رسما بر شکست بزرگ اطلاعاتی و نظامی این رژیم اذعان کردند. این عملیات نشان داد که دولتهایی که قمار عادّی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را برای خودشان سرمشق و شیوه‌ی کار قرار میدهند، در نهایت با شکستی بزرگ مواجه خواهند شد. اقدام آنها شرط‌بندی روی اسب بازنده  است چرا که  امروز وضع رژیم صهیونیستی وضعی نیست که مشوق نزدیکی به او باشد؛ نباید این اشتباه را بکنند. رژیم غاصب صهیونیستی رفتنی است و آنها نیز مانند غرب دیگر توان تامین نیازهای امنیتی و نظامی سازشکاران را ندارد.
سوم آنکه عملیات مذکور این پیام بزرگ را برای توهم زدگان صهیونیستی که مدعی اقدام نظامی و حتی حمله هسته‌ای علیه ایران هستند به همراه دارد که آنها که در برابرعملیات گروه‌های مقاومت فلسطین چنین ناتوان و شکست خورده هستند قطعا توان کوچکترین تحرکی در برابر عملیات موشکی و نظامی ایران نخواهند داشت. عملیات دیروز فلسطینی‌ها نشان داد که ادعای صهیونیست‌ها علیه ایران یک طبل توخالی است که صرفا برای مصرف داخلی و جوسازی جهانی صورت می‌گیرد حال آنکه در عمل این رژیم فروپاشیده‌ای بدون پشتوانه نظامی و امنیتی است. اکنون مقاومت فلسطین با ساده‌ترین تسلیحات توانست دستاوردی را ثبت نماید که ارتش‌های مسلح عربی در چندین جنگ اعراب و اسرائیل توان انجام آن را نداشته‌اند و این ثمره الگویی است که بزرگ مردانی همچون سردار سپهبد شهید قاسم سلمانی در سراسر منطقه ایجاد کرده و امروز ثمره آن دستاورد بزرگ مقاومت فلسطین در برابر ارتش تا دندان مسلح صهیونیستی و حامیان خارجی آن است. به یقین می‌توان گفت که دیروز،روز حاج قاسم بود که با سالها مجاهدت و از جان گذشتگی راه و رسم آزادی و ازادگی را به آزادی‌خواهان آموخت.
 
قاسم غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcj8aevouqe88z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی