سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
کد مطلب : 127403

بیداری جهانی

غزه و ماجرای فلسطین که به اشغال رژیم اسرائیل در آمده است همواره از سوی افکار عمومی جهان با توجه همراه بود و این توجه رفته رفته بیشتر هم شده و سمت و سوی آن نیز تغییر کرده است.
جنگی که اکنون در غزه فلسطین جریان دارد، با عملیات نظامی طوفان الاقصی آغاز شد، عملیاتی که نیروهای مقاومت علیه نظامیان رژیم صهیونیستی انجام دادند. هرچند در سرزمین هایی که اسرائیلی ها آن را اشغال کرده و ساکن شده اند، غیر نظامی وجود ندارد و همه نظامی و مسلح هستند.
عملیات طوفان الاقصی، یک عملیات غافلگیر کننده و برای اسرائیلی ها بسیار سنگین بود. تلفات و خساراتی که صهیونیست ها در این عملیات متحمل شدند چه از نظر نظامی و چه از نظر امنیتی جبران ناپذیر است.
شکست اطلاعاتی اسرائیلی ها و ناتوانی آنها از پیشی بینی و جلوگیری از عملیات، یک افتضاح بود و علاوه بر آن ناتوانی در جنگ رو در رو با نظامیان حماس، یک بی آبرویی جهانی را برای صهیونیست ها و نتانیاهو به همراه داشت. پس از عملیات طوفان الاقصی، سران رژیم صهیونیستی برای خالی کردن عقده تحقیر خود، به ارتش دستور کشتار نسل کشی و جنایت علیه مردم مظلوم غزه را صادر کردند.
کشتار مردم غزه به دست صیونیست ها 75 سال است ادامه دارد و در طول این سال ها، آمریکا و اروپا از این جنایات حمایت کرده و مقاومت مردم فلسطین را تروریسم خوانده اند.
(علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره برآوردها از میزان تلفات زلزله احتمالی تهران گفت: برآوردهایی از میزان تلفات احتمالی وجود دارد اما محرمانه است.) واقعاً باید گفت این مسئولین محترم برمبنای کدام معیار گزینش شده و صاحب میز و صندلی و پست مدیریتی می‌شوند؟!
خدای ناکرده اگر زلزله بیاید و تعداد کثیری کشته و زخمی شوند، محرمانه بودن آمار چه معنایی می تواند داشته باشد؟ آیا زلزله وحشتناک ترکیه چیزی برای محرمانه ماندن آمار و اطلاعات هم باقی گذاشت؟
دوستان در ستادهای پیشگیری و مدیریت بحران یا پدافند غیرعامل بجای بیان چنین نظریات «شاذ» چرا به فکر چاره و علاج قبل از واقعه نیستند؟ دوستان چرا بجای محرمانه اعلام کردن کشته ها و خسارات زلزله تهران به مردم نمی‌گویند که:
۱-سه گسل اصلی از دماوند تا بوئین زهرا ادامه دارد که یک گسل از منطقه یک و پمپ بنزین ولنجک می‌گذرد، یک گسل در مرکز تهران از زیر خیابان میرداماد و یک گسل هم از منطقه ۱۵ تهران می گذرد؟
۲-چرا به مردم گفته نمی‌شود مراکز مهمی مانند ساختمان بانک مرکزی، کتابخانه ملی، موسسه مطبوعاتی اطلاعات روی گسل مرکزی بنا شده است؟
۳-مدیران و مسئولان چرا به مردم نمی گویند که در تهران انفجار خطوط لوله گاز بیشتر از زلزله کشته بر جای می‌گذارد؟
۴-چرا به مردم اطلاع رسانی نمی‌شود در صورت وقوع زلزله احتمالی در تهران حدود۵۰ درصد بیمارستان‌ها که متأسفانه اسامی آن‌ها هم در لیست ساختمان‌های نا ایمن تهران اعلام شده تخریب می شود و عملا امداد رسانی ناممکن می‌شود!
۵-آقایان مسئول پیشگیری از زلزله و سایرحوادث، چرا به شهرداری تهران نمی‌گویید برای برج‌های چندده طبقه در خیابان‌های شش متری و هشت متری پروانه ساخت ندهد که در صورت بروز زلزله و تخریب این ساختمان‌ها عملا امکان عبور و مرور وسایل نقلیه امدادی نا ممکن می‌شود!
خلاصه اینکه برادران مسئول لطفا ناکارآمدی و نابلدی خود را پشت کلمه «محرمانه» پنهان نکنید زیرا این مردم طی این سال‌ها حوادث بی شمار و بلایای طبیعی فراوان دیده اند و کشته و مجروح فراوان داده‌اند و به قول معروف «بالاتر از سیاهی که رنگی نیست»اما کمی وجدانتان را به مدد بگیرید و به اموری بپردازید تا این مردم و این مملکت خسارات کمتری را متحمل شوند.آنچه شرط بلاغ بود گفتیم، خواه پند بگیرید خواه ملال!زیاده عرضی نیست. این راه هم بگوییم، شاید با گفتن واقعیات زلزله خیلی از مردم تهران را ترک کنند، خسارات و تلفات هم کمتر می‌شود.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdce7f8zxjh8wei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی