پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۱
کد مطلب : 127408

ادعایی که از اساس باطل است

«ایران نباید جبهه جدید در این درگیری بگشاید، اگر ایران یا نیروهای نیابتی‌اش در هر جایی به پرسنل ما حمله کنند، اشتباه نکنید، ما از مردم خود دفاع خواهیم کرد، ما به سرعت و قاطعانه از امنیت خود دفاع خواهیم کرد. اگر شما هم مانند آمریکا می‌خواهید از گسترش این درگیری جلوگیری کنید به ایران و نیروهای نیابتی‌اش در ملاء عام و خصوصی و به هر وسیله‌ای بگویید جبهه دیگری علیه اسرائیل باز نکنند و به شرکای اسرائیل حمله نکنند.»
اینها سخنان بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل است. بلینکن در حالی سعی دارد ت محور جنگ را ایران معرفی و جنایات رژیم صهیونیستی را توجیه نماید که به اذعان جهانیان و حتی طبق اعترافات قبلی مقامات آمریکایی، ایران نقشی در جنگ غزه نداشته و طوفان الاقصی اقدامی از سوی فلسطینی‌ها بوده است. بلینکن و سایر مقامات غربی در حالی به حمایت از رژیم صهیونیستی پرداخته و سعی دارند تا فلسطین و حامیانش را عامل جنگ معرفی و رفتار صهیونیست‌ها را دفاع مشروع نشان دهند که سخنان آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد مردود کننده این ادعاست. او در نشست شورای امنیت گفته است:«این حمله در خلاً اتفاق نیفتاد... و مردم فلسطین ۵۶ سال تحت اشغال خفه‌کننده قرار داشته‌اند. اذعان به 56 سال اشغال خفه کننده علیه فلسطینی‌ها توسط صهیونیست‌ها، اعترافی آشکار به ماهیت اشغالگر و غاصب صهیونیستی و مظلومیت ملت فلسطین است که تکه تکه سرزمین آن به اشغال در آمده و هر روز بر میزان درد و رنج این ملت در قالب تروریسم نظامی، اقتصادی و سیاسی صهیونیستی افزوده شده است. این جمله گوترش بیان عینی ماده 51 منشور ملل متحد و قوانین مربوط به دفاع مشروع ملت‌ها در برابر متجاوزان و غارتگرانی است که زندگی را بر آنها تیره و تار کرده اند. سخنان گوترش یعنی آنکه طوفان الاقصی اقدامی کاملا مشروع و مطابق با قوانین حقوق بشری، بشر دوستانه و منشور ملل متحد است که در قالب دفاع مشروع صورت گرفته است و ادعای تروریستی بودن و غیر قانون بودن این عملات کاملا مردود و غیر قابل پذیرش است.
نکته دیگر آنکه سخنان گوترش از یک سو بیانگر مشروع بودن حمایت‌های کشورها و ملت‌هایی است که در کنار فلسطین قرار گرفته‌اند و تلاش دارند تا ضمن پایان اشغالگری صهیونیست‌ها، حقوق قانونی ملت فلسطین را به آنها باز گردانند. به عبارتی دیگر هرگونه حمایت از فلسطین اجرای قوانین بشردوستانه و منشور ملل متحد در حمایت از دفاع مشروع ملتی مظلوم است که تحت اشغال و ستم قرار گرفته است و برای رهایی حق برخوردار شدن از هر کمکی را دارا می باشد. از سوی دیگر سخن گوترش باطل بودن ادعاها و اتهامات غرب که سعی دارند تا حامیان فلسطین را به یهودستیزی و حمایت از تروریسم متهم سازند را آشکار می‌سازد و نشان می‌دهد که عملکرد کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران و ... که رسما بر حمایت از فلسطین تاکید دارند امری مشروع، قانونی، انسانی، حقوق بشری است که اتفاقا از سوی ملت‌های جهان نیز مورد تایید قرار گرفته است که تظاهرات جهانی در حمایت از فلسطین و حامیانش سندی بر این مهم است. بر این اساس اقدامات حمایتی ایران از مبارزه کننده با اشغالگر و نظام آپارتاید امری مشروع و قانونی و انسانی است که ادعاهای ضد ایرانی غربی‌ها بیشتر یک فرافکنی و فرار به جلو است.
نکته دیگر آنکه بلینکن در حالی مدعی لزوم مقابله ایران با نیروهای نیابتی‌اش شده است که آنچه در کشورهای منطقه از عراق و سوریه گرفته تا لبنان و یمن به عنوان نیروی مقاومت مردمی شکل گرفته بر اساس رویکرد ملت‌ها به مقابله با سلطه گری آمریکا و اشغالگری صهیونیست‌هاست و جمهوری اسلامی نقش الگو و حامی را برای آنها دارد. ایران نه به آنها دستور می‌دهد و نه آنها را از عملی باز می‌دارد بلکه آنها خود تصمیم گیرند که چگونه با اشغالگران و متجاوزان مقابله نمایند. به عبارتی دیگر آنچه در منطقه شکل گرفته است نتیجه جنایات آمریکا و متحدانش است که ملت‌ها را به ایستادگی سوق داده است. نکته پایانی آنکه بلینکن در حالی مدعی پاسخگویی به اقدامات ایران و مقاومت منطقه، می‌شود که در طول دو دهه است که هر روز این ادعا را مطرح اما هرگز جرات اجرای چنین ادعایی را نداشته‌اند چرا که غرب می‌داند شاید آغازگر جنگ با ایران و مقاومت باشد اما قطعا پایان بخش آن نخواهد بود و نابودی منافعش و رژیم صهیونیستی حداقل پیامدهای آن خواهد بود.
 
قاسم  غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcjyaevouqe8xz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی