جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲
کد مطلب : 127415

سراسیمگی سران غرب از فرارسیدن نابودی اسرائیل

همه پشتیبانان به تکاپو افتاده‌اند تا از سقوط یک رژیم جعلی، جنایتکار و اشغالگر جلوگیری کنند. با توجه به آنچه که در تحولات منطقه در فلسطین دیده می‌شود، رژیم صهیونیستی حکم شیشه عمر آمریکا و دیگر حامیان تل آویو را دارد.
اسرائیل تاکنون در طول 75 سال اشغالگری و جنایت، طعم ضربه مهلک،‌ غافلگیر کننده و پر تلفاتی همچون عملیات طوفان الاقصی را نچشیده بود، در این عملیات بیش از 2000 صهیونیست به هلاکت رسیدند و صدها نفر از آنها به اسارت نیروهای مقاومت اسلامی در آمدند.
جنگ قوانین خود را دارد اما هستند رژیم‌هایی که قوانین آن را رعایت نمی‌کنند و با کشتار مردم عادی عاجر از رو در رویی با نیروهای مسلح طرف مقابل هستند. با توجه به نوع رفتار جنگی صهیونیست‌ها، این برداشت وجود دارد که آنها قصد دارند تا با ادامه جنگ علیه غزه،‌ این منطقه را اشغال کرده و مردم آن را آواره کنند.
یک سناریو دیگر نیز وجود دارد،‌ این که صهیونیست‌ها غزه به طور کامل ویران کنند و اثری از آن باقی نماند، نوع حملات و بمباران‌هایی که از زمان عملیات طوفان الاقصی تاکنون از سوی اسرائیل دیده شده است، ‌این ادعا را اثبات می‌کند. حتی اگر غزه با خاک هم یکسان شود، نمی‌توان مقابل موج مقاومت ایستاد.
اما در این میان آنچه قابل ملاحظه و اهمیت است، سراسیمگی و دستپاچگی رژیم و حامیان آن است که به وضوح می‌توان نگرانی شدید را از نابودی رژیم صهیونیستی در چهره و رفتار آنها دید. سرازیر شدن سران چند کشور آمریکایی و اروپایی به تل آویو و دلداری نتانیاهو در شرایط بحرانی که برای اسرائیل به وجود آمده است و ترافیک هوایی ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی آمریکا به تل آویو از یک سو حمایت گسترده غرب از اسرائیل را نشان می‌دهد از سوی دیگر از تدارک آنها برای یک جنگ احتمالی طولانی در منطقه خبر می‌دهد.
اما نکته مهمتر این ماجرا نگرانی آمریکا و غرب از فروپاشی اسرائیل است، زنگ خطر نابودی با صدای بلند به صدا در آمده و آنهایی که تاکنون تصور داشتند که اسرائیل با وجود ارتشی مجهز نابود نشدنی است، اکنون این خطر را بیخ گوش خود احساس کرده‌اند.
جنگ در غزه به کرانه باختری نیز کشیده شده هر چند مردم این منطقه همچون مردم غزه از تسلیحات کافی برخوردار نیستند، اما با این وجود می‌توانند مقاومت خود را گسترش داده و با دستیابی به سلاح و ساخت آن مانند غزه به قیام علیه اسرائیل دامن بزنند و این رژیم را در سوی دیگر درگیر کنند.
حزب الله تاکنون با سیاست عمل کرده و به نوعی پاسخ‌هایی را به رژیم صهیونیستی داده است. واکنش حزب الله زیرکانه و گزنده بوده است و اسرائیل از این بابت بسیار نگران و پریشان است.
سران رژیم صهیونیستی در یک شرایط معلق قرار گرفته‌اند که واکنش جدی و نهایی حزب الله چگونه و چه زمانی خواهد بود؛ آنها به خوبی می‌دانند که اگر حزب الله لبنان ورود جدی به جنگ داشته باشد، توان مقابله با آنها را نخواهند داشت. تهدیداتی هم که آمریکا و اسرائیل علیه جبهه مقاومت، جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای جبهه مقاومت می‌کند،‌ از سر ناتوانی است.
ورود کامل جبهه مقاومت به جنگ،‌ از لبنان تا سوریه، ‌ایران، یمن، ‌عراق‌، مصر،‌ ترکیه و ... کار را یکسره خواهد کرد و قطعاً از دست آمریکا و دیگر حامیان اسرائیل کاری بر نخواهد آمد.
برای همین است که رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند که«دولت‌های اسلامی منفعل نشوند، پیروزی قطعاً برای فلسطین است.»
تاکنون انفعال برخی دولت‌های اسلامی باعث گشته تا رژیم صهیونیستی دست به هر کاری بزند و اکنون نیز با جنایاتی که در غزه مرتکب می‌شود، دولت‌های اسلامی که سکوت کرده و حمایت قاطع و قطعی از فلسطین نمی‌کنند، در جنایت آن شریک هستند همانگونه که آمریکا شریک جنایات اسرائیل است.
نابودی اسرائیل و پیروزی فلسطین نزدیک است و رقم خواهد خورد، آنگاه روسیاهی و شرمندگی برای آنهایی خواهد بود که از حق دفاع نکردند و آن روز آنها نیز سقوط خواهند کرد.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdchzqnzm23nikd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی