جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
کد مطلب : 127561

قوانین مرده بین‌الملل!

حقوق و قوانین بین الملل را باید مرده دانست، تابوت این قوانین را باید تشییع کرد به به خاک سپرد. سال‌ها است که قوانین بین‌المللی که فرضاً از سوی کشورهای عضو سازمان ملل لازم الاجرا است، نابود شده و هیچ خاصیتی ندارد الا برای آن کشورها و مردمانی که آمریکا و در کلان نظام سلطه تشخیص می‌دهد باید تنبیه شود.
کدام یک از قوانین بین‌المللی تاکنون باعث شده تا از بروز جنگ، جنایت، اشغالگری و تحریم و تهدید جلوگیری شود؟
اکنون غزه بیش از یک ماه است زیر بمباران شدید و بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی است، اما سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی تنها به ابراز تأسف و درخواست برای پایان جنگ بسنده کرده‌اند در حالی که مردم غزه نه تنها از بمباران‌های وحشیانه اسرائیل قتل‌عام می‌شوند، بلکه از غذا و دارو و آب هم بی‌بهره‌اند و جامعه جهانی تنها به ابراز تأسف بسنده می‌کند.
روشن است که مجامع بین‌المللی زیر نفوذ و تأثیر آمریکایی‌ها بیشتر از این نمی‌توانند موضع‌گیری کنند،‌ حتی کشورهایی هم که در جمع 5 کشور قدرتمند شورای امنیت سازمان ملل قرار دارند و با سیاست‌های آمریکا همسو نیستند، نمی‌توانند وتوی آمریکا، انگلیس و فرانسه در حمایت از اسرائیل را وتو کنند و حتی پیش نویس قطعنامه‌های روسیه و چین در محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا و دیگر کشورهای همپیمان آن در شورای امنیت وتو می‌شود.
آمریکایی‌ها و در کل نظام سلطه، حتی نسبت به از دست رفتن وجهه نداشته خود در میان افکار عمومی جهان در جنایاتی که اسرائیل در فلسطین و غزه مرتکب می‌شود، نگران نیستند.
غرب نگران عبور از شعارها و ادعاهای خود در زمینه حقوق بشر، حق انتخاب، دموکراسی، آزادی بیان، ضدنژادپرستی بودن نیست.
چنین سیاستی نشان می‌دهد که آنها تاکنون ژست حقوق بشر، دمو کراسی و از این دست واژه‌های فریبنده را به خود می‌گرفتند و افکار عمومی جهان هم تحت تأثیر تبلیغات گسترده رسانه‌ای که تحت نفوذ و اختیار صهیونیست‌ها بوده است،‌ می‌پذیرفتند که نظام سلطه به سرکردگی آمریکا درست می‌گوید و حق با اوست!
رژیم صهیونیستی جنایت می‌کند و رژیم‌ها و دولت‌های حامی از جنایت‌های اسرائیل حمایت می‌کنند، اخلاق، وجدان و هرآنچه که در زمینه انسانیت انسان است، در وجود دولت‌های غربی حامی اسرائیل نه‌تنها از بین رفته بلکه وجود نداشته است، که اگر وجود داشت، ذره‌ای از وجدان سران کشورهایی همچون آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و دیگر حامیان آن به درد می‌آمد.
چگونه ممکن است با دیدن صحنه‌های فجیع جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، سران آن کشورها باز هم از جنایات حمایت کنند و حماس و مردم غزه را مقصر بدانند؟ در حالی که مردم فلسطین 75 سال است برای پس گرفتن سرزمین خود مبارزه می‌کنند و تاکنون هم در این مبارزات طولانی سابقه نداشته که دست به جنایت بزنند.
سازمان ملل، مجامع جهانی و هرآنچه که برای جلوگیری از جنگ تأسیس شده، بی‌خاصیت و البته وظیفه اصلی آنها در راستای اهداف نظام سلطه است. سازمان‌های بین‌المللی برای پایان جنگی که عربستان سعودی علیه مردم یمن شکل دادند، چه کرد؟
مردم جهان نسبت به وقایعی که پیرامونشان می‌افتد،‌ آگاهند و‌ البته آگاه‌تر شده‌اند،‌ هنوز برای کامل شدن این آگاهی راه در پیش است،‌ اگر آگاهی کامل شده بود، مردم کشورهایی که دولت‌هایشان از جنایات صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند، دولت‌ها را سرنگون می‌کردند، اما چنین اتفاقی نزدیک است و خواهد افتاد.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdcjmaevvuqe8iz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی