شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۸
کد مطلب : 127901

ماجرای تتلو و این روزهای ما

بازگرداندن تتلو از ترکیه به ایران و تحویل آن به مقامات انتظامی و قضایی کشور باعث شد تا بار دیگر مسائلی بازگو و باز نشر شود که نیاز به بررسی و نقد دارد.
تتلو هنگامی که در ایران بود حاشیه‌های زیادی داشت، هرچند اجازه فعالیت به او داده نشد و هر دلیلی هم که داشت به نظر می‌رسید که درست بوده است، اما با وجودی که این فرد بدون مجوز فعالیت می‌کرد و برخی هم از او حمایت کردند، جای نقد و انتقاد داشت و اکنون هم دارد.
با توجه به سابقه‌ این خواننده و شکل و شمایل نامناسبی که دارد  می‌توان گفت همگان او را دیده و می‌شناسند، طبیعی است که برخی در فضای مجازی به بازنشر آنچه که در گذشته و هنگام حضور او در ایران اتفاق افتاده اقدام کنند.
قدر مسلم برای چنین افرادی نباید سینه چاک کرد یا از خود مایه گذاشت و حمایت کرد چرا که اینگونه افراد قابل اعتماد نبوده و نمی‌توان به آنها اعتماد و اطمینان کرد، علاوه بر آن از آنهایی که در عرصه سیاست و فرهنگ و هنر کشور فعالیت دارند انتظار می‌رفت و می‌رود که نسبت به چنین اشخاص و افرادی با دقت نظر بیشتری اظهار نظر کنند و از تعریف و تمجید چنین افرادی بپرهیزند و اگر انتقادی هم نمی‌کنند، حداقل انتظار این است که سکوت کنند و اجازه ندهند مواضع و اظهارات آنها بعدها با سوء استفاده همراه شود.
روزنامه سیاست روز همان زمان که تتلو به دیدار سید ابراهیم رئیسی برده شد و از او در یکی از خبرگزاری‌ها تقدیر شد، نسبت به این اقدام، واکنش نشان داد و آن را نادرست و نامناسب دانست. چرا که بر اساس همان غیر قابل اعتماد بودن از دیدار با نامزد انتخابات ریاست جمهوری و مراسم تقدیر او گلایه و انتقاد کرد و این واکنش پس از چندی درست از آب در آمد.
اشتباه محاسباتی که برخی نسبت به تتلو داشتند باعث شد تا آن اتفاقات بیفتد و پس از گذشت چند سال از آن هنوز در برهه‌هایی این موضوع باز نشر و بازپخش می‌شود، هر چند معتقد به این هستیم که بازنشر کنندگان آن دیدار و تقدیر و حمایت‌ها، ‌بی‌اخلاقی است و همچنان آن را اهرمی برای فشار به جریان سیاسی طرف مقابل قرار می‌دهند و سعی در انتقام گیری دارند.
اما با وجود فردی چون تتلو پیش از آن که اظهار ندامت کند، سابقه خوبی نداشت و مسائل غیر اخلاقی زیادی از او وجود داشت و پس از اظهار ندامت و توبه‌ای که از خود نشان داد،‌ بار دیگر با سفر به ترکیه و اقامت در آن کشور دست به فساد زد و بسیاری از دختران و هواداران خود را اغفال کرد، باز می‌بینیم که برخی نسبت به آن دیدار اعتقاد دارند که آن کار اشتباه نبوده است.
پذیرفتن یک کار اشتباه و اذعان و اقرار به آن می‌تواند از بسیاری حواشی و شائبه‌ها بکاهد و از اتهامات جلوگیری کند.
اگر همان موقع که بیش از 6 سال پیش بود، دوستان اصولگرا نسبت به اشتباهی که کرده بودند، می‌پذیرفتند که اشتباه صورت گرفته و نباید از چنان آدمی برای مقاصد سیاسی استفاده کرد، در طول این سال‌ها مدام شاهد تکرار آن از سوی جریان مقابل و رسانه‌های معاند نبودیم تا بخواهند رئیس جمهور را تخریب کنند.
حضرت علی (ع) در باره موضوع اشتباه و عذرخواهی فرموده‌اند؛«از هر كارى كه اگر از كننده آن درباره اش بازخواست شود، انكارش كند و يا پوزش خواهد، بپرهيز و آبروى خود را آماج تيرهاى سخن [مردمان] قرار مده.»
ایشان در حدیثی دیگر گفته‌اند؛ «زنهار از انجام كارى كه باعث عذرخواهى تو شود، و هنگام برخوردارى از نعمتها سرمست مشو و در گاه سختى و تنگدستى، سستى به خود راه مده.»
اگر قرار بر سرمایه گذاری بر روی فردی است، ابتدا نیاز به شناخت کامل از آن است و اکنون اگر دیده می‌شود جناح مقابل از این ماجرا دستاویزی ساخته برای تازیدن به دولت و رئیس جمهور، شناخت نداشتن از آن فرد است و پس از سال‌ها همچنان ابزاری شده برای تخریب.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdchvqnzz23niwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی