شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
کد مطلب : 94929

جان كري از چه درد مي‌كشد؟!

نشست داووس سوئيس با محوريت اقتصادي در حالي برگزار شد که گويي براي مقامات آمريکايي بعد اقتصادي آن صرفا شامل ...

نشست داووس سوئيس با محوريت اقتصادي در حالي برگزار شد که گويي براي مقامات آمريکايي بعد اقتصادي آن صرفا شامل زمينه‌سازي براي تحريم‌هاي بيشتر عليه جمهوري اسلامي ايران و به نمايش گذاشتن چهره‌اي ضدبشري از ايرانيان بوده است. چنانکه جان‌کري وزير خارجه آمريکا در اين اجلاس و مصاحبه‌هاي متعدد خود، ايران را به تلاش براي ساخت بمب هسته‌اي متهم نموده و چنان عنوان نموده که گويي ايران تروريست و تروريست‌پرور تهديد اول امنيت جهاني است و آمريکا با آن مقابله کرده و جهان بايد از آمريکا قدرداني نمايد. کري اعمال تحريم‌ها عليه ايران را اقدامي درست و الزام‌آور عنوان کرده که نتيجه آن امنيت جهان بوده و در صورت لزوم باز هم اين تحريم را تکرار و تشديد خواهند کرد.
مجموع سخنان کري در داووس وحاشيه‌هاي آن در حالي فضاسازي براي ايران هراسي و به نوعي اجراي سياست تحريم پنهان با ترساندن جهان از ايران بوده که در ميان سخنان کري يک جمله بسيار قابل توجه مشاهده مي‌شود. جمله‌اي که نه به عنوان يک سخن بلکه با زنجيره‌اي از اهداف براي داخل و خارج ايران عنوان شده است.
کري در سخنانش مي‌گويد با توافق هسته‌اي مبلغي بالغ بر ۵۵ ميليارد دلار به ايران وارد مي‌گردد که بخشي از آن به تروريست‌ها از جمله سپاه و برخي گروه‌هاي منطقه تعلق خواهد گرفت. کري در حالي در سخنان خود سپاه را كه بخشي از ساختار امنيتي و دفاعي ملت ايران است، رسما تروريست معرفي مي‌کند که فضاسازي کري عليه سپاه در اجلاس مهم و جهاني نظير داووس در دو منظر قابل توجه است:
نخست آنکه ادعاي تروريست بودن سپاه و هزينه شدن بخشي از پول‌هاي آزاد شده براي آن در حالي مطرح مي‌شود که در باب سپاه چند نکته قابل توجه است. اولا سپاه نيرويي برآمده از فرزندان ملت ايران است که در کنار ارتش و ساير نيروهاي مسلح دفاع از جان ، مال، ناموس و تماميت ارضي اين سرزمين را عهده‌دار شده‌اند. نيروهاي مسلح ايران برخلاف بسياري از کشورها که نيروهاي آمده از قدرت‌هاي بزرگ هستند، فرزندان ملت ايران هستند که شغل خود را پاسداري از تماميت ارضي و حفظ ارزش‌هاي انقلابي ملت ايران قرار داده‌اند؛ پس تروريست ناميدن آنان يعني تروريست ناميدن ملت ايران و اين اهانتي آشکار به تمام ايرانيان است.
ثانيا سپاه پاسداران در کنار ساير ارکان نظامي کشور اقتدار و امنيت را براي کشور رقم زده‌اند که تبديل ايران به قدرت اول نظامي منطقه، توان بالاي موشکي نمودي از آن است چنانکه حتي مقامات آمريکايي اذعان دارند که با چنين نيروي مسلحي حمله به ايران حماقت است.
ثالثا سپاه پاسداران همان فرزندان ايران زمين هستند که هفته گذشته حقارتي سخت و سنگين را بر آمريکاي مدعي قدرت اول نظامي جهان بودن وارد ساخته و تفنگداران دريايي اين کشور را به محاصره درآوردند. زهر چشمي که به اذعان جهانيان از مولفه‌هاي امنيتي ايران در برابر تهاجم خارجي است.
رابعا فرزندان ايران زمين در چارچوب مستشاران و مدافعان حرم درعراق و سوريه در حال مبارزه با تروريسم هستند مرداني که از جان خود مايه مي‌گذارند تا مانع از ورود تروريست‌هايي به ميهن اسلامي گردند و اگر نبود رشادت‌هاي اين مردان اکنون بايد در خاک کشور با تروريسم مي‌جنگيديم و هزاران برابر خون مي‌داديم.
خامسا جان‌کري سپاهي را تروريست مي‌نامد که نه تنها در امور دفاعي و امنيتي کشور بلكه براي استقلال و آزادي اقتصادي و توسعه کشور به ويژه در سالهاي تحريم از هيچ تلاشي فروگذاري نکرده است که فازهاي ۱۵ و ۱۶ پارس‌جنوبي که اخيرا افتتاح شد نمودي از عزت استقلال و توسعه مهندسي کشور بود از جمله اين کارکردها است.
صدها طرح عمراني ديگر در سراسر کشور را مي‌توان برشمرد که به دست جوانان ايران زمين در سپاه طراحي و اجرا گرديده و غرب را که گمان مي‌کرد با تحريم، ايران را فلج خواهد کرد مقهور خود ساخت. لازم به ذکر است جهانيان اذعان دارند اگر نبود ايستادگي ملت ايران و دستاوردهاي دفاعي و امنيتي نيروهاي مسلح، غرب هرگز پاي ميز مذاکره نمي‌آمد.
با توجه به آنچه در باب کارنامه سپاه که در کنار ارتش به عنوان نيروهاي مردمي و مکتبي افتخار ايران زمين هستند ذکر شد اين سوال پيش مي‌آيد که چرا کري در اجلاسي مانند داووس رسما سپاه و در اصل بايد گفت نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران را هدف قرار داده است؟
بخشي از طراحي کري را مي‌توان معطوف به عرصه داخلي ايران دانست و آن تخريب جايگاه نيروهاي مسلح از جمله سپاه نزد ملت ايران است. آمريکا سال‌هاست که از ابزارهاي متعددي براي حذف بازوي امنيتي جمهوري اسلامي بهره گرفته و هدف آن نيز در حاشيه راندن نيروهاي ارزشي و مردمي ايران است تا در نهايت طرح گزينه نظامي عليه ايران را اجرايي سازد. اکنون برجام و مسئله پول‌هاي آزاد شده ابزار جديد آمريکا براي پيگيري اين طرح شده است.
نکته ديگر آنکه آمريکا حضور مستشاري ايران در عراق و سوريه را برابر با نابودي تروريسمي مي‌داند که آمريکا و متحدانش براي سلطه بر منطقه ايجاد کرده‌اند.آمريکا با فضاسازي جهاني عليه نيروهاي مسلح ايران به دنبال فشار جهاني براي عقب راندن ايران از جبهه مبارزه با تروريسم است تا با اين حربه اهداف خود براي سلطه بر منطقه با استمرار بحران‌هاي امنيتي را اجرايي سازد. جالب توجه آنکه کري با ادعاهاي واهي عليه سپاه به دنبال تخريب چهره ايران از ناجي بشريت به تهديد امنيت جهاني بوده تا بر رفتارهاي ضدبشري خود در منطقه سرپوش گذارد.
نکته ديگر تلاش گسترده آمريکايي‌ها براي پنهان‌سازي حقارت‌هايي است که نيروهاي مسلح ايران بر آمريکا وارد ساخته‌اند تاکيد نيروهاي مسلح بر توسعه توان موشکي و دفاعي کشور در واكنش به تهديدات گسترده آمريکا عليه توان دفاعي ايران، اقدام منحصر به فرد نيروهاي مسلح ايران در بازداشت تفنگداران دريايي آمريکا که به حريم آبي ايران تجاوز کرده بودند و‌... از جمله اين حقارت‌ها است که کري با هوچي‌گري عليه نيروهاي مسلح ايران در داووس به دنبال پنهان‌سازي آنها بوده است.
نکته ديگر آنکه آمريکا که براساس برجام نمي‌تواند به تحريم ايران بپردازد بازي تروريسم و حقوق بشر را براي اجراي سياست‌هاي ضدايراني خود در پيش گرفته‌اند. متهم‌سازي ايران به تروريسم در محافل رسانه‌اي و سياسي جهان از جمله اين تحرکات است که لفاظي‌هاي کري در داووس بخشي از اين طراحي بوده است.
به عبارتي ادعاي کري عليه سپاه صرفا سرپوش بر سياست تحريمي و دشمني آمريکا با ملت ايران است که پشت نقاب تحرک عليه نيروهاي مسلح ايران صورت گرفته است به عبارتي ادعاهاي کري را بايد ادامه تحرکات ضدايراني آمريکا دانست که نشانه‌اي به خصومت ذاتي و سيستماتيک آمريکا با ملت ايران و نظام اسلامي است.
نکته پاياني آنکه ادعاهاي کري همزمان با سفر وي به عربستان و نشست ديروز او با شوراي همکاري خليج‌فارس صورت گرفته است. وي در سخنان خود از بودجه نظامي کشورهاي عربي و تسليح آنان سخن گفته است و مقامات سعودي و بحرين نيز از اجراي طرح سپر موشکي مشترک کشورهاي عربي گفته‌اند.
با توجه به اين شرايط مي‌توان گفت که هوچي‌گري كري از يک سو براي به دست آوردن دل کشورهاي عربي است که به دليل ناتواني آمريکا در حمايت از بحران‌سازي ارتجاع عربي در منطقه از واشنگتن دلسرد شده‌اند و کري به نوعي با لفاظي‌ عليه ايران به دنبال جلب رضايت آنان است. از سوي ديگر آمريکا به پول کشورهاي عربي نياز دارد و فروش تسليحات به آنان را در اولويت خود دارد که البته رقابتي شديد ميان آمريکا، انگليس، فرانسه، آلمان براي فروش بيشتر تسليحات به کشورهاي مذکور وجود دارد.
براين اساس مي‌توان گفت که ادعاهاي کري عليه نيروهاي مسلح ايران تحرکي براي توجيه فروش تسليحات آمريکايي به ارتجاع عربي است کشورهايي که در طول ۱۰ ماه اخير از سلاح‌هاي آمريکا و انگليس براي کشتار مردم يمن وحمايت از تروريست‌ها در عراق و سوريه بهره مي‌گيرند.
در جمع‌بندي کلي از آنچه ذکر شد مي‌توان گفت که ادعاهاي کري در اجلاس داووس عليه نيروهاي مسلح ايران در حالي براي تخريب جايگاه نيروهاي مسلح در ميان ملت ايران و به حاشيه راندن مدافعان ايران‌زمين و زمينه‌سازي براي حمله نظامي به ايران است که فضاسازي براي پنهان‌سازي نقش منفي آمريکا در منطقه و نمايش چهره‌اي منفي از ايران در صحنه جهاني براي توجيه تحريم‌هاي ضدايراني و به زعم آمريکايي‌ها منزوي ساختن ايران در منطقه را در دستور کار دارند. رفتارهاي کري نشانگر طراحي آمريکا براي دلسرد‌سازي ملت ايران از فرزندان خود در نيروهاي مسلح است تا با اين حربه شايد بتواند به روياي قديمي خود يعني تهي‌سازي ايران از نيروهاي ارزشي و زمينه‌سازي براي به زانو درآوردن ايرانيان دست يابد که قدرداني ملت ايران از فرزندان خود در نيروهاي مسلح و حمايت از توسعه توان دفاعي كشور ، شكست اين توهم آمريكايي را رقم خواهد زد.

مولف : قاسم غفوري
https://siasatrooz.ir/vdccooqo.2bq0i8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

ایرانی
کری هم خدارا میخواد هم خرمارا اززطرفی ازبرووش دهنده داعش سلاح بفرشه ازطرفی داعشه انابود کنه