جمعه ۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
کد مطلب : 126250
دولتمردان استکهلم با اهداف سیاسی قرآن‌سوزی را تکرار کردند

اسلام‌ستیزی سوئد با نسخه‌نویسی‌ ناتو و آمریکا

دولتمردان سوئد در اقدامی کاملا سیاسی و با هدف اعمال فشار بر ترکیه برای پذیرش پیوستن سوئد به ناتو بار دیگر مجوز قرآن سوزی را صادر کردند که با خشم و اعلام انزجار جهانی همراه شد در حالی که بسیاری نیز تاکید دارند سوئد با این نگاه ضد اسلامی در صورت عضویت در ناتو زمینه ساز گسترش اسلام ستیزی در جهان خواهد شد.
اسلام‌ستیزی سوئد با نسخه‌نویسی‌ ناتو و آمریکا
عصر روز چهارشنبه (۲۸ ژوئن)، یک سوئدی عراق الاصل به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید. این اقدام با مجوز رسمی دولت سوئد با ادعای آزادی بیان صورت گرفت.
دبیر خانه سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که هفته آینده نشست فوق العاده این سازمان در شهر جده عربستان با هدف بررسی اهانت به قرآن کریم در سوئد برگزار می‌شود.در همین ارتباط «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت که این کشور از مقامات سوئد برای تحویل تبعه عراق که به قرآن کریم اهانت کرد، درخواست کرده است.نخست وزیر سوئد در اولین اظهارات پس از هتک حرمت به قرآن کریم در پایتخت این کشور، هجوم به سفارتخانه‌های این کشور در نقاط مختلف جهان را غیرقابل قبول خواند.فرمانده حشدالشعبی ضمن محکومیت شدید هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، آن را یک اقدام «ننگین تروریستی» توصیف کرده و خواستار مقابله جهانی با آن شد.
در ادامه واکنش‌ها در محکومیت اهانت به قرآن در سوئد، قانونگذاران دومای دولتی روسیه اقدام به سوزاندن کتاب آسمانی مسلمانان را محکوم کردند.اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه اهانت اخیر به قرآن کریم در سوئد را محکوم و از دولت این کشور برای دادن مجوز چنین اقداماتی به شدت انتقاد کرد.صدها نفر از شهروندان عراقی ضمن محکومیت آتش زدن قرآن کریم در سوئد، در برابر سفارت این کشور در بغداد تجمع اعتراضی گسترده‌ای برگزار کردند و خشم خود را نسبت به این جنایت ابراز کردند. دبیر کل ائتلاف ناتو روز پنجشنبه اهانت به کتاب مقدس مسلمانان در سوئد را «بخشی از آزادی بیان» توصیف کرد.
آیت الله سیستانی مرجعیت عالیقدر شیعیان در عراق هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را «اهانت‌آمیز» توصیف کرده و فرمودند: «احترام به آزادی بیان نمی‌تواند این رفتار شرم‌آور را که تعرض آشکار به مقدسات بیش از دو میلیارد مسلمان در جهان است را توجیه کند.»سخنگوی وزارت خارجه عراق از احضار سفیر سوئد در بغداد در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم در این کشور خبر داد.حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد و مقامات سوئدی را شریک این جنایت دانست.
https://siasatrooz.ir/vdcdk90fzyt0xx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی