دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
کد مطلب : 126297
همزمان با استمرار اعتراضات فرانسه صورت گرفت

از قطع اینترنت تا سرکوب با مزدوران اسرائیلی

در حالی که گزارش‌ها از اقدام الیزه مبنی بر قطع اینترنت و جریمه و بازداشت خانواده‌ها در صورت حضور فرزندانشان در اعتراضات خیابانی حکایت دارد که طبق گزارش رسانه رژیم صهیونیستی، پلیس فرانسه به منظور برخورد با اعتراضات این کشور در واکنش به قتل نوجوان 17ساله از پلیس این رژیم درخواست کمک کرد.
از قطع اینترنت تا سرکوب با مزدوران اسرائیلی
«شمعون نحمانی» معاون رئیس واحد عملیات‌ها در اداره پلیس رژیم صهیونیستی طی مباحثه‌ای در کمیته امنیت داخلی رژیم صهیونیستی فاش کرد که پلیس فرانسه  برای برخورد با اعتراضات این کشور از  پلیس رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرده است. شبکه «المیادین»،  به نقل از روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» گزارش داد که پلیس فرانسه این درخواست را برای واحد مذاکرات پلیس رژیم صهیونیستی مطرح کرده است.وبگاه صهیونیستی «آی۲۴» در عین حال خبر داد «یعقوب شبتای» کمیسر پلیس رژیم صهیونیستی دستور بررسی عواملی را که منجر به اعتراضات خشونت‌آمیز در فرانسه شده، صادر کرده است.شبتای به واحد عملیات، اطلاعات و واحد روابط خارجی پلیس رژیم صهیونیستی دستور داده زنجیره اقدامات‌ خشونت‌آمیز روزهای اخیر در فرانسه را مورد بحث و بررسی قرار دهند.
در ادامه ناآرامی‌ها و تظاهرات ادامه‌دار در شهرهای مختلف، وزارت کشور فرانسه اعلام کرد برای «حفظ امنیت و آرامش عمومی»، دسترسی مردم به اینترنت را محدود می‌کند. رسانه‌های فرانسوی اعلام کردند وزارت کشور فرانسه برای پاسخ به «شورش‌» های اخیر در شماری از مناطق این کشور و به منظور «حفظ آرامش و امنیت عمومی» با انتشار بیانیه‌ای از اجرای اقداماتی «استثنایی و فوق‌العاده» خبر داد.
وزارت کشور فرانسه اعلام کرده که این اقدامات با هدف مقابله با افزایش خشونت‌ها و حفظ امنیت و ثبات در مناطق ناآرام است.در این بیانیه که تصویر آن را رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند، آمده که «به منظور مبارزه با سوء‌استفاده از رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های آنلاین برای هماهنگی فعالیت‌های غیرقانونی و تحریک خشونت، وزارت کشور دسترسی به اینترنت را برای محله‌های خاص در ساعات شب محدود خواهد کرد.»امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه و وزرای ارشد کابینه وی عصر یکشنبه برای پاسخ هماهنگ دولت پاریس در قبال ناآرامی‌هایی که فرانسه را تکان داده است، دیدار کردند.
به رغم تهدیدات و خط و نشان‌های مقامات فرانسوی برای معترضان، اعتراضات به قتل یک نوجوان ۱۷ ساله توسط پلیس این کشور برای ششمین شب متوالی کم و بیش ادامه یافت و برخی معترضان بار دیگر بدون توجه به هشدار‌های وزیر کشور و رئیس جمهور فرانسه به خیابان‌ها آمدند.ژرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه گفته است ۴۵ هزار افسر پلیس همچنان در سراسر این کشور مستقر و آماده رویارویی با معترضان هستند. همچنین محدودیت های تردد در برخی از شهرها همچنان پایدار است. براساس آمارهای رسمی، سه‌ هزار و ۲۰۰ نفر در جریان ناآرامی‌های فرانسه بازداشت شدند که میانگین سنی آنها ۱۷ سال است.گاردین  انگلیسی در مطلب خود با اشاره به ساختمان‌های دولتی و فرهنگی که در روزهای اخیر در بخش بُرنی (Borny) در شرق فرانسه تخریب شده است، عنوان می‌کند: برنی به عنوان یکی از محروم‌ترین محله‌های فرانسه، نمودی است از وضعیت تمام محله‌هایی که در روزهای اخیر صحنه درگیری معترضان با پلیس بود.وی ادامه داد: هیچ امیدی باقی نمانده و مشکل همین است.
https://siasatrooz.ir/vdceop8zfjh8wwi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی