پنجشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۷
کد مطلب : 126319
تشدید فضای سرکوب در فرانسه

از قطع کمک عائله‌مندی تا محدود سازی‌ شبکه‌های اجتماعی

از قطع کمک عائله‌مندی تا محدود سازی‌ شبکه‌های اجتماعی
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در حالی  اعلام کرد «مجازاتی مالی و به سهولت قابل وضع» را برای والدین فرزندانی در نظر گرفته که اقدام به آشوب و تخریب می‌کنند که همزمان از طرح محدودیت‌ برای شبکه‌های اجتماعی به عنوان عاملی در برابر اعتراضات مردمی خبر داد.
مکرون در حالی در باب اقدامات دولت در برابر اعتراضات مردمی سخن می‌گفت که مدعی شد، این جریمه «از همان اولین کار خطا» قابل وضع خواهد بود. مکرون تعلیق کمک مالی دولت به خانواده‌ها (موسوم به کمک عائله‌مندی) را از مصادیق این جریمه دانست؛ با این وجود گفت که مجازات الزاما محدود به این مورد نخواهد بود. رییس جمهور فرانسه تهدید کرد در صورتی که اوضاع اجتماعی از کنترل خارج شود دسترسی به شبکه‌های اجتماعی را قطع خواهد کرد. مکرون  گفت: «ما باید بر ممنوعیت شبکه‌های اجتماعی تمرکز کنیم. وقتی همه چیز از کنترل خارج می‌شود، باید در موقعیتی باشیم که بتوانیم دسترسی (به شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی) را تنظیم یا قطع کنیم.»جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه در سخنرانی خود در مجلس ملی این کشور اعلام کرد که کمتر از ۱۰ درصد از ۴۰۰۰ نفری که در جریان تظاهرات بازداشت شدند خارجی بودند.
از سوی دیگر دادستانی فرانسه از آغاز تحقیقات درباره کشته شدن یک معترض در جریان اعتراضات اخیر این کشور به ضرب گلوله «فلش‌بال» پلیس خبر داد.به‌دنبال قتل یک جوان ۱۷ ساله الجزایری به دست پلیس فرانسه پس از سرپیچی از فرمان ایست، موج اعتراضات از پاریس آغاز شد و خیلی زود به شهرهای بزرگ و کوچک فرانسه سرایت کرد و به خشونت نیز کشیده شد. در این میان بر اساس نتایج نظرسنجی اخیر، اکثریت قریب به اتفاق مردم فرانسه بر این باورند که آن‌ها بازنده سیاست رهبری شده توسط امانوئل مکرون هستند.کارمندان از جمله ناامیدان اصلی هستند (۸۵ ٪ می‌گویند که بازنده هستند). این یافته فراتر از اختلافات سیاسی است، زیرا ۸۷ درصد از هواداران جناح چپ، ۶۵ درصد از هواداران جناح راست و ۸۶ درصد از طرفداران حزب اجتماع ملی RN می‌گویند که آن‌ها بازنده هستند.
https://siasatrooz.ir/vdcjvmevhuqe8tz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی