چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
کد مطلب : 126398
اوکراین در نشست ناتو نیز از خیانت غرب در امان نماند

زلنسکی تنها و کلافه در «ویلنیوس»

زلنسکی تنها و کلافه در «ویلنیوس»
در حالی یک سال و نیم است که اوکراین به نیابت از غرب جنگ علیه روسیه را ادامه می‌دهد که رئیس‌جمهوری اوکراین برای شرکت در نشست ناتو در لیتوانی به سر می‌برد و براساس تصویری جنجالی که از این اجلاس منتشر شده، او با کلافگی منتظر مانده تا دیگر رهبران جهان هم برای گرفتن عکس به او ملحق شوند، اما او مورد بی‌توجهی دیگران قرار گرفته است.
انتشار این تصویر جنجالی از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در لیتوانی واکنش‌های زیادی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی را در بر داشته است. او که به امید گرفتن وعده پیوستن به این ائتلاف نظامی راهی ویلنیوس شده، تاکنون دستاوردی نداشته و از دست دیگر رهبران جهان به ویژه جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو شاکی است. ارزش این عکس، هزاران کلمه است. ناتو به زلنسکی پشت کرده است. بدون مداخله نظامی مستقیم ناتو، اوکراین نابود خواهد شد و زلنسکی به مُرده‌ای متحرک تبدیل می‌شود. غرب اوکراین و مردمانش را در تلاش برای تضعیف روسیه قربانی کرد. آنها شکست خوردند.  در دومین روز از نشست سران ناتو، رئیس‌جمهور اوکراین از متحدان غربی خود برای تعیین یک جدول زمانی برای عضویت این کشور در این ائتلاف ناامید شد. «واشنگتن پست» گزارش داده هیأت آمریکایی حاضر در نشست ناتو از انتقادهای زلنسکی درباره عدم ارائه نقشه‌راه مشخص برای عضویت اوکراین در این ائتلاف نظامی خشمگین است.روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش کرده است که دولت بایدن بحث‌هایی را به طور محرمانه در خصوص ارسال موشک‌های بالستیک تاکتیکی دوربرد به اوکراین مطرح کرده است.نیروی هوایی روسیه در دور تازه حملات هوایی علیه اوکراین، زیر ساخت‌های شهر «کی‌یف» پایتخت اوکراین، بندر «اودسا» در دریای سیاه و «خرسون» را هدف قرار داد. وزیر خارجه روسیه گفت که جنگ در اوکراین تا زمانی که کشورهای غربی از فکر تسلط خود و تحمیل شکست راهبردی بر روسیه دست برندارند، ادامه خواهد یافت.
همزمان با تاکید وزیر خارجه مجارستان بر غیرممکن بودن عضویت اوکراین در ناتو در زمان کنونی، نخست‌وزیر این کشور نیز گفت که کی‌یف بجای سلاح، به صلح نیاز دارد. در همین حال نماینده روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه مقامات سوئد از ابتدا هم به‌دنبال شناسایی عاملان خرابکاری در خط لوله «نورد استریم ۱» نبودند، گفت که غرب در تلاش برای وقت‌کُشی جهت پوشاندن ردپای عاملان واقعی است.نماینده چین در اتحادیه اروپا مخالفت پکن با گسترش مرزهای ناتو به منطقه آسیا-اقیانوسیه را اعلام کرد.طبق اعلام لندن، نخست‌وزیر انگلیس بسته جدید حمایت نظامی از اوکراین را ارائه می‌کند که هزاران مهمات تانکی و ده‌ها نفربر زرهی در ماه‌های آتی را شامل می‌شود.
https://siasatrooz.ir/vdcgy39q7ak9xw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی