يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵
کد مطلب : 126806
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در پاسخ به سیاست روز:

دستگاه برتر در زمینه اشتغال‌زایی انتخاب می‌شود

دستگاه برتر در زمینه اشتغال‌زایی انتخاب می‌شود
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور عنوان کرد: عملکرد یک ساله  دستگاه‌ها در حوزه اشتغال  مورد ارزیابی قرار گرفته و یکی از دستگاه‌ها به عنوان دستگاه برتر معرفی خواهد شد.  
میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در هجدهمین جشنواره شهید رجایی پاسخ به این پرسش سیاست  روز مبنی بر اینکه یکی از مولفه‌های جهش تولید و بهبود اقتصاد، فعالیت در حوزه اشتغال است، آیا برنامه‌ای برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در زمینه‌سازی جهت تحقق این مهم در دستور کار قرار دارد ؟ گفت در شورای عالی اشتغال تقریبا متناوبا با حضور رئیس جمهور برگزار می شود دستگاه‌ها از حیث عملکردشان در باب اشتغل سازی مورد بررسی قرار می گیرند. وی در ادامه تاکید کرد که  در این میان دستگاه‌ها عملکردشان مورد بر اساس دستور العمل‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و یکی از دستگاه‌ها که اکنون نامش را نمی گویم به عنوان دستگاه برتر معرفی خواهد شد.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: در ارزیابی دستگاه‌های دولتی، دستگاه‌ها در چهار سطح معرفی می‌شوند، عالی، خوب، میانی و ضعیف. میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به برگزاری جشنواره شهید رجایی و معرفی دستگاه‌های برتر دولتی گفت: در ارزیابی دستگاه‌های دولتی، دستگاه‌ها در چهار سطح معرفی می‌شوند، عالی، خوب، میانی و ضعیف. لطیفی افزود: در سال گذشته دستگاه عالی نداشتیم، آن چیزی که به رئیس جمهور اعلام می‌شود فرآیند واقعی است و ارزیابی اولیه صورت گرفته و امیدواریم نواقص برطرف شود .۲۰۰۹ دستگاه را مورد بررسی قرار گرفته و دستگاه‌ها را بر مبنای رشد آن برسی می‌کنیم.
معاون اداری استخدامی رئیس جمهور افزود: به صورت موضوعی ۸ دستگاه را معرفی می‌کنیم و برخی از دستگاه‌ها به صورت کیفی بررسی می‌شوند، هر دستگاه با دستگاه مانند خود سنجیده می‌شود، دستگاه اقتصادی با دستگاه اقتصادی، فرهنگی با فرهنگی و اجتماعی با اجتماعی سنجیده می‌شوند.انتظار داشتیم که دستگاه‌ها برای شعار سال در زمینه تولید و تورم نقش داشتند گزارش عملکرد بدهند که هنوز ارائه نکردند. امسال برای اولین بار ارزیابی میان دوره دستگاه‌ها را داشته و برای رئیس جمهور نیز ارسال شده است.
به گفته لطیفی، جشنواره شهید رجایی از سال ۷۶ آغاز شده است، امسال دوره هجدهم خود را گذرانده است و در این دوره از جشنواره ۲۵ دستگاه اصلی و سازمان مستقل، ۱۰۹ شرکت تابعه، ۱۸۷۲ واحد استانی و ۳ دستگاه قوه قضائیه بررسی شده اند.لطیفی افزود: سازمان پزشکی قانونی، سازمان زندان‌ها و سازمان ثبت اسناد از زیر مجموعه قوه قضائیه در این جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفته و امتیازهایی که به دستگاه‌های مورد بررسی داده می‌شود، در راستای ارتقای بهره‌وری و عدالت و برخورداری مردم از خدمات این دستگاه‌ها خواهد بود که در سامانه دولت‌سنج، این معیارها اعلام شده است.
معاون اداری استخدامی رئیس‌جمهور تشریح کرد: برای ارزیابی هر دستگاه شاخص‌های عمومی و اختصاص مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که ۱۳ شاخص کلان، ۱۰۱ سنجه و همچنین در ۵ محور این دستگاه‌ها ارزیابی می‌شوند و این شاخص‌ها به صورت دوسالانه مورد رسیدگی و ارزیابی قرار گرفته و برای ارزیابی دستگاه‌ها از ظرفیت سایر دستگاه‌ها استفاده می‌کنیم و مستندات هر سازمان برتر را در سامانه دولت‌سنج اعلام می‌کنیم.
به گفته لطیفی، از معیارهای سنجش دستگاه‌ها ا سند انتظار رئیس جمهور از دستگاه‌ها در ابتدای اعطای مسئولیت به مدیران است و در ارزیابی دستگاه‌ها فقط بر فرایندهای اداری توجه نمی‌شود، بلکه به نتایج حاصله و رضایتمندی مردم از دستگاه هم توجه می‌شود.لطیفی به تبدیل وضعیت نیروهای استخدامی نیز اشاره کرده و افزود: اگر در قانون چیزی پیش بینی بشود آن را لحاظ خواهیم کرد و در جشنواره شهید رجایی چیزی به این عنوان پیش‌بینی نشده است.
 
مهدی یوسفی
https://siasatrooz.ir/vdcawin6i49nua1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی