چهارشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۶
کد مطلب : 126897
سخنگوی قوه قضائیه:

بی‌حجابی جرم مشهود است

بی‌حجابی جرم مشهود است
سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری که دیروز برگزار شد، به ارائه تازه‌ترین موضوعات روز در زمینه مسائل قضائی پرداخت و به پرسش‌های خبرنگاران نیز پاسخ داد.
ستایشی با اشاره به هفته دولت گفت: شهیدان باهنر و رجایی عدالت را سرلوحه کار خود قرار دارند و با مظلومیت نام خود را جاودانه ساختند و هفته دولت را به تمام دولتمردان تبریک می‌گوئیم.
وی با اشاره گرانفروشی بلیت‌های مراسم اربعین گفت: در حوزه قضائی تهران تدابیر ویژه ای توسط دادستان تهران اندیشیده شده است و ۴ پرونده قضائی مشتمل بر ۸۵ سایت و آژانس تشکیل شده ۵۷ سایت و آژانس غیر مجاز شناسایی شده‌اند و پیرامون ۷۰ مدیر سایت استعلامات قانونی صورت پذیرفته حدود ۵۴ استعلام از معاونت فضای مجازی دادستان کل کشور به عمل آمده است و حسب مورد نسبت به مسدودسازی برخی از سایت‌ها اقدام شده است. وی درباره در اختیار گذاشتن اطلاعات محرمانه از سوی رئیس سابق بانک مرکزی به صندوق بین المللی، گفت: تاکنون گزارشی مبتنی بر این موضوع واصل نشده است اما این اطمینان را می‌دهیم دستگاه قضائی با تمسک ب موازین شرعی و قانونی اگر گزارشی در خصوص تضییع حقوق عمومی دریافت کند هیچ چشم پوشی نخواهد داشت.
سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده حمله تروریستی به شاهچراغ گفت: اقدامات بسیار  گسترده‌ای از سوی ضابطان و قوه قضائیه صورت پذیرفته و پرونده‌های متعددی تشکیل شده و تا حصول نتیجه آنها را با قاطعیت دنبال خواهیم کرد هیچ تعارفی با کسانی که برهم زننده امنیت عمومی هستند، نداریم.
وی افزود: افراد بازداشت شده در حمله دوم مشخص هستند و نحوه بازداشت و تعداد آنها مشخص است اما از آنجایی که این پرونده در مرحله تحقیقات ابتدایی است نمی‌توان جزئیات بیشتری از آن گفت اما متهمان قصد انجام عملیات خرابکاری در ایام اربعین داشته اند و ۱۹۶ نفر مربوط به حمله اول هستند که در استان‌های مختلف کشور دستگیر شده‌اند که برای برخی حکم صادر شده برخی در مرحله تکمیلی است و در پرونده دوم نیز کیفرخواست صادر شده است.
سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به تقویت مبارزه با فساد گفت: با روش‌های علمی حل مسئله و در بستر اسناد بالادستی با هدف افزایش کارایی و رشد اقتصاد تاکنون موفق به شناسایی ۲۱۰ گلوگاه فساد زا شده‌ایم و به منظور تقویت مبارزه با فساد نظارت الکترونیک، تعامل با دستگاه‌ها و حمایت از گزارشگران فساد اقداماتی انجام گرفته است.
وی با اشاره به انتخابات اتاق بازرگانی و انتخاب رئیس آن گفت: اگر تخلف و سوءمدیریتی انجام بگیرد و شکایتی از روندها به عمل آید زمینه ورود قوه قضائیه با رعایت مقدمات قانونی فراهم می‌شود و اگر دعوایی در این خصوص مطرح شود قوه قضائیه در آن ورود پیدا می‌کند.
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به اینکه آیا افشا کنندگان مفاسد اخلاقی تحت پیگرد قرار می‌گیرند یا نه گفت: نگاه قوه قضائیه حمایت از افشا کننده فساد است و این افراد را یار خود برای مقابله با فساد می‌دانیم اما در جرایم مشهود ضابطان موظف به عمل به وظایف خود هستند.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص بازداشت اعضای شوراهای شهر در سراسر کشور گفت: به دنبال ارتقای اعتماد مردم هستیم اما عده‌ای با اعمال خود اقدام به بی اعتمادی می‌کنند و با کسانی که مرتکب رفتار مجرمانه می‌شوند مطابق با قانون برخورد می‌کنیم در جلسه با شورای عالی استان‌ها پیشنهاد شد تا کارگروه مشترکی میان قوه قضائیه و شورای عالی استان‌ها تشکیل شود تا این کارگروه با تعیین اولویت‌ها به احصا و رفع مسائل مربوطه بپردازد.
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره طرح میانکاله و مواضع دستگاه قضائی در این طرح گفت: مواضع قوه قضائی در این زمینه شفاف است و بارها از سوی ریاست قوه قضائیه و سخنگوی قوه قضائیه اعلام شده است. وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده‌های تخلفات در بورس گفت: کیفرخواست پرونده در رابطه با گزارش اختصاصی سازمان بازرسی کل کشور در مورد عملکرد مسئولان بازار اوراق بهادار در ارتباط با مدیریت بازار صادر شده است.
وی ادامه داد: جلسه رسیدگی در خصوص اتهام ۶ نفر از این افراد که از یک نفر از مدیران سابق وزارت امور اقتصادی و دارایی، یک نفر از مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار و چهار نفر از مسئولان و مدیران سابق سازمان بورس و اوراق بهادر که از اعضای وقت هیأت مدیرها بودند، اکنون پرونده به دادگاه رفته است.
سخنگوی قوه قضائیه درباره تشکیل پرونده در خصوص اعطای تسهیلات برای بانک‌ها گفت: بانک‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند و برای تنظیم معاملات اقتصادی باید شرایط بانک‌ها بررسی شود و قوه قضائیه دیگر به سمت تسهیلات گیرندگان نمی‌رود بلکه در حرکت جدید به سراغ تسهیلات دهنده‌ها نیز می‌رویم و آنها را نسبت به اعطای تسهیلات مورد بررسی قرار می‌دهیم. وی ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور وظیفه کنترل، بررسی و شناسایی تخلفات را برعهده گرفته است.
ستایشی در خصوص نظر قوه قضائیه مبنی بر جدایی سازمان ثبت از این نهاد و انتقال آن به دولت گفت: ارتباط تنگاتنگی میان محاکم، پرونده‌های قضائی با حوزه ثبت وجود دارد و جهت سهولت در پاسخ‌های ثبتی باید مدیریت واحد وجود داشته باشد و بر همین اساس سازمان ثبت باید زیر مجموعه قوه قضائیه باشد.
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پرسشی درباره اعطای تسهیلات توسط بانک‌ها اظهار داشت: سازمان بازرسی تعدادی گزارش اختصاصی اداری در رابطه با این موضوع به مبادی ذیربط ارائه کرده است؛ نسبت به نوع تسهیلات تکلیفی شامل ازدواج، فرزندآوری و مسکن تاکنون هشت گزارش تهیه و ۲۲ نفر به مراجع ذیربط قانونی معرفی شدند همچنین در خصوص تسهیلات تولید، تسهیلات مربوط به ساخت مسکن و تسهیلات روستایی نیز تعدادی گزارش تهیه و افرادی به مراجع ذیربط معرفی شدند که در مجموع ۱۶ گزارش و ۴۲ نفر به مراجع ذیربط معرفی شدند همچنین یکی از مدیران عامل بانک‌ها که در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری اقداماتی انجام داده است به مرجع قضائی معرفی شده است.
https://siasatrooz.ir/vdcaoin6049nua1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی