خط بطلان نیویورک‌تایمز بر ادعاهای اسرائیل درباره بیمارستان المعمدانی
روزنامه نیویورک‌تایمز روز چهارشنبه با انتشار یک گزارش استناد مقام‌های رژیم صهیونیستی به برخی ویدئوها برای مقصر خواندن نیروهای مقاومت فلسطین درباره هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی را رد کرد.
به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی در یک گزارش تحقیقی درباره هدف قرار دادن بیمارستان «المعمدانی» در غزه، روی ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره این بیمارستان خط بطلان کشید.
«نیویورک تایمز» روز چهارشنبه درباره حمله مرگبار به بیمارستان المعمدانی در نوار غزه گزارشی با این عنوان منتشر کرد: «نگاهی دقیق به برخی شواهد کلیدی در انفجار بیمارستان غزه».
این رسانه آمریکایی استناد رژیم صهیونیستی به برخی ویدئوها درباره مقصر بودن موشک نیروهای مقاومت فلسطین در حمله مرگبار به بیمارستان المعمدانی غزه می‌نویسد: «انتشار چندین ویدئوی همزمان، پرتابه‌ای را نشان می‌دهد که از اسرائیل پرتاب می‌شود و در نزدیکی مرز اسرائیل و غزه منفجر می‌شود؛ پرتابه‌ای که قبلا توسط مقامات اسرائیلی به عنوان یک موشک فلسطینی شناسایی شده بود».
در گزارش نیویورک تایمز با اشاره به فیلم استنادی تل‌آویو برای مقصر خواندن نیروهای مقاومت فلسطین آمده است: «مقامات اسرائیلی و آمریکایی ادعا کرده‌اند که یک موشک فلسطینی در آسمان خراب شده و به اشتباه به زمین سقوط کرده و باعث انفجاری مرگبار در بیمارستان غزه شده است».
این رسانه آمریکایی ادامه داد: «اما یک تحلیل بصری دقیق توسط نیویورک تایمز به این نتیجه رسید که این ویدئو چیز دیگری را نشان می دهد؛ ویدئویی که از دوربین تلویزیون الجزیره در شب ۱۷ اکتبر پخش شد».
این رسانه آمریکایی ادامه داد: «اما یک تحلیل بصری دقیق توسط نیویورک تایمز به این نتیجه رسید که این ویدئو چیز دیگری را نشان می دهد؛ ویدئویی که از دوربین تلویزیون الجزیره در شب ۱۷ اکتبر پخش شد. موشکی که در ویدئو دیده می‌شود به احتمال زیاد عامل انفجار در بیمارستان نیست. (نیویورک) تایمز دریافت که در واقع (این موشک استنادی تل‌آویو) در آسمان تقریباً در فاصله دو مایل دورتر (از بیمارستان) منفجر شد».
نیویورک تایمز البته در گزارش خود گفته است که  یافته‌های این روزنامه این موضوع را جواب نمی‌دهد که «واقعا چه چیزی باعث انفجار بیمارستان شد یا چه کسی مسئول آن است».
در ادامه یادداشت این روزنامه آمده است: «مقام‌های اسرائیلی و ستیزه‌جویان فلسطینی، یکدیگر را مسئول انفجار (بیمارستان المعمدانی) می‌دانند. ویدئوهای متعددی که توسط تایمز جمع‌آوری و تحلیل شده است نشان می‌دهد که ستیزه‌جویان دقایقی قبل از این انفجار، ده‌ها راکت از جنوب غربی بیمارستان شلیک ‌کردند و انفجار آتشین در بیمارستان مطابق با موشک شکست خورده‌ای است که با سوخت مصرف نشده فاصله زیادی با هدف خود داشت».
این روزنامه به سراغ مقام‌های رژیم صهیونیستی رفته و از آنها درباره چند و چون اتهام زنی این رژیم به مقاومت فلسطین درباره انفجار در بیمارستان المعمدانی سوال کرد.
سرگرد «نیر دینار»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به نیویورک تایمز مدعی شد که نیروهای نظامی این رژیم «در محدوده‌ای که بیمارستان را به خطر می‌اندازد» حمله نمی‌کردند، اما از گفتن اینکه نزدیک‌ترین حمله (به بیمارستان) چقدر دور بوده است، خودداری کرد.
نیویورک تایمز ادامه داد: «با گذشت یک هفته از تراژدی (حمله به) بیمارستان (المعمدانی)، هنوز سوالات زیادی باقی است. شمار تلفات که در ابتدا توسط حماس ۵۰۰ نفر اعلام شد به ۴۷۱ نفر کاهش یافت اما نهادهای اطلاعاتی غربی معتقدند (شمار تلفات) بسیار پایین‌تر است اما درباره هیچ عددی راستی آزمایی نشده است».
روزنامه آمریکایی نوشت: «خود بیمارستان هدف حمله مستقیم قرار نگرفت هر چیزی که باعث انفجار شد، در واقع به حیاط بیمارستان برخورد کرد که افراد به خاطر امنیتشان آنجا جمع شده بودند و تعدادی خودرو هم پارک شده بود».
به ادعای نیویورک تایمز، «حماس بقایای مهمات اسرائیلی یا هیچ مدرک فیزیکی برای اثبات ادعای خود مبنی بر مسئول بودن اسرائیل (در حمله به بیمارستان المعمدانی) ارائه نکرده است».
روزنامه آمریکایی تصریح کرد: «تشخیص آنچه اتفاق افتاده است به طور خاص پیچیده است چرا که اسرائیل و حماس از زمان شروع جنگ، به سوی یکدیگر (راکت و موشک) شلیک کرده‌اند. اسرائیل بیش از هشت هزار مهمات به غزه شلیک کرده است».
نیویورک تایمز در روایت خود می‌گوید: «در عرض یک ساعت از انفجار بیمارستان، جنگ اطلاعاتی آغاز شد. حماس بلافاصله حمله هوایی اسرائیل را مقصر دانست، در حالی که نیروهای دفاعی اسرائیل به سرعت هر گونه مسئولیتی را رد کردند و مقصر موشک فلسطینی ناکارآمد را مقصر آن خواندند. مقامات اسرائیلی گزارشی درباره انفجار 18 اکتبر منتشر و همچنین یک گفت‌و‌گو را که به روایت آنها بین جنگجویان حماس که جهاد اسلامی را مسئول این انفجار می‌دانستند، رهگیری کردند. اسرائیل همچنین به چند مدرک دیگر اشاره کرده است که علنی نشده‌اند شامل گزارش فعالیت‌های نظامی، اطلاعات جمع آوری شده از سیستم‌های راداری، سایر رهگیری‌های صوتی و سایر ویدئوها».
این روزنامه آمریکایی اضافه کرد: «مقام‌های اسرائیلی همچنین در مصاحبه‌ها با رسانه‌ها و در شبکه‌های اجتماعی به ویدئوی شبکه الجزیره اشاره کرده‌اند».
https://siasatrooz.ir/vdcaw0n6o49nuy1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی