پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۶
کد مطلب : 127478
هشدارهای مقاومت به آمریکا و صهیونیست‌ها وارد مرحله عملیاتی شد

اعلام ساعت صفر مقاومت

اعلام ساعت صفر مقاومت
رژیم صهیونیستی با کشتار در جبالیا با طراحی آمریکا در حالی به دنبال سرپوش نهادن بر شکست‌هایش در طوفان الاقصی و نیز اجرای سناریوی دو پاره سازی غزه و استفاده از تشکیلات خودگردان برای ایجاد جنگ فلسطینی فلسطینی‌ است که گروه‌های مقاومت از عراق، سوریه، یمن و لبنان بر حمایت از غزه و اجرایی سازی هشدارهایشان مبنی بر پیامدهای ادامه تجاوز به غزه تاکید کردند.
دبیرکل جنبش نجباء عراق تاکید کرد که مقاومت اسلامی تصمیم گرفته است عراق را از لوث اشغالگران آمریکایی پاکسازی کند.شیخ اکرم الکعبی دبیرکل جنبش نجباء با اعلام ساعت صفر عملیات نظامی تاکید کرد  مقاومت اسلامی تصمیم به آزادسازی نظامی عراق گرفته است و اتفاقات بزرگی در راه است.در بیانیه شیخ الکعبی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم آمده است: مقاومت اسلامی عراق تصمیم خود را مبنی بر آزادسازی نظامی عراق اتخاذ کرده است. این تصمیم قطعی است و اتفاقات بزرگ‌تری در راه است. خوشا به‌ سعادت دلاورمردان مجاهد، خوشا به‌حال هر آنکه مشارکت و همراهی کرد. پیروزی از آن اسلام است. نه توقف، نه سازش و نه عقب‌نشینی.مقاومت اسلامی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که پایگاه اشغالگران آمریکایی در التنف سوریه را هدف قرار داده است.
انصارالله یمن نیز تصاویر و فایل‌های ویدیویی مربوط به لحظه شلیک موشک‌ها و پهپادها به سمت مواضع رژیم صهیونیستی را منتشر کرد.یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن گفت که نیروهای مسلح یمن یک گروه بزرگ از موشک‌های بالستیک و بالدار و تعداد زیادی پهپاد را به سمت اهداف مختلف در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک کرد.تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که انصارالله در حملات خود به عمق اراضی اشغالی از تسلیحاتی نظیر بزرگترین پرتابه از نوع موشک کروز قدس استفاده کرده است. همچنین در تصاویر نشان داده شده که موشک بالستیک استفاده شده از نوع ذوالفقار بوده است. پهپادهای این گروه مقاومت نیز از نوع صماد و به احتمال زیاد صماد ۱ بوده‌اند.عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن بامداد چهارشنبه گفت که آمریکا، یمن را تهدید کرد و نیروهای مسلح یمن نیز با شلیک موشک‌های هدایت‌شونده پاسخ دادند.
خبر دیگر آنکه «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به سخنرانی روز جمعه دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که پیام ما به سید حسن نصرالله این است که درگیری در منطقه گسترش نیابد.جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد عملیات‌های 3 هفته اخیر در مرز با رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون، منجر به کشته و زخمی شدن ۱۲۰ نظامی اشغالگر، انهدام ۹ تانک و سرنگونی یک پهپاد شده است.رسانه‌های ایتالیایی فاش کردند هزاران نفر از اتباع این کشور به عنوان مزدور برای رژیم صهیونیستی می‌جنگند.
وزارت بهداشت فلسطین در بیست‌وششمین روز جنگ غزه اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه به ۸۷۹۶ نفر افزایش یافته است.در پی فشار دموکرات‌ها، در نهایت سنا آمریکا، «جک لو» وزیر خزانه‌داری پیشین ایالات متحده را بعنوان سفیر در تل‌آویو مورد تأیید قرار داد.نیروهای امنیتی ازبکستان بیش از 100 نفر را که قصد برگزاری تجمعی در حمایت از فلسطین در شهر «تاشکند» را داشتند، بازداشت کردند.وزارت خارجه مصر حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا را که به شهادت دستکم بیش از ۱۰۰ فلسطینی منجر شد، محکوم کرد.
وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه با همتای سوری خود تلفنی گفت‌وگو و اوضاع فلسطین به ویژه تحولات غزه را بررسی کرد.سازمان عفو بین‌الملل با متهم کردن رژیم اشغالگر به ارتکاب جنایت جنگی در جنوب لبنان اعلام کرد که این رژیم در حمله به مناطق جنوبی لبنان از سلاح سمی فسفر سفید استفاده کرده است.این سازمان بین‌المللی گزارش داد که باید تحقیقات لازم درباره حمله اسرائیل به جنوب لبنان در روز 16 اکتبر که به مثابه جنایت جنگی بود انجام شود؛ زیرا در این حمله کورکورانه دست کم 6 غیرنظامی آسیب دیدند. تحقیقات ما نشان می‌دهد که اسرائیل در این حملات از سلاح سمی فسفر سفید استفاده کرده است.یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفته است کماندوهای آمریکایی برای کمک به رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی حضور دارند. وزیر خارجه آمریکا برای سومین بار از زمان شروع جنگ غزه، روز جمعه به فلسطین اشغالی می‌رود تا با مقامات رژیم موقت صهیونیستی دیدار کند.
«بنی گانتز» عضو کابینه جنگ کنونی رژیم صهیونیستی که پیشتر وزیر جنگ این رژیم بود،  در بیست و ششمین روز نبرد «طوفان الاقصی» طی پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق)، نوشت که روز سختی برای اسرائیلی‌ها است و انتظار می‌رود که روزهای سخت بیشتری در پیش باشد و بهای این جنگ سنگین و دردناک است. سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت که هنوز پیکر هزاران شهید حملات رژیم موقت صهیونیستی به این منطقه، زیر آوارها وجود دارد که دسترسی به آنها فعلا ممکن نیست.
بلومبرگ از توطئه رژیم صهیونیستی و ایالات متحده برای حذف حماس از قدرت و استقرار نیروهای حافظ صلح در غزه پرده‌برداری کرد.وبگاه «بلومبرگ» در گزارشی در این خصوص نوشت که مقام‌های آمریکایی وصهیونیست در صدد هستند اگر رژیم جعلی بتواند حماس را از قدرت برکنار کند، گزینه استقرار نیروهای حافظ صلح در غزه را مورد بررسی قرار دهند و پیشنهاد داده‌اند که ارتش آمریکا در استقرار این نیروها کمک‌رسانی کند.
بلومبرگ گزارش کرد، یک گزینه، نظارت موقت بر غزه توسط کشورهای منطقه با حمایت ارتش آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه است که در حالت ایده‌آل چنین برنامه‌ای شامل نمایندگی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس همچون عربستان سعودی و امارات عربی متحده نیز می‌شود.بلومبرگ ادامه داد، علی‌رغم آن‌که بلینکن در خصوص این احتمالات شفاف‌سازی نکرد، مقام‌های آگاه به این وبگاه گفتند که طرح‌های واشنگتن و رژیم صهیونیستی همچنین شامل ایجاد یک نیروی حافظ صلح با الگوبرداری از پیمان صلح 1979 بین رژیم صهیونیستی و مصر می‌شود که طبق آن نیروها و ناظران چندملیتی، نظارت بر مناطقی در صحرای سینا را برعهده گرفتند.
یکی از مقام‌های آگاه گفت که رژیم صهیونیستی بر این باور است که این ایده، «ارزش بررسی کردن را دارد».طبق یک طرح سوم، مسئولیت اداره موقت غزه برعهده سازمان ملل قرار می‌گیرد که البته ظاهراً آنطور که منابع آگاه می‌گویند، صهیونیست‌ها تمایلی به این طرح ندارند و آن را «غیرعملی» می‌دانند.نخست وزیر نروژ هشدار داده است که اقدامات رژیم صهیونیستی در برابر عملیات مقاومت فلسطین ناقض قوانین بین‌الملل است.همزمان با تداوم حمایت‌های غرب از رژیم صهیونیستی، رئیس‌جمهور فرانسه دستور استقرار 10 هزار نیروی پلیس برای حفاظت از اماکن یهودی در این کشور را صادر کرد.
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بعد از کشته شدن ۱۱ نظامی‌ اسرائیلی در جریان نفوذ زمینی به نوار غزه، اذعان کرد: تلفات ما در جریان نبرد در غزه دردناک است؛ خانواده ۳۲۶ سرباز خود را از کشته‌شدنشان مطلع کردیم.سخنگوی وزارت خارجه چین گفت پکن از تعداد زیاد تلفات غیرنظامیان بر اثر حمله هوایی به اردوگاه آوارگان در غزه شوکه شده و به شدت چنین حمله‌ای را محکوم می‌کند.دولت‌های شیلی و کلمبیا در اعتراض به کشتار مردم نوار غزه توسط رژیم موقت صهیونیستی، سفیران خود را از فلسطین اشغالی فراخواندند.شامگاه سه‌شنبه نیز دولت بولیوی اعلام کرده بود که در واکنش به جنایت جدید اشغالگران در اردوگاه جبالیا واقع در نوار غزه، تمام روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی را قطع می‌کند.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از افزایش آمار کشته‌های ارتش اشغالگر در غزه، اذعان کرد: جنگ طولانی و سختی است؛ اسرائیل متحمل خسارات دردناکی خواهد شد.شبکه الجزیره در گزارشی نوشت: بمباران اردوگاه جبالیا یکی از بدترین بمباران‌هایی بود که از زمان آغاز محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده است.وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد که با مقام‌های فلسطینی و مصری در حال رایزنی و منتظر دریافت مجوز برای ساخت ۲۰ بیمارستان صحرایی در فرودگاه «العریش» مصر به منظور مداوای فلسطینیان هستند
.رسانه‌های صهیونیستی،  از افزایش شمار کشته‌های حمله زمینی روز گذشته ارتش رژیم موقت به شمال نوار غزه خبر دادند.یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی در رابطه با سیاست‌های دولت بایدن علیه غزه نوشت، اولین بار نیست که ایالات متحده از اطلاعات نادرست برای توجیه حملات یکی از متحدان سیاسی‌اش به غیرنظامیان، استفاده می‌کند.یک روز پس از اعلام ارتش رژیم اشغالگر مبنی بر پرتاب یک موشک زمین به زمین از دریای سرخ به سمت سرزمین‌های اشغالی، تل‌آویو از استقرار کشتی‌های نظامی خود در این منطقه و به منظور«تقویت اقدامات دفاعی» خبر داد.وزیر دفاع آمریکا با خط و نشان کشیدن برای نیروهای مقاومت در حوزه غرب آسیا تهدید کرد واشنگتن در صورت متوقف نشدن حملات این نیروها به اشغالگران آمریکایی در منطقه به آنها پاسخ خواهد داد.دبیرکل ناتو در شهر «اسلو» پایتخت نروژ گفت، جنگ در غزه نباید به تضعیف اراده و توانایی غرب برای حمایت از اوکراین منجر شود.
https://siasatrooz.ir/vdcguu9q7ak9xt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی