شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
کد مطلب : 127503
عملکرد بانک‌های خصوصی در پرداخت وام ساخت مسکن

تقریبا هیچ

تقریبا هیچ
به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن، عملکرد بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن مطابق ماده 4 قانون جهش تولید مسکن، تقریبا صفر است.
هادی عباسی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مصوبات سیزدهمین جلسه شورای عالی مسکن در روز جاری اظهار داشت: سیزدهمین جلسه شورای عالی مسکن در شرایطی امروز برگزار شد که رئیس جمهور تأکید کردند، بانک‌ها به تعهدات خود در قبال پرداخت تسهیلات ساخت مسکن عمل کنند و سازمان امور مالیاتی از بانک‌های متخلف مطابق قانون، مالیات بگیرد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن گفت:‌ بر اساس گزارشی که در جلسه شورای عالی مسکن ارائه شد، عملکرد بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن مطابق ماده 4 قانون جهش تولید مسکن، تقریبا صفر است.وی افزود: هم‌اکنون 1.8 میلیون واحد مسکونی در مراحل مختلف ساخت قرار دارند و پس از تکمیل به مردم تحویل داده خواهد شد.
عباسی بیان کرد: پیگیری ساخت 27 شهرک جدید ساحلی در استان‌های جنوبی کشور از دیگر نکات مطرح شده در جلسه شورای عالی مسکن بود.این مقام مسئول با اشاره به آخرین وضعیت مکان یابی شهرکهای ساحلی گفت: مصوبات استانی ساخت 27 شهرکهای ساحلی جدید در 4 استان خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر مراحل استانی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طی کرده و در انتظار بررسی در سطح ملی است.
در همین حال دبیر انجمن انبوه سازان گفت: تغییر روند تسهیلات ساخت مسکن به جای خرید می‌تواند قیمت‌ها را در بازار مسکن به سمت کاهشی شدن هدایت کند.
ایرج رهبر گفت: هدایت تسهیلات به ساخت مسکن خود می تواند زمینه ساز بهبود وکاهش قیمت مسکن شود چراکه در حال حاضر همزمان با افزایش میزان اقساط تسهیلات خرید مسکن  برای بخش زیادی از متقاضیان امکان خرید وجود ندارد.به گفته دبیر انجمن انبوه سازان مسکن تهران هدایت این تسهیلات در شرایطی که بازار تشنه تولید و عرضه مسکن است برای سازندگان  بسیار موثر است و  آنها می توانند  از این طریق ساخت و ساز در برخی از مناطق تسریع کنند.او می گوید: تسهیلات خرید مسکن با توجه به افزایش قیمت مسکن به ویژه در تهران پاسخ گو نیست و شاید برخی از خریداران در شهرهای کوچک فراهم کند امامیزان اقساط آن به قدری زیاد است که تنها نیاز قشر کمی از متقاضیان را پاسخ می دهد.
https://siasatrooz.ir/vdcfxedymw6d0ta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی