پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۷
کد مطلب : 128055
رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در پاسخ به سیاست روز:

موضوع دیوار امنیتی ایران و افغانستان حل شد

موضوع دیوار امنیتی ایران و افغانستان حل شد
رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در پاسخ به خبرنگار سیاست روز درباره اختلاف پیش آمده بر سر دیوار امنیتی در شرق کشور با افغانستان گفت: مشل دیوار امنیتی با افغانستان حل شد.
رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح ادامه داد: همچنین حقوق جمهوری اسلامی ایران در آن محدوده مرزی که به اشتباه دیوار زابل در نظر گرفته شده بود، استیفا شد. امیر مجید فخری‌زاده افزود:طی مذاکراتی که در دو سه هفته گذشته با حضور نمایندگان وزارت دفاع، وزارت خارجه، وزارت کشور و نمایندگان افغانستان برگزار شد پس از بحث و بررسی در باره مسائل پیش آمده و ارائه اسناد و مدارک مستند و متقن از سوی جمهوری اسلامی ایران، طرف افغانستانی حاکمیت ایران را بر تعیین حدود مرزی اعلام شده پذیرفت و متعهد شد که این موضوع و اصول حقوقی را رعایت کند.
امیر مجید فخری‌زاده دیروز در ادامه نشست خبری اظهار کرد: نمایشگاه ایران ژئو یک رویداد منحصر به فرد در حوزه اطلاعات جغرافیایی است که با ایده هم‌افزایی ملی در سال ۱۴۰۰ در ایران بنیانگذاری شد. تمامی دستگاه‌ها قرار است در این طرح به میدان آیند و یک گفتمان مشترک را برای حل مسائل کشور برنامه‌ریزی کنند. همه با خشکسالی و فرونشست و دیگر مسائل این‌چنینی آشنا هستند و همه دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها، شرکت‌های خصوصی و دولتی باید دست به دست هم دهند و سازمان‌های بهره‌بردار را کمک کنند تا یک راه‌حل در این زمینه به دست آید.
وی افزود: این نمایشگاه محملی برای پیداکردن راه‌حل‌های هوشمندانه در زمینه مسائل مختلف از جمله زمین‌خواری و تغییر کاربری زمین‌ها و مشکلات آبی است. رونمایی از محصولات تازه‌ای را در نمایشگاه ایران ژئو خواهیم داشت که دوم تا پنجم دی از ساعت ۹ تا ۱۷ سالن ۲۷ نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و تعدادی از نمایندگان کشورهای خارجی در مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت. فخری‌زاده همچنین با اشاره به وقوع حادثه تروریستی راسک، اظهار کرد: ما مسئول تعیین خطوط مرزی هستیم. همچنین وزارت دفاع مسئولیتی را در این زمینه در نظر گرفته است تا با تجهیز مناطق مرزی به سامانه‌های پایش، رصد مناطق مرزی را تقویت کند که این سامانه‌ها بعد از احداث و تجهیز به مرزبانان تحویل می‌شود.
رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات این سازمان در زمینه حقابه ایران از هیرمند، یادآور شد: در موضوع حقابه هیرمند، کار گسترده‌ای انجام دادیم و تصاویر ماهواره‌ای را از ۳۰ سال پیش پردازش کردیم، وضعیت حوزه آبریز هیرمند و چگونگی استفاده از آن در پایین‌دست و اینکه چقدر از این آب به سرزمین ما آمده است را پایش کردیم که مجموعه این اطلاعات در قالب نمایه‌هایی در اختیار وزارت خارجه و دیگر دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده قرار داده شده است.
https://siasatrooz.ir/vdciwvazwt1aru2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی