چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
کد مطلب : 128324
چهارشنبه‌های هیئت دولت

از گواهینامه موتور برای بانوان تا انتقاد تند زاکانی

از گواهینامه موتور برای بانوان تا انتقاد تند زاکانی
برخی از حاشیه‌های جلسه دیروز هیئت دولت داغ بود، از پیگیری گواهینامه موتور سیکلت برای بانوان تا عصبانیت زاکانی از صدا و سیما و البته خبر موافقت وزیر ارشاد با بازگشت معین خواننده لس آنجلسی که در صفحه فرهنگی به آن پرداخته‌ایم.
اعضای دولت سیزدهم دیروز همچون چهارشنبه‌های گذشته به میان خبرنگاران آمدند و به پرسش‌های آنها پاسخ دادند.
روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس‌جمهور از همکاری شرکت‌های دانش بنیان ایران و تاجیکستان خبر داد و اظهار کرد: رئیس مجلس تاجیکستان بازدید مفصلی از نمایشگاه نوآوری و فناوری ایران داشت. با یک تصوری وارد و بسیار به موضوع همکاری علاقمند شد. من به ایشان تاکید داشتم که ما به دنبال تجارت با هم نیستیم چون این کاری است که عادی انجام می‌شود بلکه ما به دنبال همکاری با هم هستیم.
علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به پرسشی درباره مالچ‌پاشی دریاچه ارومیه، اظهار کرد: این موضوع مربوط به کار علمی یک دوستار محیط زیست است که در مساحت ۶۰ متر مربع کار آزمایشگاهی انجام داده است و این اخبار درست نیست.
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آخرین وضعیت تشکیل پرونده خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان را تشریح کرد و افزود: آخرین تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان ۹۳ نفر است. اما چند نفر بدحال هم داریم نمی‌توانیم بگوییم که همین تعداد باقی می‌ماند. کادر درمان تلاش‌های بسیاری کرده است و امیدواریم این افراد هم بهبود یابند.
انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور  درباره موضوع عدالت جنسیتی و برابری جنسیتی که از قول او در برخی رسانه‌ها مطرح شده، توضیح داد: این موضوع جدیدی نبود و نمی‌دانم چرا انقدر منتشر شد. بعد از اینکه خدمت حضرت آقا رسیدیم و ایشان فرمودند که «ما قائل به عدالت جنسیتی هستیم نه برابری جنسیتی»، من توضیح دادم که ما شاخص‌های عدالت جنسیتی را تعیین کرده‌ایم.
معاون امور زنان ریاست جمهوری همچنین گفت: برای گواهینامه موتورسیکلت زنان در حال پیگیری هستیم؛ هم در بحث بیمه بانوان پیک موتوری و هم اینکه صدماتی متوجه آن‌ها نباشد، در حال بررسی هستیم.
عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هیچ بسته اینترنتی بالای چهار ماهی در یک سال و نیم اخیر ارائه نشده است، اظهار کرد: هیچ بسته‌ای تا روز افزایش تعرفه‌ها در پنجم دی‌ماه، حذف نشده و صرفاً با افزایش ۳۴ درصد آن هم برای ترافیک بین‌الملل مواجه شده است.
وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به اینکه ما پیگیر موضوع بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی هستیم، توضیح داد: درباره برخی پلتفرم‌ها می‌توان تجدیدنظر کرد. در زمینه شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان‌ها به هرحال تصمیمی گرفته شده که تا زمانی که پاسخگو نباشند امکان بازگشایی مجدد ندارند. اما ورای آن، درباره بسیاری پلتفرم‌ها از جمله «گوگل پلی» و نظایر آن امکان تجدیدنظر وجود دارد. ما دوبار در این زمینه اقدام کردیم و به کارگروه برده‌ایم که متاسفانه مخالفت شده است‌. بازهم تلاش می‌کنیم ولی وظیفه اصلی در این زمینه به مرکز ملی فضای مجازی و دبیر آن سپرده شده است.
عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد که قرار است درها به روی ایرانیان باز شود تا میلیون‌ها ایرانی با امنیت و به راحتی وارد کشور شوند. وی در ادامه گفت: یک عده سوال می‌کنند اگر فلان هنرپیشه مشهور به کشور آمد حالا چه می‌شود؟ هیچی نمی‌شود. اصلا قرار نیست چیزی شود. قرار است درهابه روی میلیون‌ها ایرانی باز شود تا با امنیت و به راحتی به داخل کشور بیایند. در کمیته گردشگری هم مصوبات خوبی داشتیم که ان‌شاءاله بتوانیم به این حق و مطالبه همه ایرانیانی که در خارج از کشور هستند پاسخ مثبت بدهیم و همچنین برای گردشگری کشورمان که باید رونق بگیرد اقدام موثری کنیم.
میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه در کنار جمعه‌ها اظهار کرد: در تهران قانون این اجازه را داده که پنج روز کاری داشته باشیم اما درقانون خدمات کشوری آمده که کارکنان دولت در شهرستان‌ها باید ۶ روز کاری به سر کاربروند.
علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز در واکنش به پرسش خبرنگار صدا و سیما گفت: این نحوه برخورد درست نیست؛ من تا الان سکوت کردم در صداوسیما نگاه غلطی به حاکم است و واقعا متاسفم. زاکانی گفت: صدا و سیما هیچوقت به وظیفه خود درقابل شهر تهران عمل نکرده است.
وی در ادامه به آمارهای مروبوط به افسردگی مردم تهران واکنش نشان داد و اظهار کرد: اصلا این نوع نگاه که در مرکز مطالعات تهران و برنامه ریزی تهران انجام شده است، یک مسیر علمی داشته است. ما به نتایجی رسیده ایم که کاملا علمی است ولی متاسفانه این اطلاعات را برعکس کرده اند. تعریفی که سرزندگی و حضور و مشارکت مردم  اصلا قابل مقایسه نیست با آنچه در رسانه ها آمده است. وی ادامه داد: این گزارش علمی درباره رویکردهایی است که ما در شهرداری دنبال می کنیم و رتبه بندی امکاناتی که مردم در آن مشارکت می کند اما اطلاعات این گزارش را برعکس کردند.
https://siasatrooz.ir/vdchi6nzk23nixd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی