سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱
کد مطلب : 128767
گزارش سومین روز نمایشگاه رسانه‌های ایران

مناظره‌های انتخاباتی داغ شد

مناظره‌های انتخاباتی داغ شد
بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» از یکشنبه ۲۹ بهمن تا چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران در حال برگزاری است. گزارش کامل ایسنا از سومین روز این نمایشگاه را می‌توانید در این گزارش مرور کنید.
سومین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران نمایشگاه رسانه‌های ایران دیروز  با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» برگزار شد. این نمایشگاه پس از ۶ سال وقفه و اعمال تغییراتی چشمگیر نسبت به دوره‌های گذشته در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) با حمایت شرکت خدمات ارتباطی رایتل تهران برگزار می شود و با حضور بیش از ۶۰۰ رسانه و مجموعه‌های خلاق و دانش‌بنیان فعال در این حوزه، میزبان اهالی رسانه، فرهنگ و فناوری است.
برگزاری مناظرهای سیاسی، برپایی نشست‌های علمی، معرفی کتاب‌های حوزه رسانه، کارگاه‌های آموزشی فعال، برگزاری نشست خبری مسئولان اجرایی و...  از جمله برنامه‌های اصلی نمایشگاه  است.
در سومین روز از نمایشگاه رسانه های ایران، نشست خبری سخنگوی در محل برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران در مصلی تهران برگزار شد.
علی بهادری جهرمی در بخشی از این نشست در پاسخ به پرسشی درباره بازگشت دارایی‌های ارزی بابک زنجانی به کشور، اظهار کرد: از تلاش‌های سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضائیه در این زمینه قدردانی می‌کنیم. دارایی‌های ارزی متعلق به بابک زنجانی در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته تا مثل سایر دارایی‌ها وارد خزانه کشور و تحت مدیریت خزانه مصرف شود. سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره عمره نیز گفت که هنوز منتفی نیست و دولت در تلاش است تا مسائل پیش آمده به ویژه در زمینه هواپیمایی را سریع تر برطرف کند.
در آستانه برگزاری دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی علی‌اکبر رائفی پور در نشست خبری با حضور سعید محمد فعال سیاسی جبهه صبح ایران  : جبهه صبح ایران جبهه‌ای سیاسی است که طی روزهای گذشته تشکیل شده است. همچنین در حاشیه نمایشگاه، معاون وزیر بهداشت با اشاره به الزامات اجرای برنامه سلامت خانواده و گسترش آن به سراسر کشور، درباره برنامه پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر جمعیت، گفت: حدود ۳۰ میلیون نفر جمعیت در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها تحت پوشش این برنامه هستند و خدمات در بیش از ۱۸ هزار خانه بهداشت در روستاها ارایه می‌شود مردم روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند و نظام مراقبتی خوبی در روستاها برقرار است.
حسین فرشیدی به برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در روستاها اشاره کرد و افزود: حدود ۳۰ میلیون جمعیت در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها هستند و بیش از ۱۸ هزار خانه بهداشت داریم که مردم روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند و نظام مراقبتی خیلی خوبی را در روستاها داریم و مشکل خاصی از نظر پوشش‌ها در روستاها نداریم. رئیس جهاد دانشگاهی در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه ایسنا تاکید کرد که  دانشجویان برای انتخاب فرد اصلح در انتخابات ۱۱ اسفند مبلغان خوبی هستند.
حسن مسلمی نائینی افزود: یکی از ویژگی های اصلی دانشجویان این است که به راحتی یک موضوعی را نمی‌پذیرند و هر مسئله‌ای را بر اساس مستندات، عالمانه، منطقی، منصفانه و اخلاق مدارانه پیگیری می‌کنند.این ویژگی خوبی است که در بین دانشجویان وجود دارد و در بحث انتخابات هم دانشجویان برای انتخاب فرد اصلح می‌توانند مبلغان خوبی باشند.
در سومین روز از نمایشگاه رسانه های ایران حمیدرضا معروف‌خانی، دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و سید احسان هاشمی، فعال دانشجویی سیاسی دانشگاه تهران با یکدیگر پیرامون بحث انتخابات به مناظره پرداختند.
در بخشی از این مناظره سید احسان هاشمی با بیان اینکه ما امکان اظهار نظر به لحاظ ماهیتی را از مردم گرفته‌ایم و به آنها اجازه عرض اندام فکری و تفکری نداده‌ایم، افزود: اکنون که به بحث انتخابات مجلس در ۱۱ اسفند می‌رسیم، می‌گوییم همه بیایند رای دهند. این یعنی ما صرفا بحث شکلی انتخابات ر ا از مردم مطالبه می‌کنیم و انتخابات را به حضور فیزیکی افراد در عرصه تقلیل دادیم. درواقع ما حضور فیزیکی مردم را می‌خواهیم اما حضور فکری اقشار جامعه را نمی‌خواهیم.
معروف خانی در مقابل این سخنان هاشمی تاکید کرد: آنچه کاملا مشخص است و تاریخ آن را گواه می‌کند، آن است که آیا نگاه ما به انتخابات زینتی بوده یا اینکه در صدد ایجاد تغییر بوده‌ایم؟ واقعیت این است که شرکت مردم در انتخابات نه زینتی بلکه در راستای تغییر در کشور بوده است‌. اما فضایی که جدیدا طی یک تا دو سال اخیر ایجاد شده، محل بحث است. فضایی که اگر از قبل هم بود اکنون پررنگ تر شده است. این امر به مولفه ناکارآمدی در بحث انتخابات و از سوی دیگر جنگ ترکیبی شناختی که علیه جمهوری اسلامی رقم خورده است، نیز باز می‌گردد.
همچنین حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در جریان بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، به گفت‌وگو با خبرنگاران پرداخت.
سخنگوی قوه قضاییه هم مسعود ستایشی هم با حضور در نمایشگاه رسانه‌های ایران، با تاکید براینکه قوه قضاییه با اقتدار تمام در راستای شناسایی گلوگاه‌های فساد و برخورد با مفسدین و تحقق فسادستیزی قدم برمی‌دارد، افزود: مطابق موازین شرعی ما با برنامه ریزی دقیق و اهتمام ویژه کار را به جایی می‌بریم که عرصه برای این افراد تنگ شود تا در  بازدیدی دیگری که سال آینده خواهیم داشت بگوییم که   فساد و مفسدی نداریم؛ البته این امر نیاز به کار دارد و نظارت ویژه می طلبد و تمام دستگاه ها باید وظایف قانونی خود را به احسن وجه به منصه ظهور برسانند.
ستایشی همچنین درباره پرونده امیرحسین مقصودلو (تتلو) نیز گفت: این فرد بازداشت است و پرونده او در مرحله دادگاه است.
https://siasatrooz.ir/vdciqvazyt1ary2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی