سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
کد مطلب : 413

آیا سوژه موساد در تهران اشتباه انتخاب شده بود؟

روزنامه صهيونيستي هاآرتص در گزارشي با اشاره به تاريخچه اشتباهات موساد در انتخاب اهداف تروريستي خود، ترور داريوش رضايي نژاد را ناشي از تازه ترين اشتباه رسواي اين سازمان مخوف تروريستي خوانده است.
آیا سوژه موساد در تهران اشتباه انتخاب شده بود؟

روزنامه صهيونيستي هاآرتص با اذعان به اينکه حرف آخر در برنامه هسته‌اي ايران را "آيت الله خامنه‌اي" مي‌زند، تصريح کرده است که ايشان هرگاه از دانشمندان خود بخواهد، به سلاح هسته‌اي دست يابند، اين امر بي‌شک محقق خواهد شد و ترورها هيچ‌گاه نخواهد توانست مانعي در اين راه به وجود آورد.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص در مقاله‌اي به قلم "يوسي ميلمان" روزنامه نگار ارشد خود، به ترور اخير دانشمند ايراني پرداخته و بازتاب آن بر ادامه برنامه هسته‌اي ايران را بررسي مي‌کند.
هاآرتص در اين‌باره مي‌نويسد: چند روز از ترور تهران مي‌گذرد‌ اما هنوز ابهاماتي درباره هويت فرد ترور شده وجود دارد. علي لاريجاني، رئيس پارلمان ايران گفته که فرد ترور شده يک دانشمند هسته‌اي بوده اما دولت ايران اين امر را انکار کرده است.
اين گزارش مي افزايد: با توجه به اين اختلاف ديدگاه‌ها، شک و ترديد همچنان بر رسانه‌هاي ايران حاکم است؛‌ اينکه آيا کسي که ترور شده داريوش رضايي اوچبلاغ ۴۶ ساله استاد دانشکده فيزيک دانشگاه اردبيل بوده که در سازمان انرژي اتمي ايران نيز فعاليت دارد يا اينکه دانشجوي ۳۵ ساله فيزيک هسته‌اي بوده که "داريوش رضايي نژاد" خوانده شده و هيچ ارتباطي با برنامه هسته‌اي ايران نداشته است.
ترور شنبه گذشته در تهران انجام شد و اين ترور چهارمين ترور از اين نوع طي ۲۰ ما‌ه اخير در تهران بشمار مي‌آيد. پيش از اين وطي سه ترور قبلي دو دانشمند فيزيک هسته‌اي ايران که در سازمان انرژي اتمي اين کشور مشغول به کار بودند، کشته شدند؛ يکي "مسعود عليمحمدي" در ژانويه ۲۰۱۰ ميلادي و ديگري دکتر "مجيد شهرياري" در نوامبر همان سال؛‌ اما سومين ترور ناکام ماند و "فريدون عباسي" رئيس فعلي سازمان انرژي اتمي ايران، از آن جان سالم به در برد.
هاآرتص در ادامه مي‌نويسد: همه اين ترورها چند وجه مشترک داشتند،‌ اينکه تمام آنها دانشمنداني‌ را دربرگرفتند که فقط با برنامه هسته‌اي ايران در ارتباط نبودند، بلکه در حوزه تسليحاتي نيز فعاليت مي‌کرده و در آخرين مراحل توليد هسته‌اي قرار داشتند.
دوم اينکه تمام ترورها در نزديک منازل اين دانشمندان و هنگام روشن کردن يا راه‌انداختن وسيله نقليه‌شان حادث شد و سومين وجه مشترک مجريان عمليات اين بود که سوار بر دو دستگاه موتور سيکلت به قرباني نزديک مي‌شدند و اقدام به شليک مي‌کردند يا بمبي را در خودروي آنها کار مي‌گذاشتند.
هاآرتص مي‌افزايد:

همچنين از اطلاعات به دست آمده چنين برمي‌آيد که در پس اين عمليات‌ها سازمان‌هاي مصمم و با نفوذي قرار دارند که بيشتر به سازمان‌هاي اطلاعاتي مي‌مانند و با اينکه در تهران فعاليت نمي‌کنند، اما توان جمع‌آوري اطلاعات لازم درباره قرباني را دارند.
اين روزنامه صهيونيستي مي افزايد: اما درباره ترور اخير حرف و حديث‌هاي بسياري وجود داشته است؛ اينکه واقعاً فرد ترور شده چه کسي بوده؟ اگر فرد ترور شده واقعا دانشمند هسته‌اي بوده، طرف مجري عمليات پيروزي بزرگي براي خود رقم زده است و اگر غير از اين باشد و فرد ترور شده يک دانشجوي عادي بوده است.
بنابراين سازمان مجري عمليات با کشتن يک فرد بي‌گناه مرتکب اشتباه بزرگي شده و چنين اشتباهي سازمان را وامي‌دارد يا اين اقدامات خود را کاملاً متوقف کند يا آنها را براي مدتي به تعويق بيندازد.
هاآرتص مي‌افزايد: بي‌شک در سازمان مسؤول تحقيقات و بررسي‌هاي لازم در اين‌باره در حال انجام است،‌ اين درحالي است که لاريجاني آمريکا و رژيم صهيونيستي را متهم به اين اقدام کرده، درحالي که سخنگوي وزارت خارجه آمريکا روز دوشنبه دست داشتن آمريکا در اين اقدام را رد کرد اما تل‌آويو سکوت اختيار کرد.
هاآرتص مي‌نويسد: صرف نظر از اينکه چه سازماني اين عمليات را به اجرا گذاشته بايد گفت،‌ آنچه در اين نوع عمليات‌ها مهم مي‌نمايد، شکست يا موفقيت آنهاست و در ادامه توضيح مي‌دهد که تفاوت موفقيت يا عدم موفقيت در اين عمليات‌ها بسان تفاوت در عمليات موساد در ليل‌هامر و عمان و عمليات موفق اين سازمان در يالتا است.
اين گزارش در توضيح اين دو نوع از عمليات‌ها مي افزايد: در ژوئيه ۱۹۷۳ ميلادي در ليل‌هامر نروژ، موساد به اشتباه به جاي "حسن سلامه" مرد سپتامبر سياه، يک شهروند نروژي را ترور کرد و همچنين در سپتامبر ۱۹۹۷ ميلادي در عَمان، بر اثر يک اشتباه، تروريست هاي موساد، ترور "خالد مشعل" از اعضاي جنبش حماس را از دست دادند تا بعدها وي به يکي از رهبران اين جنبش تبديل شود؛ اما در اکتبر ۱۹۹۵ ميلادي و در يالتا، مرداني که گفته مي‌شود، از اعضاي موساد بودند موفق شدند، "فتحي شقاقي" رهبر جنبش جهاد اسلامي را ترور و به اين وسيله سال‌ها از تأثيرگذاري اين جنبش در عرصه فلسطيني بکاهند.
هاآرتص با تأکيد بر اين‌که اسرائيل سال‌هاست از عمليات‌هاي تروريستي براي از بين بردن مخالفان خود استفاده مي‌کند، مي‌افزايد: صرف توجه به ترور مخالفان مهم نيست،‌ آنچه مهم مي‌نمايد، جمع‌آوري ‌اطلاعات درست و موثق از سوژه است تا مشکلي بسان ترور تهران بوجود نيايد و با وجود گذشت پنج روز از عمليات هيچ‌کس نداد واقعا چه کسي ترور شده است.
اين روزنامه صهيونيستي تأکيد مي‌کند: بسياري از کارشناسان و صاحبنظران بين المللي بر اين باورند، اين ترورها هيچ‌گاه ايران را از برنامه‌ هسته‌ايش بازنمي‌دارد و تصميم‌گيرنده اصلي در اين موضوع بي‌شک کسي غير از رهبر ايران (يعني آيت الله خامنه‌اي) نيست و اگر او به دانشمندانش دستور دهد بر سلاح هسته‌اي دست يابند،‌ هيچ‌چيز نمي‌تواند، ايران را از دست يافتن به آن سلاح بازدارد و آن موقع است که ايران به دهمين قدرت هسته‌اي جهان در باشگاه کشورهاي هسته‌اي تبديل خواهد شد. 
مشرق

https://siasatrooz.ir/vdcbufbaprhb8.iur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

علیرغم اینکه اقلیتهای مذهبی در ایران ازاد هستند ولی نباید از انها غافل بود چرا که افراد مستعد برای همکاری با دشمنان در بین انها کم نیستند