دوشنبه ۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
کد مطلب : 126227

پیام‌های مقاومت

رژیم صهیونیستی در حالی همچنان باب حران‌های شدید داخلی همراه است و هر روز صحنه تظاهرات علیه نتانیاهو نخست وزیر می‌باشد...
رژیم صهیونیستی در حالی همچنان باب حران‌های شدید داخلی همراه است و هر روز صحنه تظاهرات علیه نتانیاهو نخست وزیر می‌باشد که در حوزه نظامی نیز تحولاتی قابل توجه در جریان است.
در رویدادی قابل تامل، مقاومت لبنان موفق شد یک پهپاد متجاوز رژیم صهیونیستی را که از جنوب این کشور وارد حریم هوایی آن شده بود، سرنگون کند.شبکه خبری المنار به نقل از گروه رسانه‌ای الاعلام الحربی در لبنان گزارش کرد، «مقاومت یک پهپاد اسرائیلی را که وارد حریم هوایی لبنان شده بود، سرنگون کند». این پهپاد متجاوز صهیونیستی از منطقه «وادی العزیه» در نزدیکی زبقین در جنوب لبنان در شرق شهر صور وارد حریم هوایی این کشور شده است.ماه گذشته کانال دوازده تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی به تل‌آویو هشدار داده بود که تهدیدات علیه ارتش اسرائیل روزافزون شده و این ارتش شاید مجبور شود، تمام برنامه‌های خود را بازنگری کند. از سوی دیگر مقاومت فلسطین در نوار غزه در راستای تقویت توان نظامی و موشکی خود، دست به آزمایش موشکی جدیدی زد.  این موشک زمین به دریا در ساحل نوار غزه به هدف اصابت کرد. این دو تحول مهم در حوزه دفاعی مقاومت در حالی صورت گرفته است که در بسیاری از مناطق فلسطین نیز مقاومت مردمی در برابر اشغالگران شدت گرفته که نمود آن را در جنین می توان مشاهده کرد. نکته مهم آنکه است که رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر مدعی بوه که توان جنگ در چند جبهه را دارا می باشد و با این ادعا نیز رزمایش‌هایی را در مناطق مختلف از جمله در مرزهای لبنان برگزار کرده است. اخیرا در جولان نیز طرح‌های شهرک سازی را مطرح کرده که با مقاومت مردمی همراه شده است.
در این میان هدف قرار گرفتن پهپاد صهیونیستی توسط حزب الله در شرایطی است که سال گذشته در پی کشمکش بر سر میادین گازی لبنان که رژیم صهیونیستی قصد حفاری و بهره‌برداری یکجانبه از آن را داشت، حزب الله برای انجام مأموریتی که آن را موفق اعلام کرد، سه پهپاد بر فراز میدان گازی کاریش ارسال کرده بود و رژیم صهیونیستی موفق نشد قبل از آنکه این پهپادها ماموریت خود را انجام دهند، آنان را شناسایی و منهدم کند؛ امری که نشان از قدرت پهپادی حزب الله توصیف شد.
با توجه به این شرایط می‌توان گفت که انهدام پهپاد صهیونیست‌ها توسط حزب الله نشانه آمادگی مقاومت برای پاسخگویی به تجاوزات است. در همین حال آزمایش موشکی غزه در حالی انجام می‌شود که این روزها هفدهمین سالگرد محاصره غزه است. این آزمایش موشکی نشان می‌دهد که غزه در هیچ شرایطی حاظر به تسلیم شدن نیست و مقاومت همچنان ادامه خواهد یافت.
 
فرامرز اصغری
https://siasatrooz.ir/vdchi-nzq23niid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی