دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
کد مطلب : 126295

دلبسته کشتار

رژیم صهیونیستی حملات هوایی و زمینی گسترده‌ای را علیه جنین در کرانه باختری اجرا کرده که دهها شهید و زخمی برجای گذاشته است...
رژیم صهیونیستی حملات هوایی و زمینی گسترده‌ای را علیه جنین در کرانه باختری اجرا کرده که دهها شهید و زخمی برجای گذاشته است. در باب چرایی این تجاوزگری در حالی که کشتار و جنایت از ابعاد محوری رفتارهای صهیونیست‌هاست و امر تازه‌ای نمی‌باشد اما در این میان چند نکته قابل توجه است.
نخست آنکه دولتمردان رژیم صهیونیستی از درون با بحران‌ها و چالشهای بسیاری مواجه هستند که دامنه اعتراضات به بخش بهداشتی نیز رسیده است. تقاضاها برای سرنگونی نتانیاهو در حالی شدت گرفته است که همزمان او به دنبال تصویب قوانین قضایی است که عملا پرونده فساد وی و خانواده اش را مختومه ساخته و اختیارات بی شماری را به قوه مجریه می دهد از سوی دیگر نتانیاهو در دولت جدیدش برای حفظ کابینه به شدت دلبسته و وابسته جریان‌های افراطی می باشد. نتیجه این رویکرد نیز از یک سو تشدید سرکوب و اشغالگری است و از سوی دیگر شهرک سازی‌های جدید را در پیش گرفته است. با توجه به این شرایط نتانیاهو با حملات گسترده به جنین به دنبال قدرت نمایی جهت کسب حمایت افراط گرایان است در حالی که همزمان نیز طرح انحراف افکار عمومی از بحران‌های داخلی اش را پیگیری می کند. البته ناگفته نماند که معطوف شدن افکار عمومی جهان به تحولاتی همچون اعتراضات گسترده در فرانسه در پی قتل جوان 17 ساله به دست پلیس و شورش واگنرها در روسیه ، تصور فرصتی مناسب برای تشدید سرکوب فلسطینی‌ها را در میان سران رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.
نکته قابل توجه آن است که در هفته‌های اخیر سرکوب گری صهیونیست‌ها در کرانه باختری با مقاومت فلسطینی‌ها همراه شده و از سوی دیگر نیز منطقه در استانه سالگرد پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه قرار دارد در حالی که گزارش‌ها از افزایش ناتوانی صهیونیست‌ها در برابر توان نظامی مقاومت حکایت دارد. با توجه به این مولفه‌ها می‌توان گفت که رژیم صهیونیستی که در حوزه امنیتی و مقابله با مقاومت ناتوان شده است با کشتارهای گسترده و بالا بردن آمار تلفات فلسطینی‌ها به دنبال نمایش قدرتی مصنوعی می باشد تا بر ضعف‌ها و شکست‌های داخلی و جهانی خود سرپوش گذارد. این در شرایطی که مقاومت مسلحانه فلسطینی‌ها در جنین و سرننگون سازی کواتکوپرهای این رژیم شکست زودهنگام این سناریو را آشکار ساخته است.
تحولات جنین بیانگر آن است که اصل مسلح شدن کرانه باختری در حال شکل گرفتن است که می‌تواند زمینه ساز تحولاتی بزرگ در مقاومت فلسطین باشد بویژه اینکه حمایت‌های کشورهای عربی و اسلامی از مقاومت جنین نشانگر زوال طرح سازش است که دستاوردی بزرگ برای جبهه مقاومت و فلسطین ارزیابی می‌شود.
 
فرامرز اصغری
https://siasatrooz.ir/vdccoeqsp2bqii8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی