دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
کد مطلب : 126521

پول پاشی برای هیچ!

کمتر از دو ماه دیگر مرحله مقدماتی لیگ فوتبال قهرمانان آسیا در قاره کهن برگزار خواهد شد و تیم های حاضر در این تورنمنت باید با یکدیگر به رقابت بپردازند .
پول پاشی برای هیچ!
حضور در این تورنمنت برای برخی از تیم ها به حسرتی چندین ساله تبدیل شده که نشان از اهمیت بالای این رقابت ها و اهمیت کسب مدال در آن دارد. به همین دلیل تیم ها برای حضور پررنگ در این رقابت ها از چندین ماه قبل و در فصل نقل و انتقالات سعی می کنند با به خدمت گرفتن بازیکن های خوب، حضور قدرتمند  و حتی نیم نگاهی به کسب جام قهرمانی داشته باشند .
در چند سال اخیر تیم های حوزه خلیج فارس با به خدمت گرفتن بازیکن های نامدار و همچنین سرمربی هایی با رزومه قوی سعی داشتند که از نام کشورشان دفاع و حضوری قوی در این رقابت ها داشته باشند. الهلال عربستان ، السد قطر تنها دو تیم از تیم هایی که توانستند با به خدمت گرفتن بازیکن هایی همچون ژاوی و گومیس در این رقابت ها بدرخشند. حال پس از گذشت چند سال از آن روزها قضیه فرق کرده و نام هایی همچون رونالدو ، کریم بنزما ، بروزوویچ و دوجین بازیکن مطرح دیگر در لیگ های حاشیه خلیج فارس خودنمایی می کند و چند صباحی است که زنگ خطر را برای تیم های ایرانی حاضر در این مسابقات به صدا درآورده است .
تیم های ایرانی که در فصل نقل و انتقالات پر سر و صدا چند صد میلیارد تومان خرج کردند ولی هیچ بازیکن مطرحی را به خدمت نگرفتند. اوضاع به حدی وخیم است که بازیکن دست چندم و نیمکت نشین از باشگاه مد نظر درخواست 20 میلیارد قرارداد داشته و جالب اینجاست که توافق در نهایت انجام شده است .
این روزها پول های هنگفتی در لیگ برتر کشور جهت نقل و انتقالات در حال جابجایی است ولی پول هایی برای هیچ . پول هایی که در نهایت به اعتلای تیم و لیگ و آبروی کشور در مسابقات برون مرزی کمکی نمی کند . پول هایی که صرفا برای رضایت نامه و حتی پر کردن جیب دلال ها از جیب باشگاه خارج می شود و در نهایت به خروجی مثبت ختم نمی شود .
پیشرفت فوتبال کشور نیازمند برنامه ریزی است که متاسفانه در 10 سال اخیر علی رغم پول پاشی های فراوان لیگ برتر فوتبال کشور به جای پیشرفت دچار پسرفت محسوسی شده است .
برخی نسبت به پول پاشی ها در لیگ های حاشیه خلیج فارس معترضند ولی باید گفت که سران این باشگاه ها بر این مساله که فوتبال صنعت پولسازی است و باید روی آن سرمایه گذاری کرد، تاکید دارند و به همین دلیل به فاصله کمتر از 6 سال به یکباره سطح فوتبالشان از زمین تا آسمان تغییر کرد .
لیگ قهرمانان آسیا نزدیک است و امیدواریم با این سطح از فوتبال کشور در مقابل غول های تا دندان مسلح فوتبال آسیا کم نیاوریم !
علی کلانتری
https://siasatrooz.ir/vdcewp8zzjh8wni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

یوسف
احسن1؟ واقعا عنوان برازنده ای انتخاب کرده اید.