شنبه ۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
کد مطلب : 126863

جمجمه نوجوان ۱۴ساله چه شد؟!

حقیقت مطلب حرفه روزنامه‌نگاری شغلی عجیب و غریب است زیرا عملاً و ناخواسته در جریان برخی از اخبار و رویدادها قرارمی‌گیریم که نمی‌دانیم بخندیم و یا گریه کنیم؟!
همانگونه که مردم در جریان یک خبر خیلی عجیب، مضحک، دردناک و بهت انگیز قرار گرفتند ما هم همینطور! خبراین بود: «بخشی از جمجمه یک نوجوان ۱۴ ساله مینابی در بیمارستان گم شده است!»
یاللعجب، حالا با این موضوع چه کنیم و کجای دلمان بگذاریم، مگر لنگه دمپایی بوده که گم شود، یا لیوان آبخوری بود که شکسته شود، یا روبالشتی بوده که پاره شود؟!
در پیگیری خبر متوجه شدیم که این نوجوان سوار بر موتورسیکلت بوده که تصادف می‌کند و به بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب منتقل می‌شود. پس از عمل موفقیت آمیز، بخشی از جمجمه نوجوان برداشته می‌شود تا در یک دوره دیگر به مغزش پیوند زده شود، استخوان جمجمه به آزمایشگاه داده می‌شود تا روز عمل نگه دارند، روز موعود که می‌رسد و پزشک جراح آماده عمل می‌شود، متوجه گم شدن و خارج شدن استخوان جمجمه از بیمارستان می‌شوند!
وقتی پزشک و والدین بیمار معترض می‌شوند و سر و صدا می‌کنند پاسخ های جالبی از مسئولان بیمارستان می‌شنوند:
۱- چرا به پسرتان موتور سیکلت دادید، نباید این کار رامی کردید!
۲- معاون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفته: موضوع عجیبی نیست ممکن است بین آزمایشگاه و اتاق عمل گم شده باشد. گم شدن استخوان برای سلامتی بیمار تهدید کننده نیست!
خب با این احوال نمی‌دانیم چکار کنیم با این همه احساس مسئولیت دست اندرکاران بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان!
جالب اینکه هنوز با بررسی دوربین‌های بیمارستان سرنخی از گم شدن جمجمه به دست نیامده است!
راستی آقای وزیر بهداشت، مگه داریم، مگه میشه، گم شدن استخوان جمجمه را باید در کتاب گینس ثبت کنیم!
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcd990fsyt0xj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی