دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
کد مطلب : 126953

۱۱۵میلیون رکورد اطلاعات بیمه‌ای مردم حراج شد!

خبر کوتاه بود. (یک گروه هکری اطلاعات ۱۸شرکت فعال بیمه‌ای را هک کرده و ۱۱۵میلیون رکورد اطلاعات مردم را سرقت کرد)
گفته می‌شود اطلاعات این شرکت‌های بیمه‌ای کشور در سرورهای یک شرکت استارت‌آپی قرار داشته که از قرار معلوم این شرکت ذخیره کننده اطلاعات مورد تایید مرکز فناوری و حراست بیمه مرکزی نبوده است!
۱- گفته می‌شود حراست بیمه مرکزی چند بار نسبت به موضوع تایید نبودن شرکت استارت‌آپی تذکر داده است، سوال اینجاست که چرا وقتی شرکت‌های بیمه به تذکرات امنیتی توجه نکردند از اهرم‌های دیگری برای الزام شرکت های بیمه استفاده نشده است؟
۲- شرکت های بیمه‌ای به چه جرأتی و حمایت‌های پشت‌پرده از اجرای تذکرات حراست بیمه مرکزی استنکاف ورزیدند؟
۳- اینکه بیمه مرکزی اطلاعیه داده و گفته است که از دیتاهای مردم حفاظت کنند نافی مسئولیت کلان آن ها خواهد بود؟
۴- میلیون‌ها رکورد اطلاعات خصوصی مردم در دست هکرهاست و هرگونه اقدامی علیه امنیت ملی و امنیت اجتماعی کشور ممکن است با این اطلاعات انجام شود، شرکت‌های بیمه چگونه می‌خواهند پاسخگوی این فاجعه ملی باشند؟!
البته یک ذکر نکته ضروری است و اینکه سازمان پدافند غیرعامل در کجای این ماجراست؟ سکوت عجیب این سازمان خود بر ابهامات موجود افزوده است. همگان می‌پرسند نقش کلان و نظارتی این سازمان در چنین اوضاع و احوالی که دشمنان انقلاب اسلامی، مدام حملات سایبری خود را به مراکزحساس ایران آغاز کرده و از بد حادثه موفقیت‌هایی هم داشته‌اند، کجاست؟ و الان این سازمان باید بگوید راهکارش برای ایجاد امنیت درسایر ارکان اداری و امور مردم چیست؟
به هر حال شرکت‌های بیمه‌ای موظفند در صورت خسارت به مردم جبران مافات بنمایند!
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcdk90fsyt0xn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی