يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
کد مطلب : 127044

لندن از چه می‌گوید؟

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که روسیه احتمالا در تلاش برای ایجاد یک انبار بزرگ از موشک‌های کروز هواپایه به منظور استفاده از آنها در حملات خود علیه اوکراین در فصل زمستان است. وزارت دفاع انگلیس در ارزیابی اطلاعاتی خود مدعی شده است که اهداف مورد نظر روسیه برای این حملات زمستانی می‌تواند زیرساخت‌های اوکراین باشد.
این ادعاها از سوی مقامات انگلیسی در حالی صورت گرفته است که عملکردهای لندن در طول جنگ اوکراین نشان می‌دهد که این کشور بعد از آمریکا کانون جنگ افروزی بوده بگونه‌ای که سران این کشور کی یف را از هرگونه رویکرد سیاسی و مذاکره با روسیه منع کرده‌اند. در همین حال در کنار کمک‌های مالی، تسلیحات بسیاری را برای اوکراین ارسال کرده‌اند چنانکه لندن پیش از آمریکا بمب‌های آغشته به اورانیوم ضعیف شده که فاجعه‌ای زیست محیطی و انسانی رقم خواهد زد را به اوکراین داده‌اند.
سران این کشور از جمله لیز تراس نخست وزیر پیشین انگلیس حتی استفاده از بمب هسته‌ای علیه روسیه را بعید ندانسته و تاکید دارد که این جنگ حداقل تا سال 2025 طول باید بکشد. مجموع این تحرکات با محوریت طولانی سازی جنگ در حالی صورت گرفته که مردم انگلیس به دلیل هزینه‌های سنگین اقتصادی به شدت مخالف جنگ می باشند چنانکه در کنار اعتصاب‌ها و اعتراض ها، اقدام به برپایی تظاهرات ضد جنگ کرده‌اند. سران لندن که با بحران داخلی و بیرونی مواجه هستند با جوسازی در باب ذخیره سلاح‌های روسیه برای زمستان از یک سو برآنند تا طولانی شدن جنگ را به روسیه نسبت دهند و از سوی دیگر با ادعاهای امنیتی رضایت مردم کشورشان برای ادامه ریاضت‌های اقتصادی و هزینه شدن مالیات‌هایشان در جنگ اوکراین را جلب نمایند.
مجموع این اقدامات در آستانه نشست سالیانه سازمان ملل که غرب به دنبال بهره گیری از آن جهت اعمال فشار بر روسیه، چین و ایران می‌باشد دارای اهمیت است. به عبارتی دیگر آنچه انگلیس این روزها مطرح می سازد نه امری از روی واقعیت و یا کمک به امنیت جهان بلکه برای توجیه رفتارهای غیر اصولی این کشور در صحنه جهانی است که در قالب جنگ اوکراین و یا اعمال تحریم علیه سایر کشورها صورت می‌گیرد.

فرامرز اصغری
https://siasatrooz.ir/vdcfjedyjw6d0xa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی