سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷
کد مطلب : 127071

آقایان! رونالدو رقیب بود،نه رفیق!

بازی پرسپولیس و النصر فارغ از نتیجه‌اش تمام شد اما حاشیه‌های مهم طی یک ماه گذشته و بخصوص در چند روز گذشته به ویژه دوشنبه صبح که تیم النصر وارد ایران شد از جمله مواردی است که باید ماه‌ها در باره آن بحث و اعلام نظر کرد و حتی باید پای اساتید جامعه شناسی، جمعیت شناسی و روانشناسی نیز به مقوله باز شود و با کالبد شکافی رخدادهای این روزها یک نسخه شفابخش و پیشگیرانه ارائه دهند.
روز دوشنبه با اتفاقاتی که در فرودگاه و هتل اقامت تیم النصر رخ داد،شاهد واژه ها و کلماتی در رسانه‌ها بودیم، «خودتحقیری»،«سندروم رونالدو»،«مقامات سلفی بگیر»،«شیفتگان دیده شدن» و...
اما یک نکته مهم و مغفول از دید بعضی‌ها این است که متاسفانه رفتارها و حرکات مسئولین تیم پرسپولیس به هیچ وجه حرفه‌ای و قابل توجیه نبوده و نیست، اینجاست که می‌توان خود تحقیری و سلفی بگیری مدیران پرسپولیسی را عیان کرد.
آقایان مسئول باشگاه، مگر نمی‌دانستید تیم النصر و رونالدویش رقیب شما بودند؟ چرا شما این تیم و یا هر تیم دیگر در هر سطحی که باشد در شرایط مساوی و برابر با تیم خودتان پذیرا نشدید؟
اینکه شما بیایید و در یک شیفتگی کامل از دیدن رونالدو و مانه،ذوق زده شوید و دو فرش به قیمت ۸۰هزار دلار به آن ها هدیه دهید با هیچ منطق و رفتار حرفه‌ای در فوتبال پسندیده و قابل درک نیست جز این که بگوییم شما دچار بیگانگی فرهنگی شدید و همه پروتکل‌های حرفه‌ای را کنار گذاشتید!
این رفتار مضحک مسئولین پرسپولیس نه تنها شأن و جایگاه تیم خودی را پایین آورد بلکه شخصیت و شأن مردم را نیز تنزل داد و از بد حادثه متاسفانه دراین روزها هیچ خبر قابل توجهی از پرسپولیس منتشر نشد و کلا از یاد رفت!
رفتار هواداران و مشتاقان «شخص رونالدو» نه تیم النصر در جای خودش جای بحث‌های فراوان دارد اما رفتار مدیران پرسپولیس و رفتن به محل اقامت تیم رقیب و دادن هدایا به آن سبک بشدت قابل سرزنش است و این که مدیران تیم خودی شأن و جایگاه مستقل و حقوقی خود را ندانسته و اینگونه ذوق زده شدند تا با رونالدو عکس یادگاری و سلفی بگیرند واقعاً جای تعجب و تأسف دارد. آقایان یادشان باشد تیم النصر اولین بار نیست که به ایران می آید و این بار آن جمعیت مشتاق هوادار صرفاً و تاکید می‌کنم صرفاً برای دیدن رونالدو آمده بودند و لاغیر.
به هر حال آنچه که مسلم است مسئولین باشگاه پرسپولیس نشان دادند از وزانت و پرنسیپ حرفه‌ای برخوردار نیستند و رفتارشان موجب آبروریزی شد و دل هر ایرانی آگاه و هوادار واقعی پرسپولیس را به درد آورد. ای کاش عقل سلیمی در وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال وجود داشته باشد و بطور جدی رفتار غیرحرفه‌ای مدیران خود شیفته پرسپولیس و هر تیم مشابهی را اصلاح کند!
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcfeedyyw6d0xa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی