دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
کد مطلب : 127110

مهر، کرونا و آموزش از راه دور!

ماه مهر، بهارتحصیل و آموزش از راه رسید. مدارس و دانشگاه‌ها در مقاطع تحصیلی فعالیت خود را آغاز کردند.
یکی از معضلات و مشکلات وزارت آموزش و پرورش که به صورت مزمن و اپیدمی درآمده است کمبود جا، مدارس کپری، مدارس کانکسی و سر جمع همه اینها وضعیت نامطلوب در استان‌های محروم و دور افتاده است که هر سال هم مسئولین وعده ساخت مدارس جدید و حذف واحدهای آموزشی نامناسب می‌دهند اما از عمل و اقدامات جدی خبری نیست!
بیماری کرونا و شیوع گسترده‌اش جز کشت وکشتاری که راه انداخت دهها مزیت و محاسن برای جهانیان و بخصوص کشور ما داشت.
کرونا ضعف‌های مدیریتی و ناآمادگی و برخی رفتارهای غیر انسانی همه آحاد جمعیت جهانی را آشکار کرد و  کشور ما را نیز از این مقوله‌های ضعف و ناکارآمدی بی نصیب نگذاشت.
یکی از محاسن خوب و تاثیرگذار کرونا این بود که نشان داد می‌توان از طریق سیستم های ارتباطی راه دور مردم با هم در تماس باشند و در سیستم‌های اداری و آموزشی نیز تا حدودی مشکلات مرتفع و ارتباطات برقرار باشد.
در کشور ما با راه اندازی سیستم «شاد» حداقل دانش آموزان و حتی دانشجویان با وجود اینکه در مراکز آموزشی حضور نداشتند اما به مدد همین سیستم ها توانستند نظام آموزشی را فعال نگه دارند.
غرض از این مقدمه این بود که بگوییم طی دو سال گذشته ضعف‌ها و معایب نظام آموزشی از راه دور، قطعا و یقیناً برای مسئولین وزارت آموزش و پرورش مشخص شده و می‌توانند با یک برنامه ریزی دقیق آن را در استان‌‌های محروم و دور افتاده به نوعی عملیاتی و اجرایی نمایند تا لااقل دانش آموزان در مدارس کپری و کانکسی و در شرایط آب و هوایی نامساعد به تحصیل نپردازند ولی از امکانات تکنولوژیکی خوب و مناسب بهره ببرند.
مسئولین وزارت آموزش و پرورش در همین ابتدای آغاز سال تحصیلی تدبیری بیندیشند تا برای مقابله با مدارس نامناسب لااقل از سیستم آموزش از راه دور استفاده کنند تا چهره آموزش و پرورش با این مدارس افتضاح مخدوش نشود.
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcjvaevyuqe8vz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی