سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
کد مطلب : 127330

برنامه تان برای مبارزه با فقرچیست؟!

روز ۲۵ مهرماه روز جهانی مبارزه با فقر بود. پدیده زشتی که عزت و کرامت انسانی را از بین می برد و بخش عمده‌ای از انسان‌های یک جامعه را دچار مشکل می‌کند.
بر اساس آمارهای اعلام شده در حال حاضر بیش از۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور زیر خط فقر هستند و بالغ بر۷۰ میلیون نفر نیز از دولت یارانه می‌گیرند!
برای کشوری چون ایران که جزو 10 کشور ثروتمند جهان است وجود این آمارها عملا بخش عمده‌ای از آحاد جامعه را هدف قرار داده و شرایط زیستی آن ها را نابسامان کرده است.
متاسفانه دولتمردان در گفتار درمانی شان مدام وعده تغییر وضع مردم و افزایش رفاه عمومی می‌دهند اما در عمل مردم این رفاه را در زندگی و سفره هایشان حس نمی‌کنند.
اصولاً معلوم نیست با وجود اسناد بالادستی مهم مانند قانون اساسی، سند چشم انداز و برنامه‌های پنجم و ششم توسعه چرا این معضل همچنان لاینحل مانده است؟ به راستی عمل کردن به مفاد و تاکیدات این برنامه‌های کلان نگر آنقدر سخت است که هنوز دنبال طرح و برنامه می‌گردید؟
به نظر می‌رسد اگر دولتمردان دلسوز برای مبارزه با فقر و ریشه کردن این بلیه دنبال راهکار هستند لازم است یکبار دیگر این برنامه‌های مهم را با هدف اجرایی کردنشان بخوانند شاید گرهی از مشکلات مردم باز شود.

فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcds50fzyt0xs6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی