شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
کد مطلب : 127654

آقای فرزین کجایید؟

هر دم از این باغ بری می‌رسد. خبر تعجب بر انگیز و شگفت آور است، خبری که نشان از ملوک الطوایفی بودن و جزیره‌ای عمل کردن بخش‌های مختلف اقتصادی و اجرایی کشور دارد. چند روز پیش بانک مرکزی پس از تأخیری ۳ ماهه، آمار کل میزان تسهیلات پرداختی در ۱۴ بانک را منتشر کرد.
مطابق با این آمار، بیش از ۱۶۳ هزار میلیارد تومان از کل تسهیلات پرداختی توسط این چهارده بانک به نیروها و پرسنل خود بانک‌ها پرداخت شده است!
بر اساس آمار منتشره، بانک سپه با پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات تا پایان شهریور ماه در صدر وام ‌دهی بانک‌ها به پرسنل خود قرار دارد. بانک ملی نیز بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به پرسنل خود پرداخت کرده است. بانک‌های صادرات و ملت نیز به ترتیب با پرداخت ۱۷ و ۱۶ هزار میلیارد تومان به پرسنل خود، در رتبه‌های بعدی رده ‌بندی «خود وام‌دهی» شبکه بانکی قرار دارند. بانک‌های کشاورزی و مسکن نیز با پرداخت تسهیلات ۱۲ و ۱۱ هزار میلیارد تومانی به پرسنل خود در نیمه نخست سال جاری، در رده‌های بعدی خود نمایی می‌کنند.
 با توجه به آخرین آمارها، کل نیروی انسانی مشغول به کار در شبکه بانکی کشور بالغ بر جمعیت ۱۷۰ هزار نفری می‌شود، به طور متوسط به هر پرسنل شبکه بانکی تا انتهای نیمه نخست سال، حدود ۹۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ بهره پایین (احتمالا قرض‌الحسنه و با بهره ۴ درصدی) و بازپرداخت طولانی و فرصت تنفس قابل ملاحظه را شامل می‌شود.
به نظر می‌رسد اگر بانک‌ها همین آهنگ وام‌دهی به خودشان در نیمه نخست سال را بدون هیچ گونه تغییری در نیمه دوم سال نیز تداوم بخشند، بیش از ۳۲۶ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی صرف وام‌دهی بانک‌ها به خودشان می‌شود و سرانه میانگین سهم پرسنل بانکی نیز به دو برابر رقم یاد شده یعنی ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان خواهد رسید که جای شگفتی دارد.
حال باید از جناب آقایان مخبر، خاندوزی و فرزین بپرسیم که پاسخی برای این غارت عیان و علنی سپرده‌های مردم، توسط بانک‌ها دارند؟ آقایان باید به افکار عمومی پاسخ دهند که با کدام مجوز پول‌های امانتی مردم نزد بانک‌ها به کارمندان و پرسنل شان پرداخت شود؟ یعنی جز بی صاحبی ،بی در  وپیکر بودن ، ایجاد فضا برای رانت خواری و غارت اموال عمومی می‌توان نامی بر عملکرد این 14بانک گذاشت؟ بقیه هم پیشکش! چگونه وقتی مردم و زوج‌های جوان می‌خواهند وام بگیرند هزار بلا بر سرشان می‌آورند تا چندرغاز پول بدهند؟ چگونه می‌شود برای وام 900میلیونی مسکن از مردم ماهیانه 35میلیون تومان قسط طلب می‌کنند ولی نوبت بخودشان که می‌رسد یا قرض الحسنه است یا با سود4 درصد؟ این است مسلمانی و امانتداری از اموال مردم؟
آقای فرزین به عنوان مدیر همه بانک‌های کشور چه پاسخی به مردم دارد؟

فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdccpmqs02bqie8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی