شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
کد مطلب : 127655

واقعیت امروز فلسطین

بیش از چهل روز از دفاع مشروع فلسطینی در برابر رژیم اشغالگر و آپارتاید صهیونیستی می‌گذرد. طوفان الاقصی در حالی تمامی معادلات صهیونیست‌ها و غرب را در فلسطین، منطقه و صحنه جهانی بر هم زده ست که واکنش صهیونیست‌ها ر همچنان کشتار و جنایت با حمایت همه جانبه غرب تشکیل می‌دهد.
یکی از مباحث مطرح شده از سوی صهیونیست‌ها ، بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و نیز بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مطرح شده است اشغال ابتدایی غزه و در نهایت واگذاره آن به تشکیلات خودگردان است. مروجان این طرح مدعی هستند که این اقدام طرحی برگرفته از خواست فلسطینی‌ها و در چارچوب تحقق امنیت و صلح برای آنان است.
این ادعا در حالی مطرح می‌شود که کارنامه کرانه باختری و دستاوردهای سازشکاری تشکیلات خودگردان بیانگر حقیقتی تلخ است و آن اینکه این سازشکاری صرفا یک نتیجه به همراه داشته است و آن خلع سلاح ساکنان کرانه باختری و زمینه سازی برای شهرک سازی و اشغالگری صهیونیست‌هاست بگونه‌ای که از زمان توافقنامه اسلو (1993) تاکنون صهیونیست‌ها صدها شهرک را روی زمین‌های فلسطینی‌ها ساخته‌اند، دهها هزار نفر را آواره ساخته و هزاران نفر را بازداشت و شکنجه و به شهادت رسانده‌اند. وضعیت امروز کرانه باختری نشان می‌دهد که ساکنان این منطقه دیگر پذیرنده راهکار دو دلتی و یا سازش نمی‌باشند بلکه به دنبال تسلیح شدن و عملیات‌های استشهادی می‌باشند چنانکه در طول طوفان الاقصی ساکنان این منطقه در حمایت از غزه تظاهرات کرده که صدها نفر بازداشت شده‌اند.
در حوزه غزه نیز فلسطینی‌ها با مقاومت و ایستادگی فریاد حمایت از حماس و  مقاومت را سر می‌دهند و حاضر به ترک خانه‌های خود نیستند. جالب توجه آنکه در حالی در سرزمین‌های اشغالی علیه نتانیاهو و جنگ تظاهرات برگزار می‌شود که ساکنان غزه با فدا کردن جان و مال و فرزند خویش به حمایت از مقاومت می‌پردازند. آنچه در غزه و کرانه باختری جریان دارد سندی بر مطالبه مقاومتی و نفی سازش و تشکیلات خودگردان است. به عبارتی دیگر صهیونیست‌ها و غرب به دنبال تحمیل حکومتی به غزه هستند که فلسطینی‌ها هیچ پیوندی با آن ندارند و تنها مقاومت و ایستادگی را راهکار احقاق حقوق خود می‌دانند.
 
علی تتماج
https://siasatrooz.ir/vdcdk50fkyt0x96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی