دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
کد مطلب : 127682

ماموریت آستین چیست؟

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا دیروز با انتشار عکسی در شبکه اجتماعی «ایکس» از سفر به اوکراین خبر داد.او در این پیام نوشت: همین حالا برای دیدار با رهبران اوکراینی وارد کی‌یف شدم. امروز اینجا هستم تا پیامی مهم را برسانم--ایالات متحده به ایستادگی در کنار اوکراین در مبارزه برای آزادی در برابر تجاوز روسیه، هم اکنون و هم در آینده ادامه خواهد داد.
این سفر در حالی صورت گرفته است که برخلاف ادعاهای آستین روند تحولات مغایر با سیاست‌های ادعایی آمریکاست. در میدان جنگ عملا اوکراین توان ادامه آنچه ضد حمله علیه روسیه نامیده را ندارد و التماس‌های زلنسکی رئیس جمهور اوکراین برای دریافت کمک‌های بیشتر از اروپا نیز ناکام مانده است چنانکه او که زمانی از کمک‌های بلاعوض غرب برخوردار بود اکنون عنوان می کند که به کی یف پول غرض دهید. در همین حال مقامات ارشد اروپایی رسما عنوان کرده‌اند که در ماه‌های اینده توان تامین بمب‌های مورد استفاده اوکراین را ندارد و برخی نیز از گزینه اجبار کی یف برای آتش بس گفته است. گزارش‌ها از اختلافات شدید میان سران نظامی و سیاسی اوکراین برای ادامه جنگ حکایت دارد. در همین حال بایدن رئیس جمهور آمریکا در حالی بر آن بود تا از جنگ غزه کلاهی نیز برای اوکراین بدوز و بودجه 106 میلیارد دلاری را درخواست کرده بود که عملا کنگره با این امر مخالفت کرد.
در همین حال کنگره خواستار حساب کشی از کی یف در باب کمک‌های نظامی و مالی آمریکا شده است. در این شرایط عملا رویاهای بایدن از افروختن جنگ اوکراین در حال برباد رفتن است بویژه اینکه جنگ غزه عملا افکار عمومی جهان را نیز به سمت غرب آسیا سوق داده است. با توجه به این شرایط اقدام آستین نوعی تنفس مصنوعی به زلنسکی و دلداری داری به کی یف بوده است تا شاید بتواند آتش جنگ علیه روسیه را همچنان حفظ نماید. رویکردی که از سوی انگلیس نیز اجرا می‌شود چنانکه پیش‌تر، «دیوید کامرون» وزیر خارجه جدید انگلیس که کشورش در کنار آمریکا از حامیان اصلی کی‌یف در جنگ با روسیه بوده، در اولین سفر خارجی خود در این سمت، در اوکراین با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد. سفری که نشان داد انگلیس نیز همچون آمریکا همچنان به دنبال جنگ افروزی با نیروهای نیابتی به نام اوکراین است و صلح برای آن معنایی ندارد.
فرامرز اصغری
https://siasatrooz.ir/vdcdj50fxyt0x96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی