دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
کد مطلب : 127779

تصادفات و تلفات شگفت انگیز!

رئیس پلیس راهور گفته است: وضعیت ما در تلفات و تصادفات وضعیت خوب و معمولی نیست.
سردارهادیانفرهمچنین گفته است:از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ هزار نفر از هموطنان جان خود را در حوادث و تصادفات جاده‌ای از دست داده‌اند.
رئیس پلیس راهور تاکید کرده است:۵۱ درصد از تلفات جاده‌ای در حوزه پیشگیری است که راه، ایمنی وسیله نقلیه و خودروسازان و دیگر دستگاه‌ها در آن نقش دارند. علاوه بر این ۶ درصد تلفات جاده‌ای در حین انتقال به بیمارستان و ۴۳ درصد نیز در مراکز اورژانس و بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند.
این آمار و نکته های وحشتناک را شخص اول درگیر با تصادفات و تلفات جاده‌ای در پلیس کشور بیان کرده و« مو هم لای درز» حرف‌هایش نمی‌رود. نکته مهمی که این مقام مسئول مطرح نموده این است که ۵۱ درصد از تصادفات ناشی از خطای انسانی (رانندگان) نیست و به عواملی بستگی دارد که سالیان سال است به عنوان یک درد عمومی گفته می شود ولی گوش کسی به آن ها بدهکار نبوده است.
اینکه وزارت راه نتوانسته است در جاده‌ها اصلاحات هندسی را اجرایی کند، اینکه خودروسازها بجای خودرو «ارابه مرگ» یا «تابوت متحرک» تحویل می‌دهند عامل مهمی است که نارضایتی و ناخشنودی رهبر معظم انقلاب را نیز بدنبال داشته است و معظم له از تریبون عمومی گلایه های خودشان را مطرح نمودند اما متاسفانه هنوز این وضعیت نابسامان وجود دارد. اینکه ۴۳ درصد دیگر هم در بیمارستان‌ها و اورژانس ها جان خود را از دست می دهند فارغ از اینکه در برخی موارد نیروهای امدادگر دیر می‌رسند یا هرگز نمی رسند، باز هم به عوامل پیش گفته قبلی باز می‌گردد. با اینکه بارها و بارها پلیس علت تامه برخی تصادفات را نقص و عیب فنی خودروها اعلام نموده ولی نشنیده‌ایم که پرونده‌ای در قوه قضائیه در این خصوص مطرح شده باشد. آنچه که مسلم است پلیس در این موضوع حیاتی و حیثیتی تنهاست و اگر دیگر مسئولان ذیربط به میدان نیایند قطعاً نه تنها این معضل بزرگ حل نخواهد شد بلکه کشت و کشتار بیشتری را در جاده‌ها شاهد خواهیم بود.
کشته شدن ۱۲هزار نفر طی ۷ ماه یعنی بطور متوسط هرماه بیش از۱۵۰۰ نفر در جاده‌ها جان خود را از دست داده‌اند و سوال اصلی این است که ترک فعل، بی مسئولیتی برخی از مسئولان دست اندرکار و خودروسازان تا کی می‌خواهند شاهد بروز چنین فجایعی باشند و دم نزنند؟ بنظر میرسد با توجه به اظهارات صریح و فنی رئیس پلیس راهور، رئیس محترم قوه قضائیه به میدان بیایند و از طریق اقدامات قضایی داد مردم را از این بی مسئولان بستانند!
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdca00n6o49nu01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی