دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
کد مطلب : 127780

پیام‌های واقعی که باید درک کرد

آتش بس موقت میان حماس و رژیم صهیونیستی در حالی امروز روز چهارم را سپری می‌کند که در کنار روند تبادل اسرا میان طرفین، تحرکاتی قابل تامل از سوی صهیونیست‌ها صورت گرفته است.
نخست آنکه دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی خبر داد که نتانیاهو از نوار غزه بازدید کرده است.دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد که وی از نیروهای حاضر در عرصه نبرد، گزارش‌های امنیتی دریافت کرده ودر دیدارهایش تاکید کرد که ارتش به جنگ خود در غزه تا دستیابی به پیروزی کامل ادامه خواهد داد. این بازدید نه به صورت علنی بلکه به صورت مخفیانه بوده است.
دوم آنکه سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی  بعد از گزارش رسانه‌های داخلی درباره هزینه‌های بالای جنگ، می‌گوید تل‌آویو، دیروز  بررسی طرحی «بی‌سابقه» برای تأمین مالی نیازهای جنگی را مورد بررسی قرار داده که به دنبال تصویب بوده 8 میلیارد دلاری بوده است.  این رویکردها از سوی صهیونیست‌ها در حالی صورت که آنها تلاش دارند تا آن را اقداماتی برگرفته از توان نظامی و اطلاعاتی بالای این رژیم عنوان نمایند که می تواند مولفه‌ای برای جنگ طولانی مدت باشد.
این ادعا در شرایطی است که غافلگیری صهیونیست‌ها در ابتدای طوفان الاقصی و نیز تکرار آن در تبادل اسرا در حالی که حماس اسرا را در شمال غزه مبادله کرد واهی بودن ادعاهای نظامی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها را نشان می دهد. در همین حال از یک سو اگر صهیونیست‌ها واقعا به اهداف خود در غزه دست یافته بودند نتانیاهو نیازی به حضور مخفیانه نداشت و این حضور خود نشانه شکست آنهاست.
از سوی دیگر صهیونیست‌ها اگر واقعا برنامه و بودجه‌ای برای ادامه جنگ داشتند تن به آتش بس نمی‌دادند لذا ادعای بودجه جنگی صرفا یک لاف نظامی برای سرپوش نهادن بر شکست‌های متحمل شده در طول نبرد طوفان الاقصی و تبادل اسرا است. به عبارتی دیگر نتانیاهو که می‌داند دیگر توانی برای ادامه حضور در سیاست را ندارد، به دنبال قدرت نمایی‌ها و پیروزی نمایی‌های ظاهری در غزه است تا شاید با این حربه به حیات سیاسی‌اش ادامه دهد حال آنکه شواهد امر حکایت از جیز بلند جریان‌های سیاسی برای برکناری وی می‌باشد.
 
علی تتماج
https://siasatrooz.ir/vdcc4mqsx2bqim8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی