سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴
کد مطلب : 127796

پیام اعتراف بورل

مقاومت ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی در حالی دومین ماهش را سپری می‌کند که در کنار آتش‌بس، تبادل اسرا و نیز امدادرسانی به غزه و البته جنایات گاه وبی گاه صهیونیست‌ها برخی مواضع از سوی برخی افراد تامل برانگیز شده است.
یکی از این مواضع را می‌توان در سخنان بورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا مشاهده کرد که  در سخنانی جنبش حماس را یک «ایدئولوژی غیرقابل از بین رفتن» توصیف کرد.جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی در اجلاس منطقه‌ای سالانه اتحادیه مدیترانه در شهر بارسلونا اظهار کرد: اسرائیل از حد و حدود دفاع از خود فراتر رفته و نباید به فکر اشغال دوباره نوار غزه باشد. بورل افزود: جنبش حماس فقط یک گروه از افراد نیست، بلکه یک ایده و ایدئولوژی است که نمی‌توان آن را از بین برد.
این سخنان از سوی بورل در حالی مطرح می‌شود که تا پیش از این هم بورل و هم بسیاری از مقامات آمریکایی و اروپایی با ادعاهای صهیونیست‌ها مبنی بر لزوم نابودی حماس هم رای بوده و آن را امری اجتناب ناپذیر می‌دانستند حال آنکه از یک سو بر جنایات صهیونیست‌ها ادغان می‌کنند و از سوی دیگر بر غیر قابل نابود بودن حماس سخن می‌گویند. حال این سوال مطرح است که این تغییر رفتار ایا به معنای همراهی انها با فلسطین است و یا اینکه دلیل دیگری برای این مواضع وجود دارد؟ رفتارهای غربی‌ها در باب آتش بس و رفت و آمدهای آنها به سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که ماهیت و دورن مایه آنه همچنان با همان روحیه و نگاه صهیونیستی است و تغییری در آن ایجاد نشده است و لذا دلیل این تغییر گفتاری را در جای دیگری باید جستجو کرد.
پاسخ به این پرسش در چند محور قابل توجه است. نخست آنکه به رغم جنایات و توهمش گسترده صهیونیست‌ها عملا جنگ غزه با پیروزی حماس همراه بوده است در عین آنکه ملت فلسطین تمام قد در کنار آن قرار گرفته است. بر این اساس اظهارات بورل نوعی اذعان به واقعیت میدان است.
دوم آنکه جهانیان موجی از حمایت از غزه و حماس را به پا کردند و نشان دادند که همفکر و هم دیدگاه با مقاومت هستند. این همراهی جهانی صرفا می‌تواند از یک تفکر شکل گرفته باشد که امروز پایگاهی میلیونی دارد و قطعا نه صهیونیست‌ها و نه غرب نمی‌توانند در سراسر جهان با آن مقابله کنند و این یعنی شکست تفکرات سازشکارانه که غرب در فضای رسانه به دنبال تحمیل آن به جهانیان بوده است.
 
فرامرز اصغری
https://siasatrooz.ir/vdcjhaevmuqe8az.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی