شرکت ایران خودرو در آخرین گزارش رسمی خود به سازمان بورس از کاهش 6 درصدی تولید محصولات سواری این شرکت تا پایان دیماه 1402خبر داده است.
دراین گزارش رسمی تعداد خودروهای تولید شده در 10 ماه گذشته امسال 444 هزارو 471دستگاه خودرو اعلام شده است.
سال گذشته که وزیر وقت صمت در فروش خودرو از طریق سامانه نوبت دهی و قرعه کشی دمید، کمتر کسی که به وضعیت صنعت خودرو و شرایط اقتصادی کشور آشنایی داشت و می توانست باور کند که این وزارتخانه و دو شرکت خودرو ساز بزرگ بتوانند تا پایان سال 1402 که بیشتر از یک ماه به پایانش نمانده است به تعهداتشان عمل نمایند.
اینک موعد «الوعده وفا» رسیده است و دست خودورسازان و وزارت صمت که به یادگار به علی آبادی رسیده است، خالی خالی است.
با توجه به اینکه از936هزار نفری که در سامانه ثبت نام کرده اند 780 هزار نفر از آن ها برای محصولات ایران خودرو پول واریز نموده اند، ولی اینک ایران خودرو رسما به سازمان بورس اعلام نموده که فقط توانسته در 10 ماه گذشته 444هزار خودرو تولید نماید!
این یعنی اینکه 336هزار نفر از ثبت نام کنندگان ایران خودرو اتومبیلی تحویل نخواهند گرفت و یعنی یک بمب ساعتی خطرناک و آماده انفجار، وزارت صمت هم نمی تواند دراین موقعیت  وارد گود شود و حرفی بزند!
اینک حال  و روز واریز کنندگان که با هزار بدبختی و قرض و قوله پول تهیه کردند به امید دریافت خودرو، ولی الان دستشان به هیچ جا بند نیست حتی پول در سامانه برای ایران خودرو و سایپا شبیه همان سپرده گذارانی هستند که به امید سود بیشتر پول هایشان را در موسسات ملی و اعتباری معلوم الحال گذاشتند و آخر سر دیدیم حکایت افتضاحی که برسرشان آمد.اینک هم این احساس خطر زیرپوستی می رود که تا پایان سال شرایط نابسامانی را در کشور ایجاد کند.
اینجاست که تا آنقدر آش شور نشده دستگاه قضایی باید وارد میدان شود و همه آن هایی که با ترک فعل شان و نظرات و تصمیمات غیر کارشناسی شان چنین وضعیتی را برای مردم و حواله داران خودرو رقم زده اند به محکمه قانون بکشاند تا سزای رفتارها و تصمیمات غلط شان را بچشند! اما باهمه این احوال این حرف‌ها برای حواله داران خودرو نمی شود!
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdciwvazut1arw2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی