سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
کد مطلب : 128556

پذیرش یا بازی جدید

در حالی چهار ماه از مقاومت غزه در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی می‌گذرد که  کامرون وزیر خارجه انگلیس ضمن اعلام اينکه کشورش درحال بررسی به رسمیت شناختن کشور فلسطین است، بر ضرورت نشان دادن پیش روی غیر قابل بازگشت به سمت راه حل دو کشوری تاکید کرد.
دیوید کامرون  گفت که کشورش با هم پیمانان خود از جمله سازمان ملل متحد مساله به رسمیت شناختن کشور فلسطین را بررسی می کند.او از رژیم صهیونیستی خواست تا اجازه بدهد کمک های بشردوستانه بیشتری به نوار غزه وارد شود، و گفت: بازگشت کمک های انسان دوستانه حیاتی بریتانیا و دیگر کشور ها بدون آن که به مقصد برسند مسخره است.
این سخنان از سوی کامرون در حالی مطرح می شود که گزارش‌ها بیانگر سفر دوباره وی به منطقه با محوریت تحولات فلسطین است. از سوی دیگر انگلیس تا به امروز از حامیان و تسلیح کنندگان رژیم صهیونیستی علیه غزه بوده و سوناک نخست وزیر انگلیس بارها بر حق صهیونیست‌ها برای کشتار فلسطینی‌ها تاکید کرده‌اند.در همین حال وزارت کشور انگلیس نیز با ادعای یهودستیزی به سرکوب تظاهرات حامیان فلسطین می پردازد.همچنین چندی پیش عنوان شد که تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس به دنبال راضی کردن کشورهای اروپایی برای پذیرش آوارگان فلسطینی است که همان طرح تل اویو برای خالی کردن غزه از فلسطینی‌ها است.
با توجه به این سوابق موضع کامرون در باب رسمیت دادن به کشور فلسطین در حالی می‌تواند ناشی از حقایق جاری در میدان جنگ یعنی محقق نشدن اهداف صهیونیست‌ها و حامیانش در جنگ غزه باشد اما با توجه به سوابق انگلیسی‌ها و ارادت آنها به صهیونیست‌ها این رفتار می‌تواند بازی جدید آنها برای سوق دادن فلسطینی‌ها و کشورهای عربی به روند سازش جدید در لوای راهکار دو دولتی باشد.
رویه‌ای که این روزها از سوی آمریکایی‌ها نیز تکرار می‌شود و برآنند تا مسئله غزه را از حالت نسل کشی و جنایت علیه بشریت به روند سیاسی سوق دهند که در نهایت پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در لاهه مختومه و سازشکاری عربی جایگزین حمایت از مقاومت فلسطین شود.
 
فرامرز اصغری
https://siasatrooz.ir/vdcenv8zpjh8wni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی