يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
کد مطلب : 128962

درختان زیتون؛ از بیت رهبری تا بیت لحم

وادی فوقین، روستایی در جنوب‌غربی بیت‌لحم در کرانۀ باختری با جمعیت تقریبی ۱۵۰۰ نفره که درآمد عمده‌ مردمش از کشاورزی و به‌خصوص مزارع و باغ‌های زیتون است. پانزدهم اسفندماه ۱۴۰۲ برابر با پنجم مارس ۲۰۲۴ درختان زیتون این منطقه دو سرنوشت متفاوت داشتند.
درختان زیتون؛ از بیت رهبری تا بیت لحم
در حالی که محوطۀ بیت رهبری در انتهای خیابان فلسطین تهران میزبان نهال جوان زیتون بود که توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای غرس شد، ۱۵۷۰ کیلومتر آن‌سو در سرزمین‌های اشغالی در ۸ کیلومتری جنوب‌غربی بیت‌لحم، اشغال‌گران صهیونیست با هجوم به روستای وادی فوقین ۴۰۰ اصله درخت زیتون را ریشه‌کن کردند. زیتون رگ‌حیات اصلی اقتصادی فلسطینی‌ها و نماد ایستادگی و اتصال به سرزمینی است که «فلسطین» نام دارد.
۱۵ اسفند امسال مقام معظم رهبری به مناسبت روز درختکاری و سنت همیشگی سه نهال را در محوطه حسینیه امام خمینی کاشتند امسال با این تفاوت که یکی از سه نهال، زیتون بود این عمل دربردارنده  پیامی بین المللی از جنس مقاومت و ایستادگی بود.
مقام معظم رهبری با بیان اینکه مردم متدین و مومن ایران اسلامی بار دیگر با رای خود جهادی دیگر را رقم زده و پاسخی قاطع به دشمنان انقلاب دادند اشاره کردند. در قسمت دوم فرمایشاتشان صراحتاً کاشت نهال زیتون را نمادی حمایتی از مردم مظلوم فلسطین دانسته و آرزوی آزادی مردم فلسطین را از خداوند متعال مسئلت کردند تا آنان را بیش از پیش یاری نماید.
نکته مورد لحاظ این است که علاوه بر اینکه رژیم غاصب صهیونیستی به جنگ با مظلومین فلسطینی و کودک‌کشی اکتفا نکرده به جنگ علیه بشریت و حیات و زندگی تمام موجودات و حتی تمدن کهن چندین هزار ساله کشور فلسطین با بی رحمی تمام حمله کرده است، و بار دیگر ثابت کرده که دشمن تمدن و انسانیت و قداست است.
و ادعاهای بشردوستانه و کمال طلبانه ادعای دروغ و فریبنده‌ای بیش نبوده است و به هیچ ارزش تاریخی و مقدسی پایبند نبوده است.
جالب این است که کانال و پیج رژیم جعلی اسرائیل با نام اسرائیل به فارسی در متنی که همراه با عکس کاشت نهال امسال مقام معظم رهبری بود نوشت تو انسانیت را ریشه کن نکن.!!!!
و به صورت وقیحانه‌ای جنایت بی‌رحمانه خود در کرانه باختری گرفته و مقام معظم رهبری را به صورت تعجب برانگیزی دشمن انسانیت دانسته!
در  تفاسیر معنایی سوره تین که هشت بار به زیتون قسم یاد شده توصیه گردیده، انسان اگر از فطرت انسانی دور نشود به رستگاری و سعادت  انسانی دست پیدا می‌کند  و هلاک نخواهد شد.
نکته قابل تامل آن است که در زمان قبل از بعثت نبی مکرم اسلام ابوجهل برای اذیت کردن پیامبر اسلام درختان زیتون باغ پیامبر را آتش و تخریب می‌کردند و پیامبر اسلام را متهم به پوچگرایی تهمت‌های خود قرار می‌دادند( جامع تواریخ ) .
و به واقع تاریخ مکرر در حال تکرار است و ابوجهل زمان در حال رقم زدن جنایت تاریخی در قدس اشغالی هستند.
و نهایت تاسف آن است که بعضی از کشورهای اسلامی منطقه علیه این جنایت بزرگ سکوت کرده و منفعلانه عمل می‌کنند.

و در آخر باید گفت افسران غاصب و ظالم رژیم غاصب صهیونیستی آیا متوجه فکت دقیق و استراتژیک مقام معظم رهبری شده و در ادامه چه واکنشی نشان خواهند داد؟
و عکس العملشان به درختان زیتون از بیت رهبری تا بیت الحم چه خواهد بود!؟
و همچنین همپیمانان رژیم جعلی که در رسمیت شناختن  رژیم غاصب پیشی گرفته‌اند هشدار قمار دو سرباخت خود با اسرائیل را متوجه می‌شوند و از خواب غفلت و لگد مال کردن وجدان و فطرت شان بر می‌خیزند یا فطرت فروشی ترجیح ساده لوحانه  ادامه خواهند داد؟
محمد احمدی
https://siasatrooz.ir/vdcfvcdy0w6d01a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی