يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
کد مطلب : 126286
فرانسه همچنان در آتش خشم نژادپرستی دولتمردان الیزه و پلیس می‌سوزد

حکومت نظامی در مهد آزادی!

حکومت نظامی در مهد آزادی!
همزمان با اوج گرفتن اعتراضات خیابانی به قتل نژادپرستانه جوان آفریقایی تبار به دست پلیس فرانسه و تشدید سرکوب و مجازات معترضان و در شرایطی که مکرون رسما شبکه‌های اجتماعی را عامل آشوب طلبی جوانان عنوان کرده، وزیر دادگستری فرانسه اعلام کرد که والدین معترضان ممکن است با زندان و جریمه روبرو شوند.
اریک دوپوند مورتی، وزیر دادگستری فرانسه از والدین فرانسوی خواست که از فرزندان خود مراقبت کنند. او در این باره گفت: «کسانی که وظایف والدینی دارند از نظر اخلاقی مسئول حفظ نظم هستند.»به گزارش آناتولی، وزیر دادگستری فرانسه روز شنبه گفت که والدین کودکان زیر ۱۷ سال که در اعتراضات به دلیل قتل یک نوجوان در فرانسه توسط پلیس شرکت داشتند، ممکن است مسئول شناخته شوند.دوپوند مورتی با اشاره به اینکه والدینی که از فرزندان خود (زیر ۱۷ سال) مراقبت نکنند و شبانه آن‌ها را با دانستن اینکه کجا خواهند رفت بیرون بفرستند، با توجه به اینکه وظایفی دارند با دو سال زندان و ۳۰ هزار یورو جریمه روبرو خواهند شد.دوپوند مورتی این بیانیه را در رابطه با اعتراضاتی که به مارپیچ خشونت در سراسر فرانسه تبدیل شده است، به خبرنگاران گفت.
او افزود: افرادی که در اعتراضات شرکت داشتند در رسانه‌های اجتماعی سازماندهی شده بودند، بنابراین مقامات می‌توانند آدرس IP کاربران را درخواست کنند.او گفت که مقامات اطلاعاتی دارند مبنی بر اینکه افراد درگیر از طریق برنامه‌هایی مانند اسنپ چت سازماندهی شده اند.وزیر دادگستری فرانسه تاکید کرد: «بنابراین شما ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶ یا ۱۷ ساله هستید، در خانه هستید و چیزی در اسنپ چت پست کرده اید، حساب شما حذف خواهد شد و شناسایی و مجازات خواهید شد.»تصاویر در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که پلیس تدابیر امنیتی را در بسیاری از شهر‌ها از جمله پاریس برای کنترل اعتراضات که انتظار می‌رود در شب تشدید شود، افزایش داده است.
فابین روسل رهبر حزب کمونیست فرانسه در اوج اعتراض‌های به قتل یک نوجوان ۱۷ ساله توسط پلیس این کشور خواستار قطع دسترسی به شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با اعتراضات شد. روسل  در مصاحبه با «فرانس اینفو» گفت: ما باید نقش شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنیم. وقتی اوضاع کشور متشنج است باید برخی مواقع این شبکه‌ها قطع شوند.وی افزود: من به جای اعلام وضع اضطراری در جامعه خواستار اعلان وضع اضطراری در شبکه‌های اجتماعی هستم.اریک دوپوند-مورتی وزیر دادگستری فرانسه نیز پیشتر از دادستان‌های این کشور درخواست کرده بود تا از اوپراتورهای اینترنت بخواهند که آدرس آی. پی جوانان را که در شبکه اجتماعی اسنپ‌چت خواستار برگزاری اعتراضات شده‌اند، ارائه دهند.پلیس فرانسه از جمعه شب تا روز شنبه ۱۳۱۱ نفر را دستگیر کرد که بالاترین رقم از زمان آغاز اعتراضات خشونت آمیز به دلیل قتل نائل در حومه پاریس در شهر نانتر است.رسانه‌های سوئیسی از کشیده شدن اعتراضات و ناآرامی‌های فرانسه به کشور سوئیس خبر دادند که طی آن ویترین‌های مغازه‌ها در لوزان شکسته شد و حدود ۷ نفر دستگیر شدند.
دفتر امور کنسولی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: سرکنسولگری چین در مارسی پس از شکستن شیشه‌های اتوبوس حامل یک گروه توریستی چینی در جنوب این کشور اروپایی که منجر به جراحت مسافران شد، به فرانسه شکایت رسمی کرده است.در این بیانیه آمده است در شکایت رسمی سرکنسولگری چین از فرانسه خواسته شده است که امنیت شهروندان چینی و دارایی آنها تضمین شود. در این میان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای امواج «یهودستیزی» در جریان اعتراضات جاری فرانسه، از سرکوب معترضان حمایت کرد.وی گفت تل‌آویو از نزدیک آنچه «امواج یهودستیزی فراگیر» در فرانسه خواند را تحت نظر دارد و عمیقاً در این خصوص نگران است. 
وزیر کشور فرانسه از تقویت حضور نیرو‌های امنیتی در شهرها برای مقابله با ناآرامی‌ها خبر داد و گفت: ۲۰۰ نیروی پلیس دیگر برای مقابله با معترضان به مارسی اعزام شده اند.شبکه تلویزیونی الجزیره از ممنوعیت رفت و آمد شبانه در حدود ۲۰ شهر در اطراف پاریس پایتخت فرانسه خبر داد. حداقل ۲ هزار نفر طی روزهای اخیر در اعتراضات فرانسه به قتل یک نوجوان ۱۷ ساله بازداشت و هزاران خودرو به آتش کشیده شد.وبگاه «گلوبال تایمز» گزارشی ویدئویی از اعتراضات در فرانسه به قتل نوجوان ۱۷ ساله فرانسوی به دست پلیس منتشر کرده است. آمار این رسانه معتبر چینی، مربوط به عصر ۳۰ ژوئن (نهم تیر) تا صبح اول جولای (۱۰ تیر) است.نیروهای امنیتی فرانسه برای مقابله با معترضان و ناآرامی‌های اخیر، در حال استفاده از تجهیزات ضدشورش شامل گاز اشک‌آور، نارنجک‌های صوتی و خودروهای زرهی هستند.
روزنامه روسی «پراودا» در یادداشتی به قلم «لیوبوف استپوچوا» به اعتراضات ادامه‌دار در سراسر پاریس به ویژه منطقه «ایل دوفرانس» و سراسر فرانسه برای چندمین روز متوالی پرداخت و نوشت: در مارسی آتش‌ افروخته شده و لیون به دلیل استفاده خرابکاران از ترقه به هرج و مرج کشیده شده، ساختمان‌های عمومی مانند شورای شهر، ایستگاه‌های پلیس و مدارس در پاریس، تولوز، لیل و کلرمون فران و نیزخودروهای شخصی و وسایل نقلیه عمومی به آتش کشیده شده‌اند و درگیری‌هایی در بوردو، گرنوبل و سنت اتین در جریان است و فروشگاه‌ها و انبارها در حال غارت شدن هستند. نویسنده در ادامه توصیف وضعیت کنونی فرانسه نوشت که این ناآرامی‌های ادامه‌دار موجب شد؛ «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به اقامتش در بروکسل برای شرکت در نشست سران اتحادیه اروپا پایان داد و به پاریس بازگشت تا شخصا در نشست حل این بحران حضور یابد.
در این میان دولت انگلیس اعلام کرده که دیگر نمی‌خواهد اشکال اعتراضی به زعم خود افراطی در این کشور بخصوص از طرف فعالان محیط زیست را تحمل کند و تشدید اقدامات پلیس علیه معترضان را در دستورکار قرار می‌دهد. به گزارش روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ»، دولت انگلیس تشدید اقدامات علیه معترضان را در دستور کار قرار می دهد.به نوشته این روزنامه آلمانی، دولت انگلیس دیگر نمی‌خواهد اشکال اعتراضی به زعم خود افراطی را تحمل کند.
https://siasatrooz.ir/vdcc4eqse2bqii8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی