يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
کد مطلب : 126436
اذعان رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی به تشدید بحران‌ در سرزمین‌های اشغالی

اسرائیل، بدون دولت و فاقد امنیت

اسرائیل، بدون دولت و فاقد امنیت
همزمان با اذعان رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر تشدید بحران‌ و اعتراض‌های داخلی در این رژیم، وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی با اشاره به تشدید عملیات‌ گروه‌های مقاومت در کرانه باختری، گفت کنترل اوضاع از دست کابینه خارج شده و امنیت ندارند.
«آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «یسرائیل بیتنو» و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی به عملیات تیراندازی امروز در جنوب کرانه باختری واکنش نشان داد. رسانه‌های صهیونیستی، خبر دادند که در ایست‌بازرسی «یفوع» در جنوب کرانه باختری تیراندازی شده و به دنبال آن ۳ شهرک‌نشین مجروح شده‌اند و حال یکی از آن‌ها وخیم است. وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی با اشاره به بیانیه گروه‌های مقاومت که عملیات تیراندازی در جنوب کرانه باختری را تبریک گفتند، از ناامن شدن کرانه باختری انتقاد کرد. آویگدور لیبرمن با بیان اینکه تنها در شهر جنین در شمال کرانه باختری عملیات رخ نمی‌دهد، بلکه آن‌ها در سراسر کرانه باختری شاهد عملیات استشهادی هستند، گفت: «نه حاکمیتی در کار است و نه امنیتی. کابینه قدرت بازدارندگی و کنترل خود را از دست داده است.»
«طارق سلمی» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، بعد از انجام عملیات در جنوب کرانه باختری، در واکنش به این عملیات گفت: «عملیات دلیرانه مقاومت در نزدیکی ایست‌بازرسی نظامی تفوع در بیت لحم را تبریک می‌گوییم و آن را پاسخ طبیعی و مشروع به جنایت‌های ارتش اشغالگران، شهرک‌نشینان و ورود غیرقانونی آن‌ها به مسجد الاقصای شریف می‌دانیم.»«کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس در کرانه باختری، خبر داد که رزمندگان این گروه به بمب‌های ضدزره «شواظ۱» مجهز شده‌اند و از آن‌های علیه نظامیان صهیونیست در کرانه باختری استفاده کرده‌اند.در این میان مقامات رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از تشدید تمرد و طغیان در ارتش این رژیم، یک عملیات روانی برای مهار این پدیده به راه انداخته‌اند و این روزها مدام از نبوغ و ابتکار عملی «سید حسن نصرالله» و احتمال انجام عملیات پیش‌دستانه حزب‌الله لبنان سخن می‌گویند.«یوسی یهوشع» خبرنگار نظامی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت، با ابراز نگرانی از بهره‌برداری حزب‌الله لبنان از تمرد نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بویژه خلبانان و افسران نیروی هوایی، هشدار می‌دهد که «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، مرد شماره دو مقاومت پس از سردار شهید «قاسم سلیمانی» است و باید مراقب او بود.
این روزنامه‌نگار صهیونیست در ادامه تلاش می‌کند واقعیت توانمندی‌ بی‌نظیر رهبری نصرالله را به نظامیان و جامعه معترض صهیونیست گوشزد کند و می‌نویسد: «او به خوبی می‌داند که تهدیدهای خلبانان دوشادوش نیروهای ذخیره در گشت ستاد کل به چه معناست. او به خوبی می‌داند که این تراژدی به کادر نیروی هوایی که دست‌کم ۵۰ درصد از کل اسکادران‌های فعال را تشکیل می‌دهند، نیز سرایت کرده و می‌کند».روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی به برنامه‌های شهرک‌نشینان برای تحت فشار قراردادن کابینه «بنیامین نتانیاهو» جهت توقف اصلاحات قضایی پرداخته و از گسترش دایره اعتراضات خبر داد.رسانه‌های صهیونیستی از جمله روزنامه «هاآرتص» در گزارش‌هایی به برنامه‌های شهرک‌نشینان در هفته آینده اشاره کرده و تاکید کردند که با افزایش فشارها بر کابینه «بنیامین نتانیاهو»، وضعیت از «اختلال»  به «فلج» در سرزمین‌های اشغالی منتقل می شود.روزنامه هاآرتص در گزارشش به گام‌های برنامه‌ریزی شده‌ای از سوی معترضان اشاره کرد که شامل گسترش دایره اعتراضات، افزایش تمرد نیروهای ذخیره و داوطلب از خدمت در ارتش، فشار بر شرکت‌های بزرگ و تشکل‌های کارگری و تلاش برای ایجاد اعتصاب در سرزمین‌های اشغالی برای لغو روند قانون‌گذاری اصلاحات قضایی در هفته آینده می‌شوند.
وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در طرحی که مدعی است به درگیری‌های دو طرف فلسطینی و اسرائیلی پایان خواهد داد، سه گزینه را پیش روی فسلطینی‌ها قرار داد که شامل زندگی بدون حقوق در اراضی اشغالی، کوچ و قتل برای کسانی است که اصرار به مقاومت مسلحانه دارند. بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و یکی از چهره‌های برجسته راست‌گرا و افراطی این رژیم در مقاله‌ای با عنوان "طرح شوم اسرائیل" در مجله عبری زبان "هاشیولوش" آورد، راه‌حل دو کشوری به بن‌بست رسیده و زمان آن فرارسیده که این نمونه را کنار بزنیم و راه مناسبی برای خروج از این زنجیره بی‌پایان بیابیم.اسموتریچ در مقاله خود نوشت، تحقق این هدف در وهله اول نیازمند انجام اقداماتی همانند اعمال حاکمیت کامل رژیم صهیونیستی بر مناطق کرانه باختری، پایان مناقشه شهرک‌سازی با احداث شهرها و شهرک‌های جدید در عمق منطقه و جذب صدها هزار شهرک‌نشین دیگر برای زندگی در آنجا است.
«ایتامارا بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه راست افراطی رژیم صهیونیستی نیز از به شهادت رساندن بیش از ۱۵۰ شهروند فلسطینی از زمان آغاز بکار این کابینه ابراز افتخار کرد.کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از آماده شدن معترضان به لایحه تغییرات قضائی برای تجمع در محل سخنرانی رئیس این رژیم در واشنگتن خبر داد.«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی قرار است طی سفر به آمریکا در کنگره سخنرانی کرده و با «جو بایدن» رئیس جمهوری این کشور دیدار کند. برخی نمایندگان آمریکایی اعلام کردند که سخنرانی رئیس رژیم صهیونیستی در جریان سفر به آمریکا را تحریم خواهند کرد. خبر دیگر آنکه صهیونیست‌های غاصب در ادامه تجاوزهای خود به مسجدالاقصی، مجددا به این مکان مقدس یورش بردند.
https://siasatrooz.ir/vdcjtmevmuqe8xz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی