يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد مطلب : 126735
آمریکا برای ناامن سازی دوباره عراق و سوریه دست‌وپا می‌زند

رقص جدید بایدن با داعش

رقص جدید بایدن با داعش
آمریکایی‌ها که همگرایی در غرب اسیا و وضعیت بحرانی در داخل رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای منافع خود می‌بیند این روزها به دنبال احیای دوباره داعش در سوریه و عراق است تا بار دیگر امنیت منطقه را برای منافع سلطه‌گرایانه‌اش به گروگان بگیرد.
در حالی که گزارش‌ها از همکاری نزدیک آمریکا با داعش در عراق حکایت دارد که همزمان نیز یک پایگاه خبری عراقی به باج خواهی آمریکایی‌ها از عراق برای اجرای قرارداد تسلیحاتی امضا شده میان بغداد و واشنگتن اشاره کرد. پایگاه خبری المعلومه عراق در خصوص باج گیری آمریکا از این کشور نوشت: آمریکایی‌ها عملاً از هیئت امنیتی بلندپایه عراق که به آمریکا سفر کرده بود، باج خواهی کردند. آنها مدعی شدند که تکمیل روند مسلح کردن ارتش عراق به تعهد دولت این کشور مبنی بر منحل کردن سازمان حشدشعبی که ضامن امنیت عراق به شمار می‌رود، منوط است.آمریکایی‌ها همچنین خواهان به کارگیری ۱۵۰ هزار تن از شبه نظامیان کرد سوری موسوم به قسد برای حمایت از مرزهای عراق و سوریه شدند.عائد الهلالی یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد که این باج خواهی ها خطرناک‌ترین موضوعاتی است که آمریکایی‌ها می‌توانستند خطاب به هیئت امنیتی عراق مطرح کنند.
همزمان آمریکا در سوریه نیز سناریوی مذکور را دنبال می‌کند چنانکه مشاور سابق سازمان اطلاعات مصر، گفت که دشمنان و توطئه گران در سوریه به حمایت از تروریسمی که امنیت و حاکمیت این کشور را هدف قرار می دهد، ادامه می‌دهند. در واکنش به تحرکات آمریکا ناوهای جنگی روسیه در پاسخ به عملیات‌های تروریستی داعش در سوریه، یکی از مقرهای این گروه تروریستی را در شمال سوریه منهدم کردند.منابع رسانه‌ای سوریه بامداد امروز از شنیده شدن صدای چند انفجار در حومه دمشق خبر دادند.در توطئه‌ای جدید علیه امنیت منطقه براساس توافق ترکیه و آمریکا قرار است بخشی از نیروهای جیش الوطنی (تابع ترکیه) از شمال سوریه به منطقه «التنف» منتقل شوند، گرچه این برنامه در پوشش «مرزبانی» صورت می‌گیرد؛ اما مقدمه‌ای برای عملیات آمریکا در شرق سوریه و اشغال شهر البوکمال است.شبه‌نظامیان از منطقه سپر فرات با هماهنگی قسد وارد شرق فرات که نظامیان آمریکایی در آنجا حضور دارند، می‌شوند و از آن‌جا توسط ارتش آمریکا به تنف منتقل می‌شوند.
در فتنه‌ای دیگر در حالی که دولت ترکیه تا چند روز پیش اعلام می کرد به دنبال اسکان آوارگان سوری در استان ادلب (تحت اشغال تروریست ها) می باشد، اما دیروز وزارت کشور ترکیه به همراه حزب حاکم عدالت و توسعه در راستای اجرای دستور "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور این کشور اعلام کرده که به دنبال اسکان آوارگان سوری در استان حلب است که نوعی جمعیت سازی برای اشغال اراضی سوریه است. درپی اقدامات اخیر گروه تروریستی داعش در برخی مناطق تحت کنترل دمشق، منابع میدانی مطلع از حمایت واشنگتن از عناصر این گروه در سوریه در راستای فعال کردن دوباره آنها در جهت تحت فشار قرار دادن ارتش این کشور پرده برداشته‌اند.
همزمان مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی دانشگاه تل‌آویو اخیرا با انتشار گزارشی به اقدامات ترمیمی سریع در ارتش سوریه پرداخته و تاکید کرد برخی از این اقدامات هم اکنون به یک تهدید استراتژیک احتمالی تبدیل شده و رژیم صهیونیستی باید آن را بپذیرد.
از سوی دیگر شبکه۱۳ رژیم صهیونیستی در گزارشی ضمن اشاره به قابلیت‌های نظامی سامانه موشکی «ثارالله» متعلق به حزب‌الله لبنان، تاکید کرد: قدرت محورمقاومت شدیداً افزایش یافته است.لازم به ذکر است دیروز دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین جدیدترین تحولات منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند. در چالشی دیگر برای صهیونیست‌ها حدود ۲۰۰ موسسه، تشکل و سازمان آمریکایی در مخالفت با رفتار نژادپرستانه و جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین ائتلاف تشکیل دادند و اعضای آن درحال افزایش است.
خبر دیگر آنکه وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت که هرگز به عربستان سعودی اجازه دایر کردن هرگونه نمایندگی دیپلماتیک در فلسطین اشغالی را نخواهد داد. برخی افسران ارشد نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در دیدار با فرمانده این نیرو گفته‌اند که با گسترش اعتراضات عمومی به اصلاحات قضایی دولت، اداره اطلاعات نیروی هوایی نیز در آستانه تمرد نیروها قرار دارد. در چالشی دیگر برای صهیونیست‌ها مبارزان فلسطینی با نظامیان رژیم صهیونیستی به شدت درگیر شدند. رسانه‌های رژیم موقت صهیونیستی این روزها، بیش از هر زمان دیگری درباره پیامدهای «فاجعه‌بار» آغاز جنگی جدید علیه لبنان گزارش می‌دهند و اذعان دارند که تهدیدهای وزیر جنگ رژیم «توخالی» و برای دبیرکل حزب‌الله «مضحک» است.کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در همین ارتباط گزارش داد: «سید حسن نصرالله با شنیدن تهدید گالانت از خنده منفجر می‌شود».
https://siasatrooz.ir/vdcbf0b8srhb5zp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی