يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵
کد مطلب : 126811
کانادا همچنان در بحران ناکارآمدی دولتمردان می‌سوزد

ترودو ناتوان در مهار آتش

ترودو ناتوان در مهار آتش
بحران آتش سوزی در هاوایی و طوفان در غرب آمریکا و نیز آتش سوزی در جنگلهای کانادا به دلیل ناکارآمدی سیاست‌های دولتمردان این کشورها همچنان در حال سوختن است.
طوفان سهمگین هیلاری در شبه جزیره باخا کالیفرنیا مکزیک در جنوب غربی آمریکا باعث وقوع سیل مهیب در این منطقه شده است.مرکز ملی طوفان آمریکا اعلام کرد طوفان هیلاری با سرعت به سمت شبه جزیره باخا کالیفرنیا مکزیک در جنوب غربی آمریکا  حرکت کرده و منطقه را درگیر بارش باران های شدید و وقوع سیل کرده است.
این مرکز هشدار داد که با بارش باران های شدید، جان ساکنان این شبه جزیره در معرض خطر قرار گرفته و خیابان ها و جاده های ارتباطی به زیر آب فرو رفته است.همچنین براساس این گزارش، این طوفان در جنوب غربی آمریکا باعث لغو پروازها و مسابقات ورزشی شده است.اما پیش بینی می شود افزایش شدت باران های خطرناک و طوفان های ساحلی همچنان یک عامل نگرانی جدی باشد. بارش باران تا 25 سانتی متر در برخی مناطق باخا کالیفرنیای مکزیک و کالیفرنیای آمریکا انتظار می رود. همچنین باران های شدید و حومه ای به ویژه در بخش های شمالی این شبه جزیره، پیش بینی می شود. علاوه بر این خطر سیل مرگبار نیز وجود دارد. همچنین مقامات آمریکایی گفته‌اند که آواربرداری آتش‌سوزی مائویی در هاوایی ممکن است یک سال طول بکشد و یک میلیارد دلار هزینه داشته باشد.
فرماندار هاوایی اعلام کرده است که تا کنون فقط حدود ۶۰ درصد از منطقه آتش سوزی در این ایالت توسط تیم‌های جستجو و نجات مورد بررسی و عملیات قرار گرفته‌اند و بسیاری از مناطق باقی مانده از آتش سوزی هنوز در وضعیت بحرانی به سر می‌برند.برایان شاتز سناتور ایالات متحده نیز گفت که حتی پس از انجام این کار، پاکسازی خاکستر و آوار از لاهاینا و جوامع اطراف یک فرآیند طولانی، پرهزینه و بالقوه خطرناک خواهد بود.شاتز گفت که پاکسازی می‌تواند زمانی آغاز شود که نیروهای امدادی جستجو برای خانواده‌ها و دوستان مفقود شده را به پایان برسانند.شاتز گفت: «هیچکس این سوال را حل نکرده است که قرار است چه اتفاقی برای آوارهای ساختمانی پس از آتش سوزی بزرگ بیافتد؟»آتش نشانان و امدادگران اورژانس اکنون دو آتش سوزی را در مائویی خاموش کرده‌اند اما هنوز دو آتش سوزی را مهار نکرده‌اند. آتش سوزی کولا در مائوئی ۸۰ درصد و آتش سوزی لاهاینا تا کنون ۹۰ درصد مهار شده است. در همین حال آتش سوزی‌های مهیب جنگلی در بریتیش کلمبیای کانادا شدت گرفته و شمار افرادی که دستور تخلیه منازلشان صادر شده، به بیش از ۳۵ هزار نفر رسیده است. در این استان وضعیت اضطراری اعلام شده تا مقامات مربوطه تمام دسترسی های لازم به این منطقه را برای مواجهه با خطرات آتش سوزی داشته باشند. با شدت گرفتن دامنه آتش سوزی ها، بخش های مهمی از بزرگراه های کلیدی بین سواحل اقیانوس آرام و دیگر بخش های غرب کانادا بسته شده و بسیاری از دارایی های مردم تخریب شده است. دنیل ابی نخست وزیر بریتیش کلمبیا اظهار کرد شرایط فعلی بسیار سخت است. دستور تخلیه منازل برای حدود 35 هزار نفر صادر شده و برای حدود 30 هزار نفر دیگر نیز هشدار تخلیه صادر شده است.
https://siasatrooz.ir/vdcgq39qqak9x74.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی