دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
کد مطلب : 126821
برلین حق محاکمه نظامیان آمریکایی که شهروند آلمانی را به قتل رساندند ندارد

تحقیر ژرمن‌ها با کاپیتولاسیون

تحقیر ژرمن‌ها با کاپیتولاسیون
آلمان در حالی به عنوان قدرت برتر اروپایی شناخته می‌شود که این کشور پس از گذشت 7 دهه از جنگ جهانی دوم همچنان با حقارت کاپیتولاسیون مواجه است چنانکه رسانه‌های آلمانی اعلام کردند که چند نظامی آمریکایی با چاقوکشی یک شهروند آلمانی را به قتل رساندند، اما قاتلان تحویل دستگاه قضایی آمریکا داده شده‌اند.
 پلیس آلمان اعلام کرد دو سرباز آمریکایی را به جرم چاقوکشی و قتل یک شهروند آلمانی در شهر «ویلیش» بازداشت کرده است.به گفته پلیس آلمان، این دو سرباز به همراه دو نظامی آمریکایی دیگر که از صحنه جنایت فرار کردند در درگیری با شهروند آلمانی در یک باشگاه شبانه، او را به قتل رساندند.
پلیس به نقل از شاهدان عینی دراین‌باره تشریح کرد که «در این درگیری یک جوان ۲۸ ساله با ضربات چاقو کشته شد و ۴ نفر دیگر که ۲ مرد و ۲ زن بودند، از محل جنایت دور شدند.» همچنین گزارش شد که ۲ مظنون متواری، ۲ مرد ۲۵ و ۲۶ ساله بودند که پلیس آن‌ها را بازداشت کرد.بنابر گزارش رسانه‌های آلمان مقامات این کشور پرونده این قتل و چند نظامی متهم آمریکایی را تحویل دستگاه قضایی آمریکا داده‌اند.نیروهای نظامی آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم به عنوان بخشی از نیروهای ناتو در آلمان حضور دارند. با این حال پس از پایان جنگ سرد، از حدود ۲۰۰ هزار سرباز در سال ۱۹۹۰ به ۳۴ هزار و ۵۰۰ سرباز به امروز کاهش یافته است. آلمان گرفتار کاپیتولاسیون هستند که بر اساس آن اگر نظامیان آمریکایی جنایتی مرتکب شوند حق مجازات آنها را نداشته و باید تحویل آمریکا دهند. بر اساس یک نظرسنجی جدید برای روزنامه بیلد، مشخص شد که بیش از دو سوم آلمانی‌ها از عملکرد شولتس ناراضی هستند و می‌خواهند یک صدراعظم جدید زمام امور کشورشان را برعهده گیرد.
ژاپن نیز با این حقارت مواجه است و صرفا حق مجازات نیروهای غیر نظامی از 47 هزار نیروی آمریکایی در کشورش را دارد. جنایت نیروهای آمریکایی در آلمان در حالی روی داده است که در ادامه ناکارامدی دولتمردان کاخ سفید، رسانه‌ها و مقامات آمریکا اعلام کردند در پی آتش‌سوزی‌های بی‌سابقه و ویرانگر در ایالت هاوایی، بیش از هزار نفر همچنان ناپدید هستند. «جاش گرین»، فرماندار ایالت هاوایی اعلام کرد در پی آتش‌سوزی‌های ویرانگر در جزیره «مائویی» ۱۰۵۰ نفر همچنان ناپدید هستند و عملیات امدادونجات برای نجات آنها ادامه دارد.
جاش گرینهم اعلام کرد که تا کنون فقط حدود ۶۰ درصد از منطقه آتش سوزی در این ایالت توسط تیم‌های جستجو و نجات مورد بررسی و عملیات قرار گرفته‌اند و بسیاری از مناطق باقی مانده از آتش سوزی هنوز در وضعیت بحرانی به سر می‌برند.برایان شاتز (D) سناتور آمریکایی نیز گفته که حتی پس از انجام این کار، پاکسازی خاکستر و آوار از لاهاینا و جوامع اطراف یک فرآیند طولانی، پرهزینه و بالقوه خطرناک خواهد بود.»
در فاجعه‌ای دیگر در امریکا  نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد مرگ ناشی از اسلحه در میان کودکان آمریکایی در سال ۲۰۲۱ رکوردی تازه به ثبت رسانده و اصلی‌ترین دلیل تلفات جانی در این کشور است.احتمال مرگ کودکان و نوجوانان آمریکایی به دلیل اسلحه بیشتر از مرگ ناشی از تصادف با خودرو و یا مصرف بیش از حد مواد مخدر و سرطان است.تجزیه و تحلیل جدید داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) نشان می دهد که مرگ و میر ناشی از اسلحه در میان کودکان آمریکایی در سال ۲۰۲۱ رکوردی تازه به ثبت رسانده و جان چهار هزار و ۷۵۲ نفر را گرفت. رقمی که به گفته کارشناسان از رکورد کل ثبت شده در سال اول همه گیری کووید-۱۹ فراتر رفته است.در ماه‌های اخیر، یک کودک ۳ ساله در فلوریدا پس از شلیک به خود جان خود را از دست داد. بر اساس تجزیه و تحلیل داده های موجود، ۶۴.۳ درصد مرگ و میر کودکان در سال ۲۰۲۱ ناشی از قتل، ۲۹.۹ درصد خودکشی و ۳.۵ درصد ناشی از آسیب‌های غیرعمد بوده است.
https://siasatrooz.ir/vdchi-nzz23ni6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی