يکشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
کد مطلب : 126873
حال و روز این روزهای رژیم سلطنتی انگلیس

از هشدار زمستان سخت تا اعتصاب بخش ریلی

از هشدار زمستان سخت تا اعتصاب بخش ریلی
سران انگلیس در حالی همچنان بر اتش جنگ اوکراین و تجزیه یمن می‌دمند که در داخل از یک سو سوء مدیریت دولتمردان از یک سو خطر زمستان سخت را تشدید کرده است و از سوی دیگر اعتصاب بار دیگر بخش خدمات ریلی را فرا گرفته است.
تنظیم‌کننده بازار انرژی انگلیس هشدار داد، هرچند قیمت انرژی کاهش پیدا کرده اما خانوارهای انگلیسی در پرداخت قبوض انرژی در زمستان امسال با چالش مواجه خواهند شد زیرا دولت کمک‌ به خانواده‌ها را قطع کرده است.اوفگم، تنظیم‌کننده بازار انرژی انگلیس هشدار داد، باوجود کاهش قیمت انرژی به کمتر از 2 هزار پوند (2 هزار و 512 دلار) در سال برای نخستین بار در 18 ماه گذشته، خانوارهای انگلیسی زمستان امسال با هزینه‌های بالای انرژی مواجه خواهند بود.انتظار می‌رود، یک خانواده معمولی از اکتبر تا دسامبر به طور متوسط هزار و 923 پوند برای انرژی بپردازد که حدود 150 پوند کاهش نشان می‌دهد.
با این حال، ممکن است میلیون‌ها خانوار در نهایت پول بیشتری بپردازند چراکه کمک 400 پوندی به خانواده‌ها در زمستان گذشته، حذف شده است.یک خانواده متوسط هنوز هم برای هزینه‌های گاز و برق تقریبا 2 برابر بیشتر نسبت به آغاز بحران انرژی در سال گذشته پرداخت می‌کند.جاناتان برلی، مدیر عامل اوفگم در این رابطه گفت، این خبر خوبی است که سقف قیمت همچنان در حال کاهش است. با این حال، ما می‌دانیم که مردم با چالش‌های بیشتر هزینه‌های زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند و هیچ قطعیتی وجود ندارد که شرایط در زمستان امسال بهتر شود.
وی در مصاحبه‌ای با اسکای نیوز هشدار داد، خانواده‌ها در رابطه با پرداخت قبوض خود مطمئنا با چالش مواجه خواهند شد. وی تاکید کرد، دولت باید با تنظیم کنندگان و عرضه‌کنندگان انرژی برای حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده همکاری کند.این مقام انگلیسی معتقد است، اگر یارانه‌ها دوباره پرداخت شوند، کمک‌کننده خواهد بود.
موسسه خیریه Citizens Advice نیز هشدار داده است، زمستان امسال اگر بدتر از پارسال نباشد، می‌تواند به همان اندازه بد باشد و از دولت درخواست کرده است تا وارد عمل شود.خبر دیگر آنکه یک نماینده دیگر محافظه کار پارلمان انگلیس که از معتمدان بوریس جانسون، نخست وزیر اسبق این کشور بود ضمن انتقاد شدید از ریشی سوناک، رهبر حزبش کناره گیری خود را اعلام کرد.
پس از استعفای "بوریس جانسون"، نخست وزیر سابق انگلیس از پارلمان، یکی دیگر از معتمدین وی هم اکنون از این روند پیروی می کند. نادین دوریس، نماینده حزب محافظه کار پارلمان انگلیس در جریان خروج بار دیگر شدیداً علیه ریشی سوناک، رهبر حزب خود انتقاد کرد.به این ترتیب یکی دیگر از نزدیکان جانسون همراه با انتقاد شدید از ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس از پارلمان بریتانیا استعفا داد. نادین دوریس، نماینده پارلمان در توییتر سابق (ایکس) نوشت که استعفای خود را ارائه کرده است. دوریس این اقدام را چند هفته پیش اعلام کرد و به دلیل عدم پیگیری این اطلاعیه مورد انتقاد قرار گرفت.ان تی وی آلمان در ادامه نوشت: استعفای او بار دیگر آشفتگی درونی محافظه‌کاران را نشان می‌دهد. نادین دوریس وزیر سابق فرهنگ از این فرصت برای تسویه حساب با سوناک رهبر فعلی حزب و دولت استفاده کرد. وی سوناک را متهم کرد که علیه او کمپین می کند. او در نامه‌ای که توسط روزنامه دیلی میل منتشر شد، نوشت: «حملات شخصی به وضوح سازماندهی شده و تقریباً روزانه نشان دهنده سطح رقت انگیزی است که دولت شما به آن رسیده است. او همچنین خطاب به سوناک گفت: از زمانی که شما یک سال پیش روی کار آمدید، کشور توسط پارلمان زامبی اداره می شود که در آن هیچ اتفاق معناداری رخ نداده است.
در حالی که نظر سنجی ها از ضعف شدید حزب محافه کار خبر می دهد محافظه کاران بریتانیا اکنون با یک انتخابات میان دوره‌ای دیگر در حوزه انتخابیه دوریس مید بدفورشایر روبرو هستند. چند هفته پیش، محافظه‌کاران در یک انتخابات محلی با ریزش آراء شدیدی مواجه شدند.چند هفته پیش، دوریس، سوناک را متهم کرد که مانع از انتصاب برنامه ریزی شده‌اش در مجلس اعیان برای مادام العمر شده است. وی تاکید کرد: نخست‌وزیر و مشاورانش «بزرگ‌های ممتاز» هستند و مانع از نقل مکان او، «دختری که در فقر در لیورپول به دنیا آمده است» به مجلس بالا شدند.محافظه کاران 13 سال در بریتانیا قدرت را در دست داشتند، اما در سال های اخیر آن ها با رسوایی های متعددی مواجه بوده‌اند. حزب کارگر به وضوح در نظرسنجی ها پیشتاز است.
در این میان اعتصاب سراسری کارکنان بخش راه آهن در لندن و حومه سبب اختلال در تردد قطار‌ها شد.اعتصاب سراسری کارکنان بخش راه آهن در لندن و حومه در روز شنبه سبب اختلال در تردد قطار‌ها و معطل ماندن مردم شد.در اعتصاب سراسری کارکنان راه آهن انگلیس، حدود ۲۰ هزار نفر از سراسر این کشور شرکت داشتند که سبب شد خدمات رسانی به مسافران در لندن و مناطق حومه‌ای با اختلال مواجه شود. اتحادیه ملی کارگران حمل و نقل ریلی، دریایی و زمینی انگلیس (RMT) که برگزار کننده این اعتصاب سراسری است، اعلام کرد اعتصاب کننده‌ها به عنوان بخشی از کارزار افزایش دستمزد‌ها اعلام کردند به اعتصاب خود تا دوم سپتامبر ادامه خواهند داد.راه آهن جنوب غرب انگلیس اعلام کرد شنبه، خدمات ریلی از لندن تا بندر «پورتس موث» Portsmouth که مسافت آن حدود ۱۰۰ کیلومتر است به دلیل اعتصاب کارگران لغو شد. این وضعیت نگرانی درباره حضور گردشگران در کارناوال‌های گردشگری در این بندر را افزایش داده است.پیش بینی می‌شود اعتصاب سراسری کارگران راه آهن تاثیر زیادی بر سفر‌های آخر هفته در لندن داشته باشد. لندن به تنهایی حدود ۲۳ درصد از تولید ناخالص داخلی انگلیس را بر عهده دارد.
https://siasatrooz.ir/vdcefp8zxjh8wvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی