دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
کد مطلب : 127056
لندن همچنان در اوکراین آتش افروزی می‌کند

چتربازان روس بهانه جدید جنگ افروزی انگلیس

چتربازان روس بهانه جدید جنگ افروزی انگلیس
در ادامه تحرکات لندن برای دمیدن در آتش جنگ اوکراین،‌ رکن اطلاعات ارتش انگلیس اعلام کرد که دستکم پنج هنگ از نیروهای هوابرد روسیه در چند کیلومتری خط مقدم در منطقه «روبوتین» مستقر شده‌اند.
 منابع اطلاعاتی از تقویت مواضع روسیه و استقرار نیروهای هوابرد روسیه در مناطق عملیاتی در اوکراین خبر دادند. وبگاه «پراودا» روز سه شنبه به نقل از رکن اطلات ارتش انگلیس نوشت که دستکم پنج هنگ از نیروهای هوابرد روسیه در چند کیلومتری خط مقدم در منطقه «روبوتین» مستقر شده‌اند.
رکن اطلاعات ارتش انگلیس اعلام کرده که این گروه شامل ۱۰۰۰۰ چترباز نخبه  روس هستند. در طول جنگ، فرماندهی روسیه تلاش کرده است تا نیروهای هوابرد را به عنوان یک نیروی ضربتی بسیار متحرک برای عملیات تهاجمی بکار برد.وزارت دفاع انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای روس مواضع دفاعی خود را اطراف شهر «توکماک» در جنوب شرقی «زاپوریژژیا» در اوکراین تقویت کرده‌اند. وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که نیروهای روسیه در روزهای اخیر پست‌های بازرسی، مین‌‌های ضد تانک و سنگرهای بیشتری در این منطقه افزوده‌اند.این منطقه که در ۱۶ کیلومتری خط مقدم و در ۶۰ کیلومتری شمال شرقی «ملیتوپل» تحت تصرف روسیه قرار دارد احتمالا به دومین خط دفاعی اصلی روسیه در نبرد با ارتش اوکراین تبدیل خواهد شد.در تحولی دیگر، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو  هشدار داد که جنگ در اوکراین ممکن است طولانی باشد، زیرا ضد حملات این کشور علیه روسیه دستاوردهای کمی داشته است. استولتنبرگ در مصاحبه با روزنامه آلمانی «برلینر مورگنپست» گفت: «باید خود را برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده کنیم.»
وزارت دفاع روسیه ضمن اشاره به کشته‌ شدن بیش از ۶۴۰ نظامی اوکراینی در جریان عملیات‌های بیست‌وچهار ساعت گذشته، از دفع حداقل ۱۰ عملیات تهاجمی ارتش کی‌یف خبر داد.وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که، ۲۷ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرده و در ۱۲۳ منطقه با نیروهای رژیم کی‌یف درگیر شدند.
در این میان «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه‌ای گفت، تحقق پیروزی ادعایی ضد‌حمله ارتش اوکراین علیه روسیه «مدت زمان قابل توجهی طول خواهد کشید» اما از گمانه‌زنی درباره اینکه کی‌یف چقدر زمان برای دستیابی به اهداف این ضد حمله‌اش نیاز دارد خودداری کرد.رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی.ان.ان» برای آنکه همچنان به اوکراین و متحدانش در خصوص این ضدحمله به بن‌بست خورده امید بدهد ادعا کرد: «این ضد حمله، اگرچه مهم است، اهداف عملیاتی و تاکتیکی محدودی دارد که حتی در صورتی که کاملا محقق شوند، به سطح بیرون راندن کامل همه روس‌ها از اوکراین، هدف استراتژیک کلی‌تری که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مد نظر دارد، نخواهد رسید.»میلی از گمانه‌زنی بر سر مدت زمان مورد نیاز اوکراین برای محقق کردن اهداف ضد‌حمله‌اش خودداری کرده و تنها گفت: «این امر مدت زمان قابل توجهی طول خواهد کشید.»
خبر دیگر آنکه رسانه‌های اوکراین از برکناری تمامی ۶ نفر از معاونان وزارت دفاع اوکراین از جمله «آنا مالیار» به دلیل دروغگویی درباره تصرف یکی از مناطق دونتسک خبر دادند.«الکسی گونچارنکو» یکی از نمایندگان پارلمان اوکراین در یک پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت که دولت اوکراین تمامی معاونین وزارت دفاع این کشور از جمله «آنا مالیار» که اخیراً مدعی شده بود نیروهای مسلح اوکراین ظاهراً «آندریفکا» را تصرف کرده‌اند و ارتش اوکراین مجبور شد این خبر را تکذیب کند، اخراج کرده است.بنا بر گزارش ریانووستی، وی در این پیام نوشت: «کابینه وزرا تمامی معاونین وزیر دفاع و معاون اول وزیر دفاع اوکراین را اخراج کرد».این در حالی است که روسیه و اوکراین از دیروز در دیوان بین‌المللی دادگستری، دادگاه عالی سازمان ملل، درباره ادعای مسکو مبنی بر نسل‌کشی در شرق اوکراین رو در روی هم قرار گرفتند.
همزمان رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه ، آمریکا را خطرناک ترین و سازش ناپذیرترین دشمن روسیه ارزیابی کرد و از تداوم تماس ها با سازمان سیا خبر داد.سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه، هفته گذشته در گفتگو با مجله «دفاع ملی»روسیه عنوان کرد که با سازمان سیای آمریکا در تماس است.ناریشکین عنوان کرد که با وجود افزایش عدم اطمینان در مورد نتیجه بن‌بست ژئوپلیتیکی بین روسیه و غرب، چنین ارتباطاتی می‌تواند به کاهش تنش‌های غیرضروری بین دو کشور  کمک کند.
طبق آخرین نظرسنجی شبکه سی‌ان‌ان، بیش از نیمی از آمریکایی‌ها با ارسال کمک‌های بیشتر به اوکراین در جنگ با روسیه مخالف هستند.بر اساس نظر سنجی جدید شبکه سی‌ان‌ان، اکثر آمریکایی‌ها مخالف مجوز کنگره جهت تخصیص بودجه اضافی در حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه هستند. طبق این نظر سنجی ۵۵ درصد از مردم آمریکا معتقدند کنگره ایالات متحده نباید بودجه اضافی دیگری برای حمایت از اوکراین در نظر بگیرد.
این در حالی است که رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که امتیاز زمینی را به روسیه نمی‌دهد و ضدحملات همچنان ادامه خواهد داشت.«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس، هرگونه امتیاز ارضی به روسیه را به عنوان بخشی از یک توافق صلح بالقوه رد و تاکید کرد که کی‌یف باید بدون توجه به شرایط آب‌وهوا، ضد حمله خود را ادامه دهد.مجری این شبکه خبری از او پرسید که آیا اوکراین زمینی را برای صلح به مسکو واگذار می‌کند و زلنسکی در پاسخ گفت: «نه. این قلمرو ماست.»البته او جزئیاتی در این باره که آیا این مسئله درباره کریمه هم صدق می‌کند، ارائه نداد. کریمه در سال ۲۰۱۴ پس از انجام یک همه‌پرسی با اکثریت قاطع مردم به پیوستن به روسیه رای داد، اوکراین و حامیان غربی آن نتایج رای‌گیری را به رسمیت نشناختند.
https://siasatrooz.ir/vdciwyazqt1aru2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی