يکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
کد مطلب : 127100
انگلیس، آلمان و فرانسه بار دیگر صحنه تظاهرات ضد دولتی شد

از تظاهرات بازگشت به اتحادیه اروپا تا اعتراض به خشونت پلیس

از تظاهرات بازگشت به اتحادیه اروپا تا اعتراض به خشونت پلیس
هزاران نفر از مردم انگلیس با درخواست پیوستن دوباره به اتحادیه اروپا در مرکز لندن راهپیمایی کردند و در آلمان نیز علیه نابسامانی‌های آموزشی و در فرانسه نیز علیه خشونت فزاینده پلیس تظاهرات ضد دولتی برگزار شد.
هزاران نفر از مخالفان جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) با درخواست پیوستن دوباره به این اتحادیه، در مرکز لندن راهپیمایی کردند.معترضان با حمل پرچم اتحادیه اروپا و برخی کشور‌های عضو این اتحادیه و همچنین پارچه نوشته‌های حاوی اعتراض به برگزیت و خسارات ناشی از این جدایی، با سر دادن شعار‌های پیوستن به اتحادیه اروپا درخواست خود را بیان کردند.آنان همچنین حزب حاکم محافظه کار را مسئول جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا و پیامد‌های خسارت بار آن به ویژه برای قشر‌های کم درآمد دانستند و علیه دولت شعار دادند.هواداران اتحادیه اروپا در سراسر این کشور از جمله اعضای حزب سبز انگلیس در این راهپیمایی حضور داشتند.مردم بریتانیا (شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) روز سوم تیر ماه ۱۳۹۵ در یک همه پرسی درباره ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا شرکت کردند که در آن ۱۷.۴ میلیون نفر (۵۱.۹ درصد رأی‌دهندگان) به خروج و ۱۶.۱ میلیون نفر (۴۸.۱ درصد) به ماندن در آن رأی دادند. لازم به ذکر است نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته در انگلیس از یک سو نشانگر کمبود امدادگر در بخش اورژانس و از سوی دیگر روایتی تلخ از احتمال ریزش ساختمان مرکز درمانی به‌دلیل به‌کارگیری مصالح نامرغوب است.نشریه گاردین در گزارشی تکان دهنده نوشت که در هر سه تماس گرفته شده با شماره مرکز پاسخگویی اورژانس انگلیس (۹۹۹) که موضوع مرگ و زندگی مطرح است، حتی یک امدادگر هم پاسخگو نیست.
در همین حال هزاران نفر در شهرهای مختلف آلمان به خیابان‌ها آمدند و علیه شرایط نابسامان آموزشی در این کشور و کمبودها اعتراض کردند.تعداد زیادی از معلمان، دانش آموزان ، والدین و اتحادیه ها در سراسر آلمان امروز به خیابان ها آمدند و علیه سیستم نابسامان آموزشی در این کشور اعتراض کردند.به این ترتیب در یک «روز اعتراض آموزشی» در سراسر کشور  هزاران نفر برای تغییر در سیاست آموزشی تظاهرات کردند. معترضان خواستار ایجاد یک صندوق ویژه برای آموزش به ارزش حداقل 100 میلیارد یورو برای سرمایه گذاری در مراکز مهدکودک و مدارس است. یک مطالعه که اخیرا توسط موسسه خیریه کودکان یونیسف انجام شده از کمبود بودجه مدارس آلمان انتقاد کرده است. بر این اساس، آلمان در مورد هزینه‌های مدارس ابتدایی در رابطه با تولید ناخالص داخلی، فقط از رومانی جلوتر است. حزب چپ نیز در چند روز گذشته تقاضای یک صندوق ویژه را مطرح کرده بود. از سوی دیگر با وجود ممنوعیت اعتراضات فعالان آب و هوا در برلین بیش از صد نفر از اعضای جنبش آب و هوای موسوم به نسل آخر در پایتخت آلمان تظاهرات کردند .همچنین رانندگان کامیونی که کالاها را در سراسر اروپا توزیع می‌کنند در اعتراض به دستمزدهای پرداخت نشده و شرایط کاری بد در هسن آلمان اعتصاب کردند.این اعتصاب در منطقه خدماتی Gräfenhausen West در A5, در جنوب هسن رخ داده است. رانندگان کامیون برای ماه‌ها در اینجا اعتصاب کرده‌اند. آنها عمدتا از کشورهای اروپای شرقی و آسیای مرکزی می آیند. خواسته آن ها پرداخت دستمزد معوقه است. از آنجا که هیچ واکنشی به خواسته های آن ها وجود نداشت برخی از آنها اکنون دست به اعتصاب غذا هم زده اند. اعتصاب آن ها شرایط کاری در حمل و نقل بین المللی بار را تحت تاثیر قرار داده است.
خبر دیگر آنکه رسانه‌های فرانسوی از برگزاری تظاهرات گسترده علیه "خشونت پلیس فرانسه" و "نژادپرستی سیستماتیک" در نقاط مختلف این کشور از جمله پاریس خبر دادند.تظاهرات در چندین شهر فرانسه به دعوت گروه‌هایی همچون احزاب چپ رادیکال برنامه‌ریزی شده بود.اعمال خشونت لفظی و فیزیکی، بخش جدایی‌ناپذیر عملکرد پلیس فرانسه و نتیجه اجرای دهه‌ها آموزش و حمایت قانونی است و سالانه افراد و معترضان زیادی را قربانی وحشیگری خود می‌کند.نمونه ملموس خشونت ژاندارم‌های فرانسوی را اوایل تیرماه امسال در قتل خونسردانه یک نوجوان ۱۷ ساله به نام نائل (Nahel) آنهم در روز روشن و به دست پلیس و ارایه گزارش دروغ از این واقعه، می‌توان مشاهده کرد.این قتل به خیزش گسترده شهروندان فرانسوی علیه خشونت پلیس این کشور انجامید و مدت‌ها فرانسه را در موجی از ناآرامی و تنش فرو برد و آتش خشم شهروندان را به عطش انتقام تبدیل کرد.خبر دیگر از فرانسه آنکه دانش آموز مسلمانی که به دلیل پوشیدن کیمونو (پیراهن بلند ژاپنی) اجازه حضور در کلاس‌های درس در فرانسه را نداشت، به دلیل «تبعیض‌های دینی» در این کشور به سازمان ملل متحد شکایت کرد.
پس از اینکه بسیاری از دانش آموزان در فرانسه به دلیل پوشیدن کیمونو، پیراهن‌های بلند یا لباس‌های گشاد از کلاس محروم شدند، ممنوعیت عبا (لباس بلند) در مدارس ابعاد دیگری به خود گرفته است.یک دانش آموز مسلمان 15 ساله ساکن "لیون" به دلیل تبعیض‌های دینی که در معرض آن قرار گرفته بود، شکایتی را به Ashwini K.P، گزارشگر سازمان ملل در مبارزه با نژادپرستی تقدیم کرد. پلیس فرانسه طی هفته های اخیر شدیدترین سرکوب‌ها را علیه دانش آموزان مسلمان داشته و با پوشیدن هرگونه لباس بلند برخورد و مانع از حضور دانش آموزان در مدرسه می‌گردد.
https://siasatrooz.ir/vdciuyazut1arz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی