سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷
کد مطلب : 127129
ستایشی در پاسخ به سیاست روز خبر داد:

رسیدگی به پرونده کلاهبرداری نمایندگی سایپا در قم

رسیدگی به پرونده کلاهبرداری نمایندگی سایپا در قم
سخنگوی قوه قضاییه گفت: پرونده کلاهبرداری نمایندگی سایپا در قم در شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب قم در حال رسیدگی است و مدیرعامل نمایندگی مجاز فروش تحت تعقیب قانونی است.
مسعود ستایشی در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به پرسش سیاست روز در مورد آخرین وضعیت پرونده کلاهبرداری نمایندگی سایپا در قم گفت: این پرونده در شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب قم در حال رسیدگی است و مدیرعامل نمایندگی مجاز فروش تحت تعقیب قانونی است. این فرد با وعده فروش برخی از خودرو‌ها بدون ثبت نام در سایت و سامانه یکپارچه خرید خودرو از بیش از ۴۰ نفر از متقاضیان خرید خودرو مبلغ یکصد و ۱۵ میلیارد ریال دریافت کرده است.
ستایشی ادامه داد: پرونده به شعبه ارجاع و در تحقیقات مشخص می‌شود متهم با ادعای تحویل برخی از خودرو‌های این شرکت خارج از زمان ثبت نام از شکات مبالغی از ۱۸۰ میلیون تا یک میلیارد تومان دریافت کرده و جهت اعتماد آن‌ها حواله‌هایی نیز با مهر نمایندگی شرکت و امضای خود به خریداران تحویل داده است. وی گفت: با تکمیل تحقیقات این متهم به اتهام کلاهبرداری و قرار تأمین بازداشت موقت راهی زندان شده است و این پرونده در ۳۰ شهریور با نظارت دادستان و رئیس کل دادگستری استان قم با صدور قرار جلب دادرسی و کیفرخواست قانونی به دادگاه کیفری ۲ ارسال شده است.
وی درباره موضع دستگاه قضا در خصوص ساخت‌وساز در حاشیه و حریم رودخانه چهلبازه مشهد گفت: پرونده مورد بحث در دادگاه ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی مستقر در دادگاه انقلاب تهران مورد رسیدگی واقع شده است. رای صادر شده و در مرحله اقدام است.
ستایشی در رابطه با زمان رسیدگی به پرونده شهادت شهید آرمان علی‌وردی گفت: دادگاه رسیدگی به اتهام ۸ نفر از متهمان این پرونده ۱۵ مهرماه امسال در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران به اتهام مشارکت در قتل، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و محاربه رسیدگی می‌شود.
ستایشی در مورد حادثه در محل جمع‎ آوری پسماند آرادکوه نیز گفت: ۴ مصدوم پس از انفجار دیگ بخار به بیمارستان منتقل شدند که متأسفانه ۳ نفر از آن‌ها فوت کردند و بر همین اساس پرونده ابتدایی تشکیل شده و دستورات لازم برای جمع آوری ادله و شناسایی مقصران صادر شده و در شعب رسیدگی به امور جنایی تهران نیز پرونده تشکیل شده است.
ستایشی در رابطه با اخبار منتشر شده در فضای مجازی در خصوص بازداشت یا احضار فرزندان یکی از مسئولان ارشد قضایی گفت: چنین پرونده‌ای در قوه قضاییه در حال رسیدگی است. قوه قضاییه با جدیت، صلابت و بدون هیچ گونه تبعیضی به این پرونده رسیدگی می‌کند و هر زمانی که پرونده به لحاظ قانون آماده اطلاع رسانی شد در مورد آن اطلاع رسانی خواهد شد. نگاه قوه قضاییه نگاه ضابطه‌مند، روشن و شفاف است و همه در برابر قانون یکسان هستند.
ستایشی در رابطه با پرونده فوت۱۷ نفر با مصرف مشروبات الکلی مسموم در استان البرز گفت: به دلیل حساسیت این پرونده و با دستور رئیس قوه قضاییه موضوع در دستور کار معاونت پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری کل استان قرار گرفت و برای ۱۱ نفر به اتهام افساد فی الارض از طریق جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد با توزیع مواد سمی و خطرناک (متانول) در سطح جامعه کیفرخواست صادر شد و پرونده در شعبه سوم دادگاه انقلاب کرج مورد رسیدگی قرار گرفت.
ستایشی بیان کرد: متهم ردیف اول پرونده اولین تامین کننده الکل سمی بود. این فرد در حالی که باید الکل اتانول را برای مصارف بهداشتی تهیه می‌کرده، اقدام به تهیه الکل صنعتی (متانول) و فروش آن کرده است. این متهم علیرغم اینکه متوجه وجود مشکل در الکل‌ها شده بود و با توجه به اینکه در رشته شیمی تحصیل کرده است و کارشناس آزمایشگاه است، بدون تست کردن الکل‌ها و اخذ پاسخ از آزمایشگاه، آن‌ها را وارد چرخه تولید مشروبات الکلی کرده است.
وی تاکید کرد: دادگاه پس از بررسی دقیق پرونده، در اسرع وقت و طبق موازین قانونی اقدام به صدور حکم برای متهمان کرده است.
سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: براساس حکم صادر شده، متهمان ردیف اول تا چهارم پرونده به اتهام افساد فی الارض از طریق جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد به اعدام محکوم شدند.
ستایشی گفت: متهمان ردیف پنجم تا نهم پرونده به ۵ سال حبس تعزیری و متهمان ردیف دهم به ۳ سال حبس تعزیری و متهم ردیف یازدهم به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر گفت: دو پرونده در شعبه ۵۵ حقوقی تهران در رابطه با گروهک تروریستی تندر به سرکردگی جمشید شارمهد مطرح رسیدگی است. دادخواست‌های متعددی به طرفیت خواندگان اقامه شده است.
وی ادامه داد: یکی از دادخواست‌های پرونده گروهک تروریستی تندر به طرفیت ۵۲ نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکا اعم از جو بایدن، ترامپ، اوباما، جرج بوش و روسای جمهور سابق و اسبق آمریکا، هیلاری کلینتون، رایس، مایک پومپئو، جان کری و برایان هوک است. خواسته دادخواهان، محکومیت تضامنی خواندگان است.
وی درباره پرونده نجومی بگیران پتروشیمی امیرکبیر گفت: سازمان بازرسی کل کشور وظایف خود را به خوبی در این پرونده انجام داده است و پرونده ۲۵ نفر از مدیران مربوطه که اقداماتشان واجد عناوینی مجرمانه بوده به دادسرای ویژه اقتصادی ارسال شده است.
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا پرونده‌‌ای در رابطه با همکاری افرادی که با رسانه‌های معاند همکاری می‌کردند تشکیل شده است؟ گفت: بار‌ها اعلام شده است همکاری با رسانه‌های معاند به هیچ عنوان قابل بخشش و گذشت نیست و تمامی تحرکات در این خصوص از سوی نهاد‌های امنیتی و قضایی مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد و در خصوص آن پرونده تشکیل می‌شود.
 
هدی دهقان
https://siasatrooz.ir/vdcj8aevhuqe8vz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی