شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳
کد مطلب : 127364
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه خواستار شد؛

اعلام رژیم صهیونیستی به‌عنوان «هویتی تروریستی»

اعلام رژیم صهیونیستی به‌عنوان «هویتی تروریستی»
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به جنایات اخیر صهیونیست‌ها در غزه گفت: ‏اکنون اعلام و شناسایی بین‌المللی رژیم صهیونیستی به عنوان «هویتی تروریستی» و پیگرد و محاکمه جنایتکاران جنگی صهیونیست مطالبه همه انسان‌های آزاده، منصف و عدالتخواه جهان است.
 بعد از عملیات «طوفان الاقصی» توسط حماس و پس از آن همراهی دیگر گروه‌های مقاومت که تلفات سنگینی از صهیونیست‌ها بر جا گذاشت، رژیم صهیونیستی در واکنش به این عملیات اقدام به حمله به غزه و تشدید محاصره این منطقه کرد. این رژیم در هفته‌ای که گذشت یک بیمارستان (المعمدانی) در غزه را هدف قرار داد که در پی آن حدود یک هزار نفر شهید و مجروح شدند. صهیونیست‌ها در ادامه اقدامات جنایتکارانه خود به کلیسای یونانی غزه نیز حمله کردند که بر اثر آن تعدادی شهید و مجروح شدند.
کنعانی خاطرنشان کرد: ‏این جنایات هولناک به معنای عبور رژیم صهیونیستی از مرز جنون و یک رسوایی اخلاقی بزرگ و شرم‌آور برای آن دسته از دولت‌هایی است که اکنون نیز همانند گذشته به طور بی قید و شرط در کنار رژیم صهیونیستی قرار دارند و در عین حال هر روز به دیگران درس حقوق بشر می‌دهند.وی افزود: ‏اشغالگری، تجاوز، جنگ، جنایت، ترور، نسل کشی ، کودک‌کشی، حمله به مساجد، کلیسا، بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و خودروهای امدادی، مدارس، منازل و مجتمع‌های مسکونی، اردوگاه‌های پناهندگان، خبرنگاران و ... همگی جرایمی هستند که در جهان امروز به طور یکجا در خصوص یک رژیم جعلی و هویتی تروریستی به نام اسرائیل با ۷۵ سال جنایت بدون توقف مصداق پیدا می‌کند! ‏و این روزها در قاب غزه ارتکاب تمامی جنایات یاد شده به طور همزمان و روزمره در مقابل دیدگان بهت زده جهانیان قرار دارد.سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: ‏اکنون اعلام و شناسایی بین‌المللی رژیم صهیونیستی به عنوان «هویتی تروریستی» و پیگرد و محاکمه جنایتکاران جنگی صهیونیست مطالبه همه انسان‌های آزاده، منصف و عدالتخواه جهان است.
از سوی دیگر نماینده ایران نزد سازمان ملل در خصوص وظیفه شورای امنیت در قبال مردم فلسطین تصریح کرد: پس از هفت دهه انفعال، شورای امنیت اکنون باید به مسئولیت خود عمل کند و اقدامی قاطع برای رسیدگی به مصیبت جاری مردم فلسطین انجام دهد.ایروانی با اشاره به هدف قرار دادن عمدی یک بیمارستان در غزه ادامه داد: این عمل با نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه، چیزی جز جنایت جنگی نیست. به همین ترتیب، کشتار بی‌رویه مردم بی‌گناه غزه از جمله زنان و کودکان در جریان بمباران هوایی 14 روزه که زیرساخت‌های حیاتی و غیرنظامی را ویران کرد، مصداق شدیدترین ماهیت جنایات جنگی است.وی افزود: ما از ناتوانی شورا در اتخاذ یک قطعنامه اساسی که خواستار آتش بس فوری و رسیدگی به وضعیت فاجعه بار انسانی در فلسطین است، بسیار ناامید هستیم.ایروانی همچنین گفت: از سازمان ملل متحد و شورای امنیت می‌خواهیم که برای پایان دادن به این تراژدی که مصداق نسل کشی، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی است، اقدامی فوری انجام دهند.وی تاکید کرد: پس از هفت دهه بی‌کنشی، شورای امنیت اکنون باید به مسئولیت خود عمل کند و اقدامی قاطع برای رسیدگی به مصیبت جاری مردم فلسطین انجام دهد.
خبردیگر آنکه شبکه ان‌بی‌سی به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، ایران در حال حاضر به دنبال جنگ مستقیم با آمریکا نیست. دو دستیار کنگره و یک مقام دفاعی آمریکا به شبکه ان‌بی‌سی نیوز گفتند که جامعه اطلاعاتی ایالات متحده بر این باور است، ایران در حال حاضر به دنبال جنگ مستقیم با ایالات متحده نیست، اما به دنبال افزایش فشار بر اسرائیل و ایالات متحده از طریق نیروهای مورد حمایت خود در منطقه است.این دو دستیار کنگره با ادعای اینکه «اقدامات گروه‌های مورد حمایت ایران در منطقه، ازجمله حماس و حزب‌الله تحریک‌آمیز است» مدعی شدند که این اقدامات در محاسبات اسرائیل برای آماده شدن به منظور آغاز عملیات زمینی تاثیرگذار است. آنها همچنین گفتند که به نظر می‌رسد تلاش‌های تهران، کوششی برای وادار کردن اسرائیل به محدود کردن دامنه کارزار نظامی باشد. این ادعاها در حالی است که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در پانزدهمین روز از حملات خود علیه غزه به بمباران مناطق مسکونی ادامه داده که منجر به شهادت افراد بی‌گناه بیشتری شده است. اما مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند ایران را به دلیل حمایت‌های معنوی‌اش از گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر اشغالگری‌های صهونیست‌ها برای ادامه این جنگ مقصر جلوه دهند.
https://siasatrooz.ir/vdcai0n6y49nue1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی